Alimentele care te ajută să ai un creier activ și să fii inteligent

in Articole/Sanatate de

Lipidele reprezintă peste 50% din masa creierului și dintre acestea, peste 65% sunt acizi grași din familia Omega. Aceste grăsimi joacă un rol foarte mare în activitatea neuronilor și sunt absolut necesare pentru producerea și dezvoltarea celulelor creierului. Ele mențin fluiditatea membranei celulare.
Ce alimente trebuie să consumăm ca să devenim mai deștepți?
1.Peștele gras(somon sălbatic, sardine, ton proaspăt) bogat în Omega 3, ajută la interacțiunea celulelor creierului.
Se recomandă să consumăm aceste tipuri de pește cel puțin de două ori pe săptămână.
2.Produsele lactate grase (smântâna, brânza, lapte) conțin atât grăsimi dar și proteine, calciu, vitamina D, magneziu care au un rol important în stimularea activității creierului.
3.Ficatul(de pui, vițel, vită) este unul dintre cele mai bogate alimente în fier. Fierul este necesar pentru a obține oxigen în creier prin intermediul hemoglobinei. Ficatul este și o importantă sursă de vitamina B, în special B1, B6, B9 și B12 care îmbunătățesc funcția cognitivă a creierului și rezultatele obținute la testele de inteligență.
4. Cerealele integrale sunt bogate în fibre. Consumul lor poate reduce factorii de risc vascular, așa cum este hipertensiunea arterială.
5. Carnea roșie slabă reprezintă o sursă foarte bună de fier și zinc, două minerale importante pentru funcția cognitivă a creierului. Pentru a lucra la capacitatea maximă, creierul trebuie să fie oxigenat și transportul oxigenului în organism și în creier este asigurat de acest nutrient.

loading...

loading...
loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Ultimile din Articole

Mergi SUS

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web

loading...