Cum a devenit cuvantul ALO modelul standard pentru inceperea convorbirilor telefonice

in Curiozitati

In anul 1887, intr-o scrisoare a lui Edison apare pentru prina oara cuvantul „hello” scris cu un „e”. In aceasta scrisoare acesta sugereaza ca cel mai bun mod prin care se poate incepe un apel telefonic este prin pronuntarea cuvantului hello, deoarece acest cuvant „se poate auzi de la o distanta de 3 sau 6 metri”.

Acest lucru a fost descoperit de Thomas Edison pe cand lucra la testarea modelului de telefon realizat de Alexander Graham Bell.

 

Bell ar fi preferat pentru inceperea convorbirilor telefonice sintagma specifica marinarilor Ahoy, hoy!, dar din pacate aceasta varianta nu a trecut de bariera timpului.

Incercand sa perfectioneze designul telefonului inventat de Bell, in cadrul laboratoarelor din Menlo Park, Edison avea obiceiul de a striga Hello in receptoarele telefoanelor. In scurt timp obiceiul sau a fost preluat de colegii sai de munca si in scurt timp cam de toti cei care utilizau telefonul. In cele din urma a devenit un termen specific inceperii convorbirilor telefonice.

Inainte de aparitia interjectiei hello, operatorii de telefonie foloseau sintagme pentru a incepe convorbirea precum: „Sunteti pe fir?” sau „Cine sunteti?” sau „Sunteti gata sa vorbiti?”.

In momentul in care cuvantul hello a devenit modelul standard pentru inceperea convorbirilor telefonice, operatoarele de telefonie au fost numite hello girls.

de ce cand raspundem la telefon spunem alo

loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem.

Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.