Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Cum influenteaza postura corpului felul in care te descurci in viata de zi cu zi

in Psihologie

Muschii, postura corpului, limbajul trupului, respiatia, ritmul cardiac si multi alti parametric fiziologici ne afecteaza nu numai chimia organismului, ci si retelele neuronale. Mai mult, orice modificare substantiala la nivelul acestora influenteaza, in consecinta si retelele neuronale. De exemplu, cei care mediteaza periodic tind sa aiba mai multe conexiuni active in partea frontala a creierului, deasupra ochilor, zona cunoscuta sub denumirea de “cortez prefrontar”. Acesta se dezvolta si devine mai dens in conexiuni datorita practicarii meditatiei.

Cei mai multi dintre noi nu isi schimba niciodata pozitia corpului, decat daca ne lovim sau consultam un specialist in recuperare fizica, un osteopat sau un chiropractician care ne arata ce postura sa adoptam cand stam in picioare ori ne invata sa pasim altfel decat o faceam in acel moment. Asadar, retelele noastre neuronale nu se modifica prea mult in timp. Dar, daca am adopta o anumite pozitie sau am merge altfel, atunci retelele neuronale sa vor modifica in consecinta pentru a reflecta acest lucru.

De ce este important sa ne schimbam retelele neuronale? Deoarece, atunci cand la nivelul creierului se schimba contactele, nu mai trebuie sa ne gandim la ceva anume, totul devenind un gest automat.

Toate acestea se petrec datorita neuroplasticitatii creierului uman, adica capacitatile sale de a se schimba incontinuu, in functie de cum ne miscam, ce invatam sau chiar in functie de cum gandim.

Asadar, pe masura ce invatam sa stam cat mai drepti, sa pasim sis a ne comportam intr-un anumit mod, care transmite ca “sunt indeajuns de bun”, si retelele noastre neuronale vor incepe sa se modifice.

Doar metinandu-ne corpul intr-o anumita pozitie, ne putem cupla la o anumita stare de spirit, pe care sa o propagam apoi la nivelul creierului si corpului nostru.

Iata cate exercitii recomandate:

  • Umbla putin la postura ta corporala, la respiratie si expresia fetei, pana ajungi in punctul in care simti ca “esti indeajuns de bun”. Poti opta postura lui Wonder Woman (Femeia fantastica) sau poate fi vorba de o postura relaxata, in care tii spatele drept,umerii relaxati si bratele pe langa corp. Gaseste postura care iti convine si care te ajuta cel mai mult.
  • Controleaza felul in care te exprimi verbal. Acest “sunt indeajuns de bun” trebuie sa se reflecte si in tonul vocii, in ritmul si controlul asupra discursului.
  • Controleaza-ti felul in care mergi! O buna modalitate de a face acest lucru este , pur si simplu, sa iti insusesti o afirmatie pozitiva.

Dupa ce ai gasit postura corpului adecvata, te sfatuiesc sa faci in continuare urmatoarele:

  • Fii atent la limbajul trupului tau in cursul urmatoarelor zile si incearca o schimbare a dispozitiei tale prin modificarea tinutei corpului: vei schimba modul in care mergi sau pasesti, felul in care stai pe scaun sau in picioare, modul in care respiri, pozitia capului, a umerilor, a pieptului, etc. Cu cat incerci sa exersezi mai mult, cu atat va fi mai usor si va functiona mai repede.
  • Exerseaza postura coprului de “sunt indeajuns de bun” cat mai des cu putinta.
  • Alege o situatie specifica in care stii ca ai un nivel scazut al stimei de sine. Observa cum te simti. Fii atent la orice diferenta pe care o sesizezi fata de comportamentul tau obisnuit in astfel de situatie.
  • Ori de cate ori simti ca “nu esti indeajuns de bun”, incearca sa iti muti imediat concentrarea pe idea ca “sunt indeajuns de bun”. Cu cat exersezi mai mult, cu atat va iesi mai bine.

 

Este posibil sa avem o zi mai proasta si sa nu trebuiasca sa ne simtim obligati sa exersam postura de persoane puternice, de oameni “indeajuns de buni”. Este firesc sa fim tristi cateodata. Uneori, chiar este nevoie, fiind vorba de o stare care ne poate conduce catre o introspectie asupra a ceea ce ne provoaca suferinta. Aceasta stare de tristete ne poate face sa avem mai multa grija de noi. Este in regula sa fim noi insine, indiferent cum ne-am simti.

 

In cadrul unei cercetari realizate in 2014 de oameni de stiinta de la Universitatea din Noua Zeelanda, unui numar de 74 participanti li s-a cerut sa stea in pozitie dreapta sau adus de spate. Acestora li s-a sat sa poarte corsete folosite in fizioterapie, tocmai pentru a se asigura ca subiectii satu drepti. Apoi, li s-a alocat o sarcina de lucru stresanta, cei care stateau drepti, inregistrand un nivel al stimei de sine superior celor care stateau cocosati. Oamenii de stiinta au observant ca cei care stateau drepti folosisera si mai multe cuvinte pozitive decat cei care stateau cocarjati si, de asemenea, fusesera si mai eficienti.

Cei mai multi intre noi inteleg ca emotiile pot avea un efect asupra corpului nostru;  cand suntem tensionati, si corpul nostru este tensionat; cand suntem fericiti chipul ni se lumineaza, zambim si respiram mai usor, ne simtim si mai bine, suntem fericiti.

Studii efectuate de specialist de la Univresitatea din Harvard indica faptul ca adoptarea timp de doar doua minute a unei posture impuse ne poate influenta sau afecta chimia corpului si sentimentul de incredere.

Deci, daca stima de sine scazuta se reflecta la nivelul trupului nostru- indiciile fiind aplecare a corpului iainte, privirea indreptata in jos ori tensionare umerilor- iti poti cultiva respectul  de sine adoptand o pozitie adecvata si miscari ce reflecta autoritatea ta. Este un truc care functioneaza foarte bine si imediat.

loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem.

Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Psihologie

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web