ATENTIE! Deficitul de vitamina D3 poate avea consecinţe grave asupra stării generale de sănătate

in Sanatate de

Deficitul de vitamina D3, poate aparea, in special, in lunile de toamna si iarna, cand expunerea la soare este limitata, iar sistemul imunitar al corpului uman este slabit, avand astfel consecinte grave asupra starii generale de sanatate.

CAUZELE DEFICITULUI DE VITAMINA D3

Vitamina D3 este atipica, in sensul ca organismul uman reuseste sa o sintetizeze natural doar sub actiunea razelor ultraviolete asupra pielii. In perioada de vara, vitamina produsa sub efectul soarelui poate acoperi chiar si 80% din necesarul zilinic al acestei substante.

De la sfarsitul lunii septembrie, zilele devin tot mai scurte si mai lipsite de soare. Este perioada cand organismul nostru nu mai poate produce o cantitate suficienta de vitamina D3, din cauza cantitatii reduse de lumina solara. Nu doar anotimpul, dar si lucrul la birou, care presupune mult timp petrecut in incaperi inchise, are o enorma influenta asupra largii raspandiri a deficientei de vitamina D3.

Aportul alimentar completeaza necesarul zilnic de vitamina D3 doar intr-un procent de 3-5%, deoarece putine alimente contin doza corespunzatoare. Cea ma mare cantitate se afla in peste (anghina, scrumbie, cod, somon, macrou), dar si in lapte, unt, galbenus de ou, soia, lapte de soia. Alte cauze pot fi, obezitatea (vitamina D3 este solubila in grasimi, cantitatea excesiva de esut adipos fiind un depozit inutil, care ingreuneaza trecerea in forma activa), actiunea unor medicamente (de exemplu, anticonvulsive).

EFECTELE DEFICITULUI DE VITAMINA D3

Vitamina D3, supranumita si “vitamina soarelui”, joaca un rol important in protejarea corpului nostru de o serie de afectiuni cornice, si are actiune directa sau indirecta asupra a peste 200 de gene diferite. Este deja cunoscut faptul ca vitamina D3 are un rol indispensabil in procesul de mineralizare al oaselor. Deficienta vitaminei D3 limiteaza absorbtia calciului, chiar si atunci cand dieta noastra furnizeaza cantitati suficiente din acest mineral. Alte efecte importante ale deficitului de vitamina D3 sub forma activa sunt tulburarile metabolice. Se poate ajunge, cel mai frecvent, la tulburari ale sistemului imunitar, implicit, predispozitie la infectii banale, dar si la boli grave, de exemplu, pe fondul autoimunitatii (reactie imunologica impotriva propriilor tesuturi), scleroza multipla, artrita reumatoida si diabet de tip 1. Tulburarea sistemului imunitar determina, de asemenea, o capacitate scazuta de eliminare a celulelor cancerigene, de unde si incidenta crescuta a cancerului, mai ales la san, colon, prostata sau de rinichi. Exista si o legatura intre acest deficit si aparitia tot mai frecventa a bolilor aparatului cardiovascular cum ar fi atacurile cardiace si accidentele vascular-celebrale.

APORTUL SUPLIMENTAR DE VITAMINA D3

Conform studiilor effectuate, dozele recomandate de vitamina D3 pentru copii si adolescenti sunt de 400-600 Ul/zi, iar in cazul adultilor de 800-2000 Ul/zi, in functie de varsta si de greutatea corporala. Pentru a abtine aportul necesar de vitamina D3 se recomanda includerea in alimentatia zilnica a unor produse precum pestele (somon, cod, macrou), uleiul de ficat de peste, laptele si produsele lactate, ciupercile, cerealele integrale sau galbenusul de ou. In general, alimentatia este insuficienta, prin urmare se recomanda apelarea la produse farmaceutice cu o formula echilibrata, prescrise de medicul specialist sau eliberate fara reteta, ce contin cantitatea necesara de vitamina D3 pentru cresterea imunitatii si pentru functionarea optima a intregului organism, imbunatatind astfel calitatea vietii.

loading...

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem. Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Ultimile din Sanatate

Close
Mergi SUS

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web