8 semne că mănânci prea mult zahăr

in Sanatate de

E delicios. Oricine neagă asta minte. Din nefericire în cantităţi mari dăunează sănătăţii. Cum îţi dai seama că meniul tău conţine prea mult zahăr?

Îl adaugi în cafeaua de dimineaţă. Îl presari cu generozitate pe căpşunele ce nu-ţi par suficient de dulci. E ingredientul principal al celor mai iubite alimente, dulciurile, fie ele de casă, fie cumpărate: prăjituri, torturi, biscuiţi, gogoşi, îngheţată. Dar nu e tot! Chiar dacă stai departe de ciocolată şi bomboane, tot consumi prea mult zahăr, întrucât el e ascuns în majoritatea alimentelor pe care le consumi în mod obişnuit, inclusiv pâine, iaurt, cereale, mezeluri, sosuri, ketchup.

CE-I PREA MULT FACE RĂU

Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă reducerea drastică a consumului de zahăr, până la cel mult 4 linguriţe pe zi, adică 25 g (să nu uităm că această porţie include şi zahărul ascuns în diverse alimente procesate). Se estimează că, astăzi, cei mai mulţi români consumă cam 14 linguriţe de zahăr pe zi (în jur de 80 de g) – de peste trei ori cantitatea recomandată. Organismul însă nu e făcut să consume cantităţi excesive de zahăr şi, ca atare, pot apărea tot felul de probleme de sănătate: obezitate, diabet, ficat gras (steatoză hepatică), nivel crescut de colesterol si trigliceride, carii, gută, hipertensiune, boli de inimă, cancer. Aşadar, avem toate motivele să consumăm cât mai puţin zahăr. Putem face acest lucru reducând cantitatea de dulciuri şi optând, în locul preparatelor procesate pentru alimentele proaspete (carne şi nu mezeluri, fructul proaspăt şi nu sucuri de fructe, maioneză de casă şi nu cumpărată. Citeşte întotdeauna eticheta produselor pentru a vedea câte zaharuri conţine fiecare. Să vedem care sunt semnele care te avertizează că mănânci prea mult zahar.

1 OBOSEALĂ ŞI LIPSĂ DE ENERGIE. O stare constantă de oboseală pe parcursul zilei e unul dintre cele mai importante semne că dieta ta e prea bogată în zahăr. Alimentele bogate în zaharuri cresc mult şi brusc nivelul insulinei şi de aceea te simţi energizată pe moment, dar când insulina scade, apare senzaţia de slăbiciune. Dacă te simţi obosită tot timpul, e cazul să-ţi analizezi dieta să vezi dacă nu cumva mănânci (sau bei) prea mult zahăr.

2 HAINELE AU DEVENIT FIXE. Blugii la care purtai curea stau acum pe tine de unii singuri. E clar: ai luat câteva kilograme în plus. Primul lucru de revizuit sunt obiceiurile alimentare. O dietă bogată în zahăr duce la surplus de greutate, depus în special în zona taliei. Mănânci dulciuri sau bei sucuri în fiecare zi şi nu te mai saturi de pizza ori chipsuri? Ştii ce ai de făcut ca să-ţi recapeţi silueta!

3 DISPOZIŢIE SCHIMBĂTOARE. Fluctuaţiile mari ale glicemiei influenţeaza şi starea sufletească. Deşi te poti simţi bine după ce te-ai delectat cu o delicioasă ciocolata, dacă glicemia începe să scadă, exista şanse mari ca buna ta dispoziţie să facă la fel. Mai mult, numeroase studii sugerează că există o legătură între consumul mare de zaharuri simple provenite din carbohidraţi şi riscul de depresie.

4POFTA CONSTANTĂ DE DULCE. Cu cât mănânci mai mult zahăr, cu atât îl doreşti mai mult. Dacă nu trece zi fără să ai poftă de ceva dulce, probabil ai devenit dependentă de zahăr. Zahărul dă dependenţă exact ca un drog. O dietă bogată în zahăr cauzează un răspuns hormonal asemănător unui val: când mănânci zahăr, te simţi bine, iar când trece efectul zahărului, simţi că te prăbuşeşti, atât din punctul de vedere al energiei, cât şi psihic, ceea ce te face să-ţi doreşti mai mult zahăr. Un cerc vicios din care e greu de ieşit, dar nu imposibil!

5 COLESTEROL MĂRIT. La ultimele analize de sânge, nivelul colesterolului şi (poate) al trigliceridelor a ieşit prea mare? Poate fi semn că dieta abundă în zahăr. Deşi mecanismul nu este deplin înţeles, cercetările au ajuns la concluzia că un consum excesiv de zahăr duce la creşterea colesterolului rău (LDL) şi al trigliceridelor şi la scăderea colesterolului bun (HDL).

6 ŢI-E FOAME MEREU. Dacă mănânci prea multe alimente bogate în zahăr, dar sărace în proteine, fibre şi grăsimi, la scurt timp după masă, te va apuca din nou foamea, pentru că zahărul da peste cap secreţia hormonilor responsabili de apetit: creşte nivelul grelinei, care stimulează apetitul şi te face să te gândeşti la următoarea masă, şi scade nivelul leptinei, care îţi spune că încp esti sătulă.

7 PROBLEME CU PIELEA. Unele persoane sunt sensibile la variaţiile mari şi bruşte ale insulinei cauzate de consumul mare de zahăr şi pot suferi modificări hormonale care, la rândul lor, creează probleme la nivelul pielii: eczemă, rozacee, piele grasă, cearcăne. Aşadar, dacă te confrunţi des cu asemenea neplăceri cutanate inexplicabile, ar fi bine să-ţi revizuieşti dieta.

8 TENSIUNE CRESCUTĂ. Tensiunea arterială este considerată normală dacă are valoarea 120/80 sau mai puţin. O dietă care conţine prea mult zahăr poate determina creşterea tensiunii. Studii recente arată că reducerea zahărului din alimentaţie este şi mai importantă decât reducerea cantităţii de sodiu (sare) când vine vorba de menţinerea tensiunii la valori normale.

loading...

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem. Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Ultimile din Sanatate

Close
Mergi SUS

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web