Apidava exporta miere în Irlanda

in Agronomie

Prezentarea companiei Apidava

Totul a început în anul 1992, ca o mică afacere de familie, cu doar 2 angajaţi şi cu cei 50 de stupi ai domnului Victor Mateş. Acesta a moştenit plăcerea pentru apicultură de la bunicul său şi a transformat-o într-un hobby, între anii 1980 -1992.

La început toată producţia de miere era extrasă, ambalată şi etichetată manual de membrii familiei, fiind livrată direct cu maşina proprie, de către domnul Mateş la primele magazine private din Bucureşti şi din alte câteva oraşe mari din ţară.

Compania s-a dezvoltat odată cu apariţia marilor lanţuri de magazine şi a crescut în timp, învăţând să se alinieze cerinţelor de producţie şi calitate impuse de normele  Uniunii Europene.

 

S.C. Apis Prod S.R.L. 1992, devenită S.C. Apidava S.R.L. în 2008

Încă din anul 2001 firma a început să facă exporturi, în prezent 60% din cifra de afaceri fiind reprezentată de valoarea acestora.

În septembrie 2007, firma S.C. APIS PROD S.R.L. şi-a schimbat denumirea în S.C. Apidava S.R.L. din dorinţa de a evidenţia tradiţia românească în domeniul mierii, tradiție menținută de pasiunea domnului Mateș pentru albine şi stupărit, pe care a dobândit-o în urmă cu 25 de ani.

«Apidava» provine de la cuvântul dacic «dava», care însemnă aşezare, locuinţă fortificată, şi cuvântul «api» care provine de la latinescul apis = albină. Rădăcinile dacice şi latine ale poporului român au făcut în așa fel încât numele ales pentru companie să reprezinte meleagurile românești și calitatea superioară autohtonă.

Apidava poate fi considerată astăzi fortăreaţa mierii, locul în care se produce doar miere 100% naturală, un produs excepțional obținut din flora deosebită a Podişului Transilvaniei, şi cu o calitate garantată.

Experiența în obţinerea, selectarea şi sortarea mierii de calitate, a modului de păstrare, ambalare şi promovare a produselor, toate, la un loc, au contribuit la dezvoltarea companiei, astfel încât clienţii au beneficiat de produse cu un înalt grad calitativ, de cea mai bună miere de pe piaţă, clasând compania Apidava pe locul 1 în preferinţele consumatorilor.Motivația alegerii companiei Apidava, a pieței irlandeze și a produsului ce urmează a fi lansat pe o piață străină – mierea de albine

Mierea de albine este o sursă valoroasă de alimentație, formată din substanțe zaharoase, produse de albine prin transformarea enzimatică a nectarului floral sau a sucurilor extraflorale, urmată de depozitarea ei în celulele fagurilor.

Mierea reprezintă un izvor de sănătate și o sursă naturală de energie, având efecte miraculoase asupra organismului uman putând fi asimilată de către acesta cu foarte mare ușurință. Ea este și un tonic excelent în întărirea sistemului imunitar, se folosește în tratarea a diverse boli și combate atât oboseala fizică, cât și cea psihică. Așadar, mierea de albine este utilizată pentru a lupta împotriva diferitelor probleme de sănătate, dar și pentru a revigora tenul sau întreg organismul prin intermediul multitudinii de efecte benefice pe care le are.

Din aceste motive, produsul pe care l-am ales pentru a-l lansa pe o piață străină este tocmai această miere de albine – un produs care are un număr impresionant de întrebuințări.

Iar în acest sens, compania autohtonă pe care am ales-o în vederea lansării unui astfel  de produs în afara granițelor țării este S.C. Apidava S.R.L. Motivele pentru care am ales această companie sunt nenumărate. Printre acestea se numără și faptul că mierea produsă de această organizație este născută din pasiunea și iubirea pentru natură, motiv pentru care compania a fost premiată pentru calitate la cel mai important Concurs Internațional al Mierii – APIMONDIA 2009, obținând la secțiunea Zona Temperată două medalii extrem de valoroase: o medalie de Argint pentru mierea de tei și o medalie de Bronz pentru mierea polifloră.

 

În perioada 15-20 Septembrie 2009, a avut loc în Franța, la Montpellier, a 41-a ediție a Congresului Internațional Apimondia, care găzduiește cel mai mare Târg de Miere și Produse Apicole din întreaga lume.

În cadrul acestui Congres are loc și cel mai important Concurs de Miere cu participarea internațională a peste 100 de producători de miere de pe toate cele 5 continente.

Premiile s-au acordat în funcție de calitatea, gustul și aroma mierii, fiecare sortiment de miere fiind supus mai multor teste și analize fizico-chimice pentru stabilirea purității și calității sale.

Aceste medalii reprezintă pentru compania Apidava o recunoaștere pe plan internațional a calității produselor pe care le comercializează. Compania va avea dreptul să-și promoveze sortimentele premiate pe toate canalele de vânzare, prin introducerea pe etichetă a unui simbol al medaliei primite.

Un alt motiv pentru care am optat pentru această companie este faptul că firma Apidava are implementat încă din anul 2002 Sistemul de Managementul Calităţii ISO 9001, iar din anul 2005 a obţinut şi certificarea HACCP (Analiza Riscului şi a Punctelor Critice de Control). Aceste certificări sunt dovada implementării tehnicilor şi cerinţelor de sigucare a obţinut autorizaţia sanitar-veterinară pentru efectuarea comerţului intracomunitar RO H2 EC, semnalizată cosumatorilor prin prezenţa pe eticheta produselor Apidava a mărcii ovale “Controlat Sanitar-Veterinar” (sigla). Această autorizaţie a fost obţinută doar după ce firma a îndeplinit cerinţele prevăzute de Legislaţia Europeană în domeniu, cu privire la procesarea şi comercializarea produselor alimentare de origine animală (aşa cum este catalogată şi mierea).

ranţa alimentelor, sistem bazat pe prevenirea pericolelor, şi evitarea riscurilor de compromitere a calităţii produselor alimentare.

 

Iar pe deasupra, în prezent, firma s-a recertificat conform noului standard ISO 22.000 pentru Siguranţa Alimentelor.

Încă unul din motivele care ne susțin decizia în favoarea acestei companii este că Apidava se numără printre puţinele firme din domeniu,

După o amplă şi îndelungată perioadă în care piaţa mondială a fost dominată de produse industrializate, sintetizate şi chimizate, în prezent începe să se manifeste o tendinţă a lumii moderne de a se întoarce la natură şi la produsele oferite de aceasta. În rândul beneficiilor oferite de mediul înconjurător se numără şi produsul de care am tot menționat – mierea de albine, produs folosit în varii domenii precum alimentaţie, cosmetică, farmaceutică.

Compania aflată în discuţie – Apidava – nu urmăreşte numai promovarea şi comercializarea în exclusivitate a produselor apicole, obţinute din stupinele proprii, ci şi informarea celor interesaţi de beneficiile acestora.

Principalele candidate pentru postura de partener de afaceri în vederea lansării unui produs propriu pe o piață internațională sunt marile ţări consumatoare ale acestui produs Și cum compania exportă deja în Austria, Germania, Italia, Franța, Ungaria, Olanda, Polonia, dar și în SUA, Canada, Singapore și Japonia, am luat decizia în favoarea Irlandei – să reprezinte țara în care urmează să facem exportul.

Această hotărâre se bazează pe faptul că Irlanda se numără printre marile consumatoare de miere, atât pe plan alimentar, cât şi pe plan non-alimentar (cosmetic sau farmaceutic). La aceasta se adaugă și faptul Irlanda și România sunt state membre ale UE, ceea ce conferă anumite facilităţi de transport prin diminuări sau chiar scutiri de taxe.

loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play