Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Category archive

Pedagogie - page 10

Pedagogia (din greacă: παιδεια paideia = creștere, formare resp. pais = băiat, copil + agein = a conduce) denumirea tradițională pentru disciplina științifică care se ocupă de educație. Știință care studiază metodele de educație și de instruire a oamenilor (a tineretului în special). ♦ Manual, tratat care are ca obiect această știință.

Tiflologia

Tiflologia, ca ramura a psihopedagogiei speciale, face parte, alaturi de celelalte ramuri si discipline psihopedagogice din sistemul stiintelor pedagogice. Obiectul de cercetare al psihopedagogiei speciale îl constitue deci persoana cu deficienta. Prin deficienta se întelege tulburarea relatiilor normale ale individului cu mediul înconjurator, mai ales cu cel social, intervenita pe baza unei leziuni organice sau…

Citeste mai mult

Oare stim care sunt nevoile copilului nostru? „Nu-i place nimic si nu vrea sa faca nimic!”

Uneori, parintii au impresia ca, implicandu-l pe copil in cat mai multe activitati, il ajuta sa se dezvolte. Uneori, acest lucru poate fi adevarat. Insa doar atunci cand acele activitati se pliaza pe nevoile copilului. Aceasta problema este explicata foarte graitor inr-un dialog extras din cartea psihoterapeutului pentru copii Irina Mlodik din Rusia „Carte pentru…

Citeste mai mult

Cele mai importante reguli ale educației copilului. Toti parintii trebuie sa stie asta!

Tradițiile poporului tibetan ascund cele mai bune reguli de educație din cele mai vechi timpuri. Dacă sunt respectate, învățăturile care se transmit de la o generație la alta, pot face minuni în dezvoltarea armonioasă a unui copil. Una dintre cele mai importante reguli ale educației tibetane este lipsa pedeapsei fizice şi cea a umilinţei psihice.…

Citeste mai mult

Povestea unui baietel: Uneori creativitatea copilului este mutilata de catre unii profesori

Intr-o zi un baietel s-a dus la scoala. Baietelul era mic, Iar scoala era mare. Dar cand baietelul a vazut Ca intrarea in clasa lui Se facea printr-o usa direct din curte, A fost foarte fericit, Iar scoala nu i s-a mai parut Atat de mare ca la inceput. Intr-o dimineata Cand baietelul se afla…

Citeste mai mult

Asimilarea comportarii morale preocupare centrala a educatiei.

Asimilarea comportarii morale a fost de mii de ani considerata drept preocupare centrala a educatiei. Chiar si azi – a fi bine educat – semnifica a sti si a putea sa te comporti corect din punct de vedere moral, iar – a fi civilizat – inseamna a avea o temeinica educatie morala. In civilizatia europeana…

Citeste mai mult

Semnificaţia educaţiei intelectuale în lumea contemporană

Recunoscută ca o componentă a activităţii educative din cele mai vechi timpuri, educaţia intelectuală contribuie, prin intermediul valorilor selectate, prelucrate şi transmise sub formă de cunoştinţe, priceperi şi deprinderi, la formarea şi dezvoltarea personalităţii raţionale, la perfecţionarea capacităţilor intelectuale, la formarea mobilurilor care declanşează şi susţin activitatea de cunoaştere. Astfel, putem desprinde două aspecte fundamentale…

Citeste mai mult

JOCUL SI SOCIALIZAREA

Copilul devine tot mai constient ca activitatea cu obiectele este dependenta de dorintele si vointa sa. El ralizeaza ca este subiect al activitatii si poate efectua o multitudine de actiuni. Jocul este terenul de mainfestare al potentialului psihic. In perioada primei copilarii se dezvolta jocul de manipulare sub influenta trebuintei interne de a actiona. Activitatea…

Citeste mai mult

CONDUITA EMOTIONAL-AFECTIVA

Ca urmare a evolutiei psihice generale, palnul afectiv al copilului este instabil si asta rezulta cel mai concret din faptul ca micul copil se supune legii celei mai mari tentatii. Buna dispozitie se bazeaza pe starea de confort ce ia nastere din asocierea a numerosi stimuli din ambianta implicati in satisfacerea trebuintelor (alimentare, de caldura,…

Citeste mai mult

COMUNICAREA SI INVATAREA SPONTANA

Inca de la un an copilul sesizeaza intelesul la multe cuvinte. In acelasi timp, el poate rosti relativ corect si inteligibil cuvintele uzuale. O asemenea situatie este stimulata de dorinta copilului de a se face inteles si de descoperirea unui fapt important si anume acela ca toate obiectele, femomenele, actiunile, insusirile etc. au nume. Incepe…

Citeste mai mult

CARACTERISTICI BIO-PSIHICE GENERALE

In mod normal in perioada de la 1 la 3 ani copilul este relativ adaptat la mediul sau imediat, dar are dificultati cand este vorba de mediul social. Totusi se realizeaza unele progrese prin umanizarea trebuintelor, a intentiilor, a atitudinilor si a conduitelor de baza. Din aceasta perspectiva unii autori considera ca pana la 3…

Citeste mai mult

Clasa ca grup social

Delimitari conceptuale Conceptul de grup a fost si e folosit pt a acoperi a realitate vasta,motiv pt care acesta a capatat o pluritate de sensuri.Unii autori francezii reunesc sub denumirea de “grupuri umane” 5 tipuri de realitati,incercand o delimitate a continutului lor pt a asigura i intelegere mai adecvata a diferentelor ce exista intre ele:…

Citeste mai mult

Evoluţia ştiinţei pedagogice

O ştiinţă este totdeauna susceptibilă de progres, ca urmare a descoperirilor continue care au loc datorită cercetărilor făcute de generaţiile succesive. Explicaţii considerate drept legi într-o anumită epocă devin caduce în alta, pentru că metode perfecţionate permit adâncirea studierii faptelor şi stabilirea cauzelor lor cu mai multă siguranţă. Faptul este deosebit de evident în unele…

Citeste mai mult

Caracteristici generale ale ştiinţei pedagogice

Termenul pedagogie, devenit de uz curent numai în a doua jumătate a secolului al XIX-lea, exprimă un conţinut foarte vast şi în general destul de confuz. Extinderea şi imprecizia aceasta este evident rezultatul naturii, complexităţii şi numărului mare de probleme pe care le pune educaţia. Prima noastră grijă, aşadar, va fi să precizăm înţelesul termenului…

Citeste mai mult

1 8 9 10
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web

>
loading...