Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Alimente pe care organismul le cere

in Sanatate

Produsele alimentare pe care le consumam trebuie sa ne ofere suficiente proteine, glucide si grasimi, plus vitamine, minerale si apa. Numai produsele alimentare de buna calitate vor asigura suficiente substante nutritive. Alimente precum torture, placinte, produse de patisserie, chipsuri sau dulciuri sunt alimente lipsite de valoare. Aceste alimente nu sunt doar daunatoare, dar reprezinta si inlocuitorii produselor de care avem nevoie ca sa fim sanatosi.

 

  1. Enzimele si furajele grosiere

Cele mai multe enzime sunt fabricate in  corp dar multe sunt frunizate in alimentele proaspete si crude pe care le consumam. Cele din produsele alimentare precum pruna, varza, ajuta foarte mult la eficienta digestiei si la utilizarea nutrientilor din aceste alimente. Digestia este primul proces in obtinerea nutrientilor din mancare, pentru celule.

Fibrele din furajele grosiere si continutul nutritive al alimentelor sunt pierdute in procesul de rafinare. Fara furaje grosiere, timpul de tranzit al colonului este mult mai crescut. Acest lucru duce la o putrezire a produselor alimentare si o mare parte din aceasta toxicitate este reabsorbita inapoi in organism.

  1. Proteinele

Proteinele sunt hrana care ne cladeste si sunt de importanta primara. Alaturi de apa, este substanta cea mai abundenta in organism. Este esentiala pentru crestere, dezvoltare si intretinere. Multi hormone sunt produsi din protein, cum sunt celulele implicate in imunitate si toate enzimele.

  1. Aminoacizii

Exista aproximativ 22 aminoacizi pe care organismul ii utilizeaza pentru a construi proteine. Noi nu le producem, si prin urmare, acestea trebuie sa fie furnizate in hrana noastra.

Exista un “aminoacid esential” numit Aminoacidul de limitare. Daca exista un deficit de aminoacid, sinteza proteinelor va fi cu mult redusa sau se poate opri definitiv.

Regula generala este aceea ca proteina animala este proteina completa. Aceasta contine toti aminoacizii esentiali si include: carne de pui, peste, lactate si oua. Aceste proteine animale sunt si sursa de incredere a Vitaminei B12. Partea proasta este ca nu au nici un fel de fibre si contin, deseori cantitati mari de grasimi saturate si colesterol.

Raspunsul la problema proteinelor complete, din alta sursa decat cea animala, este de a combina alimentele in mod corect, astfel incat sa compensam limitarile lor individuale.

De mentionat este faptul ca stresul fizic si mental creste necesitatea de proteine! Deci, de cate proteine avem nevoie? Regula spune ca avem nevoie de 20-30 grame de proteine pe zi, iar acestea sa fie furnizate de catre sursele vegetale, cu cantitati mici de produse de origine animala sau produse lactate, de cel putin cateva ori pe saptamana.

  1. Carbohidratii

Acestia sunt cea mai la indemana sursa a noastra de energie. Sunt produse alimentare primare care produc caldura si energie in corp. Carbohidratii includ: amidon, celuloza, pectine.

  1. Grasimi

Grasimile sau lipidele sunt sursa cea mai concentrate de energie in dieta noastra si ofera vitamine liposolubile A, D, E, F, K. Un gram de grasime va produce aproximativ 9 calorii, energie pentru organism.

Exista doua familii de acizi grasi esentiali: Omega 3 (uleiul de peste) si Omega 6 (cereale,  paine din cereale integrale, uleiuri vegetale, oua si pasari de curte).

Un simplu ghid eficient:

20 % proteine complete (legume, de preferinta combinate cu un produs animal)

80% legume, fructe, cereale, nuci, seminte.

loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem.

Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Sanatate

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web