Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

ALIMENTE CARE BALONEAZĂ

in Sanatate

Sunt alimente şi obiceiuri de nutriţie care te fac să te simţi mereu balonată. Află care sunt, concret, aceste cauze, dar şi ce poţi face în privinţa lor.

Balonarea este o stare prin care trece toată lumea, doar că unor persoane li se întâmplă ocazional, în timp ce alte persoane se confruntă permanent cu această problemă. Stomacul este umflat, picioarele parcă îşi pierd din putere şi starea este de disconfort general.

SENSIBILITATE LA ALIMENTE ALERGENE

Dacă organismul tău nu tolerează produsele lactate, glutenul, ouăle sau soia, atunci te vei simţi balonată. Însă poţi evita aceste ingrediente sau poţi opta pentru alternative. Înlocuieşte glutenul cu mei, quinoa, amarant sau hrişcă, lactatele cu laptele de migdale sau de cocos, iar proteina vegetală soia cu seminte de cânepă şi de chia.

EVITĂ LEGUMINOASELE

Fasolea boabe, mazărea, năutul, lintea, soia sunt des cauza unor balonări, mai ales dacă nu au fost preparate corespunzător. Cea mai “activă” din acest punct de vedere este fasolea boabe. E recomandat să o lăsaţi la înmuiat câteva ore înainte de preparare, apoi să o daţi câteva clocote într-o apă, aruncaţi apa; mai daţi într-o altă apă câteva clocote, aruncaţi apa; abia a treia oară puteţi să o gătiţi normal. Toata tehnica are rolul de a elimina agenţii care produc balonarea, prezenţi în toate leguminoasele.

FRUCTELE, NU LA DESERT

Fructele este bine să fie mâncate pe stomacul gol sau între mese. Când adaugi fructe la o masă deja copioasă, cel mai probabil acestea vor fermenta şi efectul va fi de balonare.

DESHIDRATAREA POATE FAVORIZA RETENŢIA DE LICHIDE

Organismul tinde să reţină lichide când este deshidratat, aşa că asigură-te că bei puţin câte puţin şi să fie lichide alese corect. Apa îmbuteliată poate fi mai bună decât cea de la robinet, iar apa de cocos este foarte hidratantă şi bogată în electroliţi (n.r.: săruri care se găsesc în fluxul sangvin şi în ţesuturi. Principalii electroliţi sunt calciul, magneziul, sodiul, potasiul).

BEREA ŞI SUCURILE CARBOGAZOASE, ÎNTRE ALIMENTELE NEINDICATE

Atât berea, cât şi sucurile carbogazoase balonează şi sunt chiar nesănătoase în ansamblu. De asemenea, cafeaua ar trebui băuta dimineaţa, preferabil fără lapte, iar în restul zilei cafea din cicoare, ceaiuri de plante sau de fructe. Berea şi sucurile carbogazoase nu ar trebui să facă parte din obiceiurile alimentare uzuale. Pentru combaterea efectului de balonare după consum, cărbunele activ sau un pliculeţ de argilă poate atenua disconfortul abdominal.

CANDIDA, O CAUZĂ ASCUNSĂ DE BALONARE

O cauză extrem de frecventă de balonare este rezervorul intestinal de Candida, prezent într-o incidenţă destul de mare. Multe persoane au aşa ceva, însă nu ştiu asta. Semnele sunt baonări extrem de supărătoare, imediat după masă sunt confundate deseori cu cele date de un colecist disfuncţional. Balonarea se tratează cu administrare în cură prelungită de probiotice. Dacă disbioza produsă de Candida este foarte intensă, se interzice un timp şi consumul de alimente ce pot “hrăni” Candida. Mai exact, se scot un timp din alimentaţie pâinea dopsită, fructele dulci, oţetul.

TESTE RECOMANDATE

Ar fi ideal să vă faceţi un test de intoleranţă alimentară, o investigaţie a colecistului şi a pancreasului (ecografie abdominală şi nişte dozari de enzime pancreatice) şi să vă faceţi un test de reacţie la administrarea de probiotice. Dacă în primele 3-4 zile de la administrarea de probiotice reactionaţi favorabil, este evident că una din cauzele balonărilor era o disbioză de la nivelul colonului, cauzată de un rezervor intestinal de Candida.

loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem. Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Sanatate

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web

loading...