Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Cum tratam deficitul de fier

in Sanatate

 

Deficienţa de fier este deficitul de minerale cel mai răspândit în lume. Se spune că majoritatea femeilor au deficit de fier şi / sau sunt anemice. Acest lucru este, în principal, cauzat de alimentaţia greşită şi de pierderea sângelui în timpul menstruaţiei.

Simptomele deficitului de fier sunt : ten obosit, palid, scăderea tensiunii arteriale, intoleranţă la frig, emoţie, la efort, unghii concave sau unghii străbătute de şanţuri. Deficienţa de fier poate exista fără ca o persoană să fie anemică! Cei cel mai mare risc îl prezintă copiii, femeile gravide, femeile care parcurg perioade grele, vegetarienii şi cei cu o dietă alimentară săraca (aceasta include cea mai mare parte a rasei umane).

Cafeaua este un mare inhibitor al absorbţiei de fier. Ulcerul peptic şi gastrita cauzează anemie, prin pierderea mare de sânge şi, de asemenea, prin reducerea acidul din stomac, care are ca efect reducerea absorbţiei fierului.

Cel mai frecvent tip de anemie este anemia pernicioasa care apare ca urmare a lipsei de vitamina B12 şi fier. Există multe alte tipuri de anemie. Anemia înseamnă „lipsa de oxigen”. În sânge, oxigenul este transportat de celulele roşii din sânge sau eritrocite. Hemoglobina este o moleculă de oxigen, purtătoare a fiecărei eritrocite şi producţia acestei hemoglobinei este în întregime dependenta de furnizarea adecvată de vitamina B12 şi fier.

 

Trebuie luate în considerare două puncte:

 

  1. Proteinele animale printre care se numara carnea şi produsele lactate, sunt singurele surse de vitamina B12
  2. Cafeaua inhibă absorbţia fierului iar mâncarea de fast-food şi alimentele procesate conţin fier puţin. Din această putem vedea cât e de important să primim suficiente proteine din surse animale şi necesitatea de a elimina mâncarea de tip fats-food din dietă.

Fierul este deficitar în dietele sărace din Vest (hamburgeri, mâncarea chinezească,cafea, prăjituri) şi este chiar mai deficitar în dietele vegetariene.

Fierul este necesar pentru sistemul imunitar.

Alţi factori de luat în considerare:

1. Suplimentul de fier (şi acidul folic) inhibă absorbţia de zinc. Acest lucru este important, având în vedere că zincul este, probabil, al doilea pe lista deficitului de minerale.

Fierul şi vitamina E sunt opuse  (asigură-ţi cele 10 ore între ele).

 

Aşadar:

  1. Îmbunătăţirea dietei este esenţială în tratarea deficitului de fier. Asta înseamnă mai multe alimente integrale, suficiente proteine animale şi apoi eliminarea zahărului şi stimulentelor (în special a cafelei). Cele mai bogate surse de fier sunt ficatul (şi alte organe), gălbenuşul de ou, leguminoasele, melasa neagră şi pătrunjelul.
  2. Suplimentele: până la 100 mg de gluconat feros sau feroase fumerate pot fi luate în condiţii de siguranţă la perioade medii de timp. 10-20 mg ar fi doza de întreţinere în condiţii de

siguranţă. Vitamina C promovează absorbţia de fier (5-10g/zi), complexul de vitamine B şi în special B12, acestea fiind esenţiale. Ar trebui să luăm în condiderare şi suplimentarea cu zinc, în cazul în care luăm fier. 50 mg de zinc chelat pe zi este o doză destul de sigură, de preferinţă luată la 12 ore distanţă de fier. În cazurile severe de anemie, atât fierul, cât şi vitamina B12 ar trebui să fie administrate intravenos, precum şi pe cale orală.

Flatulenţa şi vânturile Flatulenţa şi vânturile indică digestia ineficientă în intestin şi colon. Îți vei aminti că ficatul şi pancreasul furnizează cele mai multe dintre secreţiile digestive pentru intestine. Ficatul produce bilă pentru prima etapă de digestie a grăsimilor şi pancreasul produce enzimele pancreatice, care reduc toate tipurile de produse alimentare la componentele lor primare.

Alţi factori care contribuie la flatulenţă includ fermentarea alimentelor din cauza intoleranţei alimentare (alergie), constipaţie, tulburări inflamatorii intestinale sau paraziţi, cum ar fi viermii şi în special candidoza (infecţie de drojdie).

Fermentaţia şi vânturile sunt frecvente la persoanele care schimba rapid dietele alimentare, mai ales în cazul în care conţin o mulţime de fasole şi leguminoase. Unele dintre aceste vânturi pot fi acceptabile, după cum ştim fasolea produce mai multe gaze, cu toate acestea majoritatea oamenilor va necesita enzime digestive pentru a sprijini organele digestive. Dacă acestea nu sunt furnizate, atunci digestia poate eşua după o perioadă scurtă de timp. Striurile longitudinale de-a lungul unghiilor indica absorbţia slabă a nutrienţilor. Acest lucru poate fi un efect al celor spuse mai sus.

Deci:

 

  1. Nu bea în timpul meselor.
  2. Îmbunătateste calitatea dietei si taie de pe lista produsele alimentare procesate, zaharurile, stimulentele, grăsimile şi sarea.
  3. Utilizeaza enzime digestive din ficat de vită. De obicei, 2 bucăţi la masă din acestea sunt suficiente. Răreste abia când starea se îmbunătăţeşte. O ameliorare a unghiilor va putea fi observată în mai puţin de 2 saptămâni.
  4. Nutrienţii care susţin ficatul şi pancreasul vor ajuta.

Priorităţile ar fi Vitamina C, Metionina, Colină, Inozitol, B6 şi vitaminele A şi E.

 

Anemia este preţul pe care îl plătim pentru a fi consumatori de alimente rafinate. Dacă alimentele naturale, cultivate pe soluri bogate, ar putea fi mâncate de toată lumea, cele mai multe cazuri de anemie ar fi, probabil, doar de interes istoric! (Adele Davis)

 

 

loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem.

Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Sanatate

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web