Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Consumați căpșuni! De ce este bine să le consumați, chiar dacă nu obișnuiți

in Articole/Sanatate

Căpșuna reprezintă un fruct remarcabil, având multe elemente nutritive, fibre și antioxidanți. Aceste mici alimente roșii aduc o mulțime de beneficii pentru sănătate: favorizează digestia, reglează tensiunea arterială, întăresc imunitatea, luptă împotriva colesterolului și favorizează sănătatea ochilor.
Fiind puțin calorice pot să fie consumate fără moderație.

Motivele pentru care aceste fructe trebuie consumate, dacă nu cumva sunteți alergici la ele:
1.Reglează tensiunea arterială
Sănătatea inimii este favorizată de potasiu și acesta se găsește în căpșuni, într-o singură porție circa 134 miligrame. Potasiul ajută la reglarea tensiunii arteriale și poate chiar să o scadă deoarece acționează împotriva efectelor negative ale sodiului.
2.Luptă împotriva  colesterolului
Căpșunile conțin elemente fitochimice( acid elagic și flavonoizi)care au efecte antioxidante dar și un efect antiinflamator, benefice pentru a avea o inimă sănătoasă.
3.Reduc inflamațiile articulațiilor
Datorită antioxidanților și a elementelor fitochimice pe care le conțin, pot ajuta la reducerea inflamațiilor articulațiilor. Studiile făcute pe un lot de femei la Universitatea Harvard, au arătat că proteina C reactivă, un indice al inflamațiilor în organism, este mai scăzută la cele care au consumat cel puțin 16 căpșuni/săptămână.
4.Întăresc imunitatea
Fiind o sursă excelentă de vitamina C, două porții de căpșuni acoperă necesarul zilnic de vitamina C. O porție, acoperă cam 51,5 mg de vitamina C din nevoia zilnică.
Vitamină C întărește imunitatea, fiind și un puternic antioxidant.
5.Reprezintă o sursă de fibre
Pentru o mai bună digestie sunt necesare fibrele. Căpșunile conțin în jur de 2 grame de fibre pe porție. Lipsa de fibre din organism duce la constipație și diverticulită (o inflamație a intestinului).
Fibrele ajută și la absorbția zaharurilor (ca glucoza) din sânge. De aceea, adulții care suferă de diabet pot consuma căpșuni, cu moderație însă.
Pectina pe care o conțin căpșunile, ajută la asimilarea colesterolului( cu moderație) și a lipidelor în sânge.
6. Ajută la menținerea unei greutăți normale
Una dintre cele mai bune modalități de apărare a organismului contra diebetului de tip 2 și a bolilor cardiace este menținerea unei greutăți optime. Căpșunile conțin puține calorii (în jur de 28 într-o porție), nicio lipidă și puțin sodiu și zahăr(cam 4 grame pe porție).
6. Favorizează sănătatea ochilor
Căpșunile au proprietăți antioxidante care vă pot ajuta să preveniți formarea cataractei, care fără operație, la bătrânețe poate să ducă la orbire.
Vitamina C prezentă în căpșuni protejează împotriva efectelor negative ale radiațiilor UV și are un rol important în refacerea corneei și a retinei ochiului.

loading...

loading...
loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Latest from Articole

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Go to Top

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web

loading...