Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Constructivismul

in Pedagogie

14b035b69c45584f2e7c67a35095c9f8

Constructivismul pune accent pe Achizitionat, fara a neglija Datul. Ideea de baza aici este ca: omul se construieste prin propria activitate, nu doar pe baza a ceea ce este natural in noi, ci, mai ales, pe ceea ce este social si deci cultural. Constructivismul sustine ca zestrea sociala construita de om prin cultura si civilizatie este cea care are un rol major in devenirea ca om a copilului.

Ramanand doar fiu al naturii, omul nu s-ar fi putut dezvolta decand in cadrul acesta. Or, ceea ce vedem in jur este mai degraba o transformare culturala a naturii si chiar o imbogatire a acesteia.

Poate constatarea cea mai evidenta este ca azi obiectele si fenomenele naturale din jurul nostru se modeleaza in raport cu nivelul de cunoastere si mijloacele puse la dispozitie de aceasta cunoastere. O astfel de lume a bunurilor culturale construite de om in procesul istoriei sale, conditioneaza dezvoltarea copilului, la fel ca si cea naturala, in sensul ca absenta ei bareaza drumul spre umanitate. Modificarea continua si accelerata a mediului, a problemelor pe care trebuie sa le rezolvam, a aspiratiilor care ne anima, cere si o adaptare, o constructie interna si chiar externa capabila sa raspunda acestei schimbari. Fara toate acestea, existenta noastra inceteaza.

Constructivismul pune in evidenta ca fundamentala este constructia gandirii si actiunii proprii, influenta parintilor, a cadrelor didactice, a celor din jur, fiind doar un sprijin si nu o copiere a activitatii acestora.

Are loc si un proces de imitatie, dar acesta este secundar si posibil de utilizat mai ales in fazele timpurii ale dezvoltarii copilului.

Invatarea, cunoasterea de catre elev sau student este totdeauna ceva care se construieste prin confruntarea dintre ceea ce ne furnizeaza familia, scoala, mediul uman din jur si ceea ce rezulta din dezvoltarea launtrica a gandirii noastre, a sensibilitatii si actiunii proprii. Aici se origineaza indemnul ca didactica sa utilizeze preponderent mijloacele euristice, iar metodologia sa se bazeze pe confruntarea de idei, pe fapte sau evenimente, adica pe dialectica.

Constructivismul incearca sa ne dezvaluie cum se construieste individualitatea noastra in interactiunea cu ceilalti si mai ales cu familia si scoala.

loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem.

Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Pedagogie

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web