Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Cum lucreza un motor de cautare ?

in Informatica

Performanta motoarelor de cautare vizavi de relevanta informatiei afisate, este rezultatul unui algoritm propriu de indexare si cotare a paginilor web. Majoritatea acestor motoare de cautare, inclusiv Google, ascund in spate o divizie intreaga de calculatoare a caror atributie principala este de a indexa cuvinte din fiecare document si de a stoca informatia intr-un format optim. Paternul de stocare este in general arborescent, astfel ca in momentul in care un utilizator formuleaza o solicitare prin anumite cuvinte cheie rezultatul ia in calcul intreg arborele acelei expresii sau cuvant cheie eliminand gradual ceea ce nu corespunde criteriilor. Cu toate acestea procesul nu este in totalitate congruent. Datorita faptului ca 95% din textul de pe Web este compus din aproximativ 10000 de cuvinte, multe din paginile ce includ cuvintele respective figureaza la modul cel mai firesc in categoria paginilor semnificative cauzand un volumul extrem de mare de rezultate. Selectionarea paginilor in functie de gradul de relevanta, a impus creerea unei modalitati de clasare a lor, proportionala cu importanta, fara a neglija criteriile de baza ale cautarii, si in final plasarea celor mai importante pagini in capul listei rezultatelor.

Pentru a limita major coeficientul de eroare asociat acestei proceduri, responsabilitatile clasificarii au fost derogate instumentelor de evaluare automata bazate pe calculul altgoritmic. In fapt, Google sustine ca „valoarea serviciului sau este in cea mai mare masura determinata de impartialitatea rezultatelor”. Ideea de baza dezvoltata de creatorii PageRank-ului, Sergey Brin si Lawrence Page este aceea potrivit careia: importanta unei pagini este certificata de numarul de pagini ce duc spre ea si de relvanta lor. Cu alte cuvinte, evaluarea se face statistic.

Google PageRank desfasoara continuu un concurs de popularitate la nivelul tuturor paginilor de pe web, stabilind astfel care sunt cele mai importante pagini. Un alt calcul statistic cu acelasi scop de a determina importanta paginilor respective este dat de relatia dintre frecventa termenului si inversul frecventei documentului, punctand distribuitia cuvintelor si frecventa lor, prin atribuirea unor greutati numerice,relevante sub aspectul importantei pentru fiecare document individual. Cuvintele care apar des, ca de exemplu „si, ori, sau” fara un continut semnificativ major le este alocata o greutate mai mica decat cuvintelor care au importanta semantica mai mare sau apar in comparativ mai putine documente. Acestea metode de clasare nu se exculd una pe cealalta ci formeaza un mix strategic alaturi de nenumarate alte metode de clasare si calificare.

De altfel specialistii in acest domeniu, recomanda folosirea concomitenta a mai multor motoare de cautare pentru obtinerea celor mai bune rezultate,la randul lor motorele de cautare folosind mai bine de 150 de altgoritmi de calcul pentru a stabili relevanta.

Cele mai populare motoare de cautare claseaza rezultatele dupa un algoritm care analizeaza cele mai relevante pagini web continand cuvintele cheie. Procesul optimizarii pentru motoarele de cautare incepe prin identificarea cuvintelor-cheie care reprezinta cel mai bine profilul companiei. Cele mai potrivite cuvinte-cheie pentru obtinerea de clasari de top in motoarele de cautare combina trei caracteristici importante: sunt folosite frecvent in motoarele de cautare, sunt relevante pentru profilul companiei si incearca sa evite competitia.

Exemplu:  In cazul in care o companie vinde online adidasi pentru tenis, un cuvant-cheie evident ar fi „adidasi tenis”, insa este posibil ca acesta sa nu aduca o clasare de top, datorita competitiei ridicate. In timp ce cuvantul „adidasi-tenis” este unul extrem de popular, cu siguranta competitia nu este atat de acerba pentru acesta, fapt care va asigura o pozitionare mai ridicata.

Pentru pozitionare de top, optimizarea ar trebui sa se concentreze pe termeni adresati oamenilor care cauta exact profilul companiei. Bineinteles, este posibil sa se mearga prea departe in directia opusa. Daca se optimizeaza site-ul pentru cautari de genul „adidasi pentru tenis cu sireturi albe si dunga albastra pe lateral” s-ar putea obtine locul intai pentru aceasta cautare dar probabilitatea ca cineva sa foloseasca exact acel termen scade considerabil.

Odata ce s-au determinat cuvintele cheie care pot asigura o pozitionare mai buna, principalul tel in optimizarea pentru motoarele de cautare este crearea de pagini web care sa fie compatibile cu asteptarile oamenilor atunci cand acestia se transforma din vizitatori in clienti. Crearea de pagini web care sa atraga atat vizitatorii cat si motoarele de cautare nu este, totusi, o sarcina usoara si necesita atat creativitate cat si expertiza tehnica.

Un alt factor foarte important pentru optimizarea SEO, este construirea unei arhitecturi solide de linkuri. Aceasta reprezinta numarul de legaturi externe catre propriul website. In acest caz, calitatea este considerata a fi mai buna decat cantitatea.

Exemplu:  In cazul pentru care vanzarea de accesorii pentru telefoanele mobile online este obiectul de activitate al unei firme, un link extern provenit de pe un site care este pozitionat in topul cautarilor, si care imparte relativ acelasi domeniu de activitate (vanzarea de telefoane mobile de exemplu), este mult mai valoros decat o multitudine de alte linkuri externe provenite de pe site-uri cu un rank scazut, sau care au alt obiect de activitate.       

            O buna modalitate pentru a crea linkuri externe catre propriul website este aceea de a oferi continut unic, care este considerat a fi valoros de catre cititori. O buna modalitate pentru a face acest lucru este aceea de a furniza continut in mod regulat. Daca se creaza informatie care este de ajutor si de valoare, este foarte probabil ca alte site-uri sa includa un link  catre respectiva sursa de informatie, ceea ce duce implicit la cresterea rank-ului.

De asemenea, pot fi create back link-uri prin inscrierea site-ului in directoare web. Aceastea sunt site-uri ce contin o baza de date cu link-uri trimise de catre webmasteri, spre a fi adaugate in diferite categorii ce au legatura cu scopul sau domeniul lor de activitate. Cele mai importante motoare de căutare deţin propriul director Web, pentru a folosi baza proprie de date, astfel incat rezultatele la cautari sa fie unice si cu relevante.

Astfel, Google detine Google Directory si ODP, directoare Web ce au o relevanta speciala pentru cautarile din Google. ODP sau DMOZ e un director Web ce se bazeaza pe editarea umana in care editorii selecteaza, dupa anumite criterii prestablite, site-uri Web ce pot fi inscrise in acest director. Editarea umana implica verificarea si evaluarea site-ului trimis spre inscriere – adaugarea si catalogarea prin trimiterea in sectiuni specifice ale directorului, ce au relevanta pentru site-ul trimis.  Inscrierea – adaugarea unui site in DMOZ este gratuita, dar necesita rabdare, editarile fiind facute de editori voluntari si nu de angajaţi ai firmei.

Google Directory preia baza de date din DMOZ dupa o perioada de timp definita de catre ei, astfel încat posibilele erori pe care unii editori le pot face sau funcţionabilitatea site-ului acceptat deja sa nu influenteze rezultatele pentru care aceste site-uri sunt optimizate.

           Yahoo deţine un director propriu, ce catalogheaza site-urile prin intermediul unor editori. Site-urile comerciale spre a fi inscrise – adaugate trebuie sa plateasca o suma specificata de catre detinatorii directorului, iar cele necomerciale pot fi inscrise – adaugate prin intermediul unei secţiuni distincte.

Un alt aspect care este luat in cosiderare in analizarea unei pagini web de catre motoarele de cautare, este reprezentat de catre titlurile paginilor si de catre „meta data”, adica acele cuvinte cheie care sunt adaugate la codul paginii, si care nu sunt afisate utilizatorului obisnuit, insa pot fi detectate de catre motoarele de cautare.

Obiectivele optimizarii

Obiectivul optimizarii pentru motoarele de cautare este cresterea numarului de vizitatori prin obţinerea unor pozitii superioare in motoarele de cautare. Optimizarea pentru motoarele de cautare este stiinţa care sta intr-o stransa legatura cu managementul şi marketingul unui site.

Optimizarea este în mare parte de natura tehnica si combina programarea cu afacerea, vanzarile avand la baza idea de a obtine castiguri insemnate de pe urma pozitionarii in motoarele de cautare

Site-urile care ocupa un loc fruntas in listarile motoarelor de cautare beneficiaza de toata atentia vizitatorilor. Statisticile arata ca majoritatea vizitatorilor, care sunt in cautare de informatii sau au un anumit interes de afaceri, vor cauta informatiile dorite pe primele trei situri listate în motoarele de cautare. Am putea aftfel afirma ca marimea numarului de vizitatori este direct proportionala cu locul ocupat in cadrul motoarelor de cautare.

Internetul funcţioneaza dupa acelasi principiu: poti avea cea mai atractiva oferta, cel mai bun produs de pe piata, insa in cazul in care nimeni nu este constient de existenta acestuia totul este in zadar.

Fiecare companie este constienta de acest lucru, insa capacitatea financiara a fiecareia difera. Am putea afirma ca nu este usor sa tii pasul cu concurenta. In lumea de azi posibilitatile financiare limiteaza in mare parte si posibilitatile castigurilor.

Este o situatie des intalinita cand o oferta slaba are castig de cauza, datorita unei campanii publicitare eficace si eficiente. Datorita cresterii rapide a utilizatorilor de internet paginile web personalizate au devenit ceea mai ieftina si eficienta metoda de publicitate.

loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem.

Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Informatica

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web