Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Aplica consecvent câteva retete simple si vei trai 100 de ani

in Articole/Secretele bucatariei

Sã trãiesti cât mai mult, în stare de sãnãtate si multumire, nu este prea complicat. E suficient sã aplici consecvent câteva retete simple.

SÃNÃTATE :
1. Mizati pe ceaiul verde. Ceaiul verde este o bãuturã traditionalã în China , tara care numãrã o multime de persoane trecute de 100 de ani. Cercetãtorii de la ” Medical College of Ohio ” au descoperit în 1997 cã pe lângã antioxidantii continuti, ceaiul verde inhibã formarea si dezvoltarea celulelor canceroase.
2. Adoptati o pisicã. Karen Allen, cercetãtor în medicinã la Universitatea Buffalo (Statele Unite), afirma cã „pisica joaca rolul de tampon asupra efectelor patogene ale stresului”. O pisicã în casã înseamnã, deci,
scãderea tensiunii arteriale – ca urmare – si a riscurilor unei boli cardiace.
3. Descoperiti algele tineretii vesnice. Spirulina constituie, realmente, o sursa unica de oligoelemente si de acizi grasi esentiali, ale cãror proprietãti în prevenirea îmbãtrânirii nu mai trebuie demonstrate. Rezultatul: o cura cu spirulinã(capsule) aduce un surplus de tonus si de vitalitate.
4. Imitati albinele si convertiti-va la miere si polen. Un studiu recent efectuat într-un spital din New York a demonstrat cã ele actioneazã pozitiv asupra colesterolului si a trigliceridelor. Este de retinut cã speranta
de viatã la apicultori este superioara celei a populatiei în general.
5. Crutati-va partenerul/partenera de viatã. 5% din cazurile de cancer pulmonar se datoreazã fumatului pasiv, când fumãtor este tovarãsul de viatã sau colegii de birou. Un studiu american a constatat o crestere cu 23% a mortalitãtii coronariene la bãrbatii nefumãtori, cãsãtoriti cu femei fumãtoare.
6. Tineti sub control tensiunea arterialã. Odatã cu îmbãtrânirea, tensiunea arteriala afecteazã tot mai mult speranta de viatã. Prevenirea ei se bazeazã pe reguli de viatã bine cunoscute: exercitiile fizice, regimul alimentar echilibrat, sare cu mãsura si, la nevoie, reducerea excesului de greutate.
7. Beti apa cu paharul mare. Cercetãtorii americani au demonstrat cã peste 5 pahare cu apa bãute zi de zi reduc cu 60% riscul afectiunilor cardiace.
8. Atentie la insulinã! Hormon-cheie al metabolismului – adicã al utilizãrii energiei alimentare, insulina accelereazã procesul de îmbãtrânire, atunci când este produsã în cantitate prea mare.
Morala: zaharul putin va mentine tineri. Mâncati miere!
9. Supravegheati-va ereditatea. Fiecare dintre noi este dotat cu o mostenire genetica pe care ar trebui sã o studiem îndeaproape, pentru cã adeseori prezentam aceleasi predispozitii la o boala sau alta ca si
pãrintii sau bunicii nostri.
10. Spãlati-va pe mâini. O igiena reprosabilã a mâinilor (4 spãlãri pe zi) va permite sã contractati cu 25% mai putine guturaiuri si cu 50% mai putine gastroenterite, comparativ cu persoanele care se spãla pe mâini o
singura data pe zi.
11. Faceti siesta. O echipa de cercetãtori de la Universitatea din Boston a demonstrat cã o siestã fãcutã la mijlocul zilei poate face sã disparã semnele de oboseala a creierului si sã sporeascã performantele de
memorie. Ei au constatat, de asemenea, o ameliorare cu 20% a capacitatii de învãtare la persoanele care pot sã doarmã în orele de prânz.
12. Evitati medicamentele combinate. Cardiacii care iau medicamente pentru inima, dar si aspirina, prezintã un risc de criza cardiaca cu 75% mai mare decât cei care evita aceasta combinatie – arata un studiu efectuat recent în Scotia pe 7000 de subiecti.
13. Înveliti-vã. Conform unui studiu realizat la Universitatea din Lille , scãderea brusca de temperatura sporeste cu aproape 13% riscul unei crize cardiace.
14. Curãtati tastatura calculatorului. Bacteriologii de la Universitatea din Arizona au constatat cã aceasta contine – în medie – 25.000 de germeni microbieni, adicã de 300 de ori mai mult decât colacul toaletei de la o
institutie publicã.
15. Testati unul din secretele sãnãtãtii detinute de Kneipp: mergeti cu picioarele goale prin iarba uda de rouã (atentie la viespi!). Acest pastor din secolul 19, precursor al terapiilor alternative, o fãcea în fiecare dimineata, pentru antrenarea rezistentei fizice.
16. Încercati homeopatia. Studiile tind sã demonstreze tot mai mult cã homeopatia face sã disparã numeroase simptome, mai ales cele ale fibromialgiei, adicã oboseala cronica, de care suferã 1-2% din totalul
populatiei de pe glob.
ALIMENTATIE:
17. Ciocniti paharele. Pentru dr. Leonard Guarant de la Institutul de tehnologie din Massachusetts , consumul zilnic de vin (1 pahar) prelungeste speranta de viatã cu aproape 30%.
18. Limitati consumul de carne. De aproape 50 de ani, studiile epidemiologice atrag atentia oamenilor de stiinta asupra anumitor patologii cronice asociate consumului de carne. La modul ideal, un adult n-ar trebui sã ingereze mai mult de 120 g de carne de vita pe sãptãmânã.
19.Consumati otet de mere. Utilizarea ca remediu a otetului de mere a fost popularizata de un medic american din Vermont , dr. Jarvis. Acesta a constatat longevitatea exceptionala a persoanelor care-l consumau si a început sã îl prescrie pacientilor sãi (in doze moderate) datorita virtutilor sale drenante.
20. Mâncati ciocolatã. Prestigiosul „British Medical Journal” a publicat recent un studiu efectuat pe 8000 de subiecti, demonstrând cã cei care consumau o cantitate mica de ciocolata (intre 1-3 tablete pe luna), riscul mortalitãtii era mai scãzut cu 36% decât la cei care nu consumau ciocolata deloc.
21. Nu neglijati usturoiul! Dupã ce-au descoperit un numãr foarte mare de centenari în comitatul Jinshan, specializat în cultura usturoiului, cercetãtorii chinezi au ajuns la concluzia cã acesta prelungeste viata.
Usturoiul are capacitatea de a reduce tensiunea arteriala.
22. Consumati nuci, tofu si fasole. Cercetãtorii din Toronto au descoperit faptul cã la persoanele care au introdus timp de o lunã în alimentatia lor obisnuita, nuci, tofu si fasole, nivelul colesterolului a scãzut cu 30%.
23. Nu sãriti peste micul dejun! La persoanele care obisnuiesc sã mãnânce dimineata, cazurile de obezitate sunt cu 44% mai putine decât la cele care se abtin.
24. Consumati banane în fiecare zi. O banana pe zi aduce 400 mg de potasiu, care permite reducerea cu aproape 40% a riscului unui atac cardiac!
25. Consumati mere în fiecare zi. La persoanele care cedeazã în mod regulat tentatiei de a musca dintr-un mãr, riscurile unor boli cardiace sunt cu 30% mai mici decât la persoanele care rezista acestei tentatii.
26. Consumati salatã zilnic. Foile de salata verde contin luteina, o substantã din familia carotenoidelor, puternici antioxidanti. Luteina pare sã joace un rol benefic pentru sãnãtatea inimii si pentru sistemul imunitar.
27. Savurati desertul „anti-îmbãtrânire”. Luati doi pumni de fructe rosii (cirese, cãpsuni, zmeura, coacãze etc.) si stropiti-le cu lapte acru. Îndulciti desertul – dupã gust cu miere si veti obtine un adevãrat regal
de flavonoide, substante care combat oxidarea, cea care ne îmbãtrâneste celulele.
PSIHOLOGIE
28. Plângeti! Lacrimile permit evacuarea unui exces de tensiuni dãunãtoare sãnãtãtii. Unii afirma chiar cã longevitatea femeilor s-ar datora capacitãtii lor de a elimina toxinele plângând.
29. Îmbrãtisati copacii. Conform învãtãturii taoiste, copacii au efecte benefice asupra longevitãtii: transforma energiile negative în energii pozitive. Strângând în brate un copac, va reîncãrcati cu energie vitalã.
30. Iesiti din cochilie. Activitãtile sociale si relationale îmbunãtãtesc speranta de viata: persoanele mai active social fumeazã mai putin, mãnâncã mai sãnãtos, fac regulat exercitii fizice si stiu sã vorbeascã despre problemele lor.
31. Priviti partea bunã a lucrurilor. Optimistii trãiesc mai mult decât pesimistii si prezintã mai putine riscuri de deces prematur. Fericirea si optimismul par, de asemenea, sã sporeascã numãrul celulelor noastre
imunitare, armele cele mai eficiente ale organismului împotriva bolilor.

32. Recitati poezii. Cercetãtorii elvetieni au demonstrat cã persoanele care recita poezii cate o jumãtate de ora în fiecare zi si reduc considerabil nivelul de stres si deci si riscurile unor maladii cardiace.

33. Studiati. Cercetãtorii californieni au descoperit faptul cã femeile cu bacalaureat sau studii superioare sunt mai putin predispuse la bolile de inima decât tovarãsele lor mai putin instruite.
34. Bizuiti-va pe inteligentã. De curând, oamenii de stiinta englezi au publicat un studiu legat de relatia dintre coeficientul de inteligentã (IQ) si longevitate. Conform rezultatelor prezentate pentru o perioada de 60
de ani, indivizii cei mai inteligenti au cele mai mari sanse sã moarã ultimii.

35. Oferiti-va o planta verde. Persoanele care locuiesc în zona ruralã au o sperantã de viatã superioarã celei a orãsenilor. Un studiu al Centrului medical din Tokio a demonstrat cã populatia urbana care trãieste in
apropierea spatiilor verzi îmbãtrâneste mai greu.
36. Mama. Un studiu al scolii medicale de la Harvard a demonstrat cã persoanele în relatii „reci” cu mamele lor sunt cu 91% mai la risc de a contracta o boalã gravã, în perioada vietii adulte.
37. Fiti credinciosi. Mersul regulat la bisericã sporeste speranta de viata, conchide „Jurnalul international de psihiatrie si medicina”. Deosebit de eficienta pentru destresarea organismului si deculpabilizarea sufletului, frecventarea lãcasurilor de cult protejeazã de asemenea digestia si respiratia.
38. Asterneti-vã sentimentele pe hârtie. Dr. Pamela Peeke de la Universitatea din Baltimore va informeazã: „Trei minute pentru a exprima câteva gânduri intr-un jurnal sau câteva cuvinte adresate în scris unui prieten sunt suficiente pentru a calma stãrile de stres”. Dovada? Dupã 4 luni de incitare la scris, 47% din pacientii astmatici aflati în tratamentul ei au manifestat o ameliorare a simptomelor.
39. Mergeti la cinema .Vizionarea unui film sau a unui spectacol de teatru sau prezenta în sala de concerte ne ajuta sã trãim mai mult – acestea sunt concluziile unui studiu suedez realizat pe 12.000 de persoane. 36% dintre pasionatii de manifestãri culturale au atins, efectiv, suta de ani, fiind încã în putere, pentru cã aceste distractii stimuleazã functionarea sistemului imunitar!
40. Visati. Conform neurologilor, visele servesc la stabilirea unor legãturi intre amintirile înmagazinate de creier pe parcursul zilei si amintirile mai vechi. Pentru psihanalisti, visele exprima aspecte neglijate ale
personalitãtii noastre. în ambele cazuri, visarea este o cale de a fi în armonie cu noi însine, deci de a evita irascibilitatea si tulburãrile de comportament care pândesc persoanele private de somn.

loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem.

Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Articole

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web