Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Curs de inot

in Sport

Inot5 (1)

Lectia 1 : Primii pasi

Iata un ansamblu de exercitii pe care il puteti efectua atunci cand sunteti la inceputAceste exercitii va vor permite sa descoperiti apa in mod progresiv si sa va obisnuiti cu ea. Nu ezitati sa repetati aceasta lectie mai ales ca nu sunteti obisnuiti cu aceste exercitii propuse. Daca faceti aceste exercitii cu copii,ati putea foarte usor sa le le prezentati ca pe niste jocuri ( prin stropire,intreceri,ascunderi sub apa).

Exercitiul 1 : Patrunderea in bazin prin mers sau pe scara

Interesul exercitiului :
Acest exercitiu ar putea parea foarte simplu pentru unii dar ,a cobori in apa pe trepte sau pe scara poate antrena temeri sau dezechilibre.Este deci important sa te acomodezi progresiv.


Coborati calm in bazin pe trepte sau pe scara in mica profunzime. Fiti prudenti primele dati pentru a evita dezechilibrarea apoi treptat si pe masura ce efectuati aceste lectii de inot,coborati din ce in ce mai rapid.

Punct important : 
Coborare calma si prudenta pas cu pas.

Cand se face trecerea la exercitiul urmator?
Atunci cand coborati in apa luati-va masuri de asigurare!

Exercitiul 2 : Mersul si alergarea in bazinul mic

Interesul exercitiului :
Datorita acestui exercitiu, veti descoperi rezistenta pe care o opune apa deplasarii voastre.Miscarile din ce in ce mai rapide va vor permite sa fiti din ce in ce mai naturali in apa si sa aveti din ce in ce mai putina nevoie de sprijinul de sol.


Pentru a incepe,intrati in bazinul mic cu apa pana la nivelul taliei.Deplasandu-va in acest mod,va veti ameliora echilibrul in mod progresiv.Pentru a complica exercitiul,puteti apoi sa alergati sau sa mergeti inapoi.

Puncte importante :

  • Repetati exercitiul pana cand il stapaniti complet,fara sa va pierdeti echilibrul!
  • Atunci cand deveniti naturali in miscari,complicati exercitiul accelerand si variind miscarile.

Cand se face trecerea la exercitiul urmator?
Treceti la exercitiile urmatoare atunci cand veti reusi sa va deplasati alergand inapoi fara sa va pierdeti echilibrul!

Exerciciul 3 : Stropirea corpului

Interesul exercitiului :
Aceasta prima etapa de scufundare va va permite sa va obisnuiti progresiv cu contactul cu apa pe tot corpul dumneavoastra.


Plasati-va in bazin cu apa aproximativ pana la talie si stropiti-va corpul din abundenta cu mainile.In acelasi mod,stropiti-va imediat si pe fata.

Puncte importante :

  • Efectuati acest exercitiu in mica profunzime asa cum ati facut si la celelalte exercitii.
  • Repetati miscarea de mai multe ori!

Cand se face trecerea la exercitiul urmator?
Atunci cand nu veti mai resaimti nicio jena in a accepta apa pe toata suprafata corpului dumneavoastra.

Exercitiul 4 :Intrarea cu gura si cu nasul sub apa

Interesul exercitiului :
Cu ajutorul acestui exercitiu,veti incepe sa va scufundati progresiv incepand cu gura si cu nasul.


Avansati in bazin pana veti avea apa pana la piept.Pliati-va apoi gambele pentru a va scufunda umerii in timp ce tineti picioarele bine fixate la sol.Cum se vede si in fotografie,va puteti ajuta de brate pentru a va mentine echilibrul.Incepeti prin a va scufunda fata pana la gura,tinand gura inchisa.Cand sunteti multumiti de aceasta senzatie,continuati introducand si nasul in apa.

Puncte importante :

  • Procedati pe etape: mai intai gura apoi nasul.
  • Tineti gura inchisa.
  • Ramaneti mai multe secunde sub apa.

Cand se face trecerea la exercitiul urmator?
Atunci cand ajungeti sa executati acest exercitiu in mod calm,tinand gura si nasul timp de cel putin 5 secunde sub apa.

Exerciciul 5 : Scufundarea totala

Interesul exercitiului :
Acest exercitiu va va permite sa va scufundati complet si sa descoperiti noi senzatii (lejeritate,relaxare..)


Scufundati-va total,apa trebuie sa va acopere in intregime inclusiv varful capului.Pentru acest exercitiu,puteti mentine aceeasi pozitie ca la exercitiul precedent sau puteti sa va tineti de perete ca in prima poza.In acest stadiu,poate fi interesant sa utilizati o masca sau ochelari pentru a vedea mai bine mediul acvatic.Ascultati-va senzatiile si incercati sa fiti complet relaxati in apa.

Punct important : 
Nu ezitati sa repetati miscarea incercand sa ramaneti sub apa intre 5 si 10 secunde.

Cand se face trecerea la exercitiul urmator?
Incepand din momentul in care veti fi relaxati sub apa,veti fi parcurs o etapa importanta in procesul de invatare a inotului. Veti putea apoi trece la cea de-a 2-a lectie.

 

Lectia 2 : Stapanirea spatiului

O data ce veti stapani exercitiile din cadrul primei lectii,veti putea efectua acest ansamblu de exercitii putin mai complexe.Acestea va vor permite sa fiti din nou mai in largul vostru in apa si sa stapaniti bazele foarte utile pentru viitoarele voastre deprinderi in ceea ce priveste inotul.

Exerciciul 1 : Atingerea fundului bazinului

Interesul exercitiului :

Acest exercitiu va va permite sa aflati adancimea bazinului prin contactul mainii cu fundul bazinului si sa va scufundati mai profund ca in cazul primei lectii.


Scufundati-va complet,apoi atingeti fundul bazinului cu mana. Puteti,de asemenea sa lasati sa cada un obiect(ochelari,,inel..) apoi sa incercati sa il prindeti.Realizati acest exercitiu pana la o adancime de aproximativ 1.2 metri ajutandu-va eventual de perete la primele incercari.

Punct important : 

Mariti progresiv dificultatea:

  • Incepand cu ajutorul unui perete apoi continuand fara ajutor.
  • Incercand scufndarea din ce in ce mai profund(circa 1.2 metri)

Cand se face trecerea la exercitiul urmator?
Atunci cand puteti merge sa cautati un obiect la aproximativ 1.2 metri sau cand puteti atinge usor fundul bazinului la aceasta adancime.

Exerciciul 2 : Asezarea pe fundul bazinului

Interesul exercitiului :
Reusita acestul exercitiu aduce o stapanire completa a scufundarii pentru ca veti fi capabili sa va lasati sa coborati pe fundul bazinului.


Asezati-va pe fundul bazinului intinzandu-va gambele apoi repuneti-le sprijin la sol pentru a reveni usor la suprafata.Va puteti ajuta de perete sau de scara pentru a cobori mai usor.Veti constata ca este dificil sa ramai in aceasta pozitie mult timp la fund caci plamanii vostri plini de aer va vor obliga sa reveniti la suprafata.

Punct important : 
Ajutati-va de perete sau de scara daca este necesat pentru a cobori mai usor.

Cand se face trecerea la exerciciul urmator?
Atunci cand veti ajunge sa va lasati sa coborati la fund si a reveni inapoi foarte calm.

Exercice 3 : Scufundarea cu gura deschisa

Interesul exercitiului :
Acest exercitiu va pregateste pentru exercitiile de respiratie pe care le veti face pana la urma.In sfarsit,sa accepti sa ai apa in gura va fi necesara pentru a putea mai apoi sa respiri in apa.

Introduceti complet capul sub apa ca in exercitiile precedente dar,de aceasta data tinand gura deschisa.

Punct important : 
Aceptati sa aveti apa in gura.

Cand se face trecerea la exercitiul urmator?
Atunci cand puteti tine gura deschisa sub apa intre 5 si 10 secunde.

Exercitiul 4 : Respiratia pe gura si pe nas

Interesul exercitiului :
A sti sa respiri in apa va fi esential pentru a putea ulterior sa va deplasati pe mari distante prin diverse procedee de inot: brass,crawl sau fluture.


Tineti-va bine respiratia apoi bagati capul sub apa si expirati aerul pe gura.Reluati exercitiul de mai multe ori,inspirand si expirand din ce in ce mai tare si din ce in ce mai mult timp,trebuie sa incercati sa va vidati in mod complet plamanii.Va puteti pune ochelari pentru a putea vedea bulele de aer sub apa.O data ce ati reusit acest exercitiu,incercati sa expirati si pe nas pentru ca expiratia in natatie se efectueaza simultan si pe gura si pe nas

Punct important : 
Respiratia puternica si pe durata indelungata pentru a vida complet plamanii.

Cand se face trecerea la exercitiul urmator?
Bulele de aer pe care le veti crea sunt un bun reper pentru a vedea si a reusi exercitiul.Daca acestea sunt numeroare si vizibile la suprafata si pe apa,puteti trece la exercitiul urmator..

Exercitiul 5 : Coborarea de pe margine in pozitie ghemuita

Cand se face trecerea la exercitiul urmator?
Acest exercitiu ne ajuta sa ne familiarizam un pic mai mult cu apa dar nu constituie o etapa indispensabila in progresul dumneavoastra.. Daca puteti realiza cu usurinta primele 4 exercitii din aceasta lectie,puteti trece la lectia 3.

Lectia 3 : Realizarea pozitiei *pluta* cu ajutorul materialului

A sti sa te intinzi in apa (pozitia pluta) este un lucru prealabil indispensabil in invatarea diferitelor moduri de inot.Totusi,pozitia orizontala pentru noi,pamantenii nu este una naturala si necesita timp de adaptare. La aceasta lectie,veti invata progresiv sa faceti pluta pe burta si pe spate cu ajutorul materialului auxiliar.

Exercitiul 1 : Realizarea pozitiei *pluta* pe burta cu ajutorul a doua materiale plutitoare

Interesul exercitiului :
Acest exercitiul va va permite sa incepeti sa va gasiti echilibrul in pozitie intinsa pe burta avand sustinere stabila data de cele 2 materiale plutitoare pentru a va ajuta.

Luati fiecare dintre aceste materiale sub fiecare brat,lucru ce va va permite sa nu mai aveti nevoie de sprijinul solului sau al peretilor bazinului. Priviti in jos in apa apoi ridicati picioarele incercand sa aveti o pozitie perfect orizontala cu cele 2 picioare la suprafata.Ramaneti perfect intinsi cat mai mult timp posibil incercand sa va relaxati.

Puncte importante :

  • Priviti in apa pentru a avea o pozitie cat mai corecta.
  • Repetati miscarea pana cand veti fi perfect in echilibru.

Cand se face trecerea la exercitiul urmator?
Atunci cand veti putea mentine o pozitie stabil timp de mai mult de 5 secunde.

 

Exercitiul 2 : Descoperirea pozitiei orizontale pe spate cu ajutorul materialului plutitor

Interesul exercitiului :
Acest exercitiu va permite sa descoperiti pozitia intinsa pe spate ramanand perfect sustinut de materialul respectiv.


Luati cate un material plutitor sub fiecare brat si lasati capul pe spate,privirea trebuie sa fie indreptata in sus.Ridicati apoi picioarele si intindeti-va complet pana cand ce tot corpul dumneavoastra este bine sustinut la suprafata. Incercati sa va relaxati in aceasta pozitie.o data ce reusiti sa deveniti confortabili in aceasta pozitie,reproduceti acest exercitiu cu un singur material plutitor pe care il tineti cu ambele brate de fiecare capat al sau ca in prima poza.

Puncte importante : 
Pozitia capului va conditiona starea de echilibru.Urechile trebuie sa fie in apa si privirea sa fie indreptata in sus.

Cand se face trecerea la exercitiul urmator?
Atunci cand reusiti sa pastrati o pozitie stabila si perfect orizontala fiind complet relaxati.

Exercitiul 3 : Realizarea pozitiei *pluta* pe burta cu ajutorul unei centuri plutitoare

Interesul exercitiului :
Veti reproduce aici exercitiul cu ajutorul unui material un pic mai putin eficient,va veti perfectiona astfel echilibrul.

Pentru acest exercitiu veti utiliza doar o centura plutitoare.Inspirati adanc apoi priviti pe fundul bazinului.Intindeti-va apoi pe burta,intinzand mainile si picioarele,incercati sa tineti aceasta pozitie timp de cel putin 5 secunde.

Puncte importante :

  • Punerea fetei in apa pentru a avea o pozitie mai buna.
  • Repetati exercitiul pana cand veti fi perfect in stare de echilibru.

Cand se face trecerea la exercitiul urmator?
Atunci cand veti putea sa mentineti o pozitie stabila timp de mai mult de 5 secunde.

Exercitiul 4 : Realizarea pozitiei *pluta* pe spate cu ajutorul unei centuri plutitoare

Interesul exercitiului :
Ca si la exercitiul 3,este vorba aici despre reproducerea celui de-al doilea exercitiu cu mai putin material de flotatie pentru a va perfectiona echilibrul.


Pentru facilitarea exercitiului,puneti-va centura pe burta.Intindeti-va pe spate lasand capul pe spate in asa fel incat urechile sa fie in apa iar privirea catre in sus.Departati bratele si picioarele pentru a avea o mai buna pozitie si incercati sa incercati sa pastrati aceasta pozitie perfect orizontal cat mai mult timp posibil.

Puncte importante : 

Tineti mainile si burta la suprafata,pozitia dumneavoastra trebuie sa fie perfect orizontala.

Cand se face trecerea la exercitiul urmator?
Atunci cand veti reuzi sa pastrati aceasta pozitie timp de mai mult de 5 secunde.

 

Exercitiul 5 :Trecerea de la pozitia dorsala la pozitia ventrala

 

Interesul exercitiului :
In acest exercitiu veti invata sa va modificati echilibrul,ceea ce va va permite sa fiti mai naturali in apa.


Intindeti-va pe spate asa cum ati facut in primul exercitiu.Pentru a va recupera,ridicati capul(barbia se lipeste de piept) si coborati picioarele. Lasati-va acum sa alunecati in fata si gasiti-va echilibrul ventral punand fata in apa si ridicand picioarele la suprafata apei.In sens invers,pentru a trece din pozitia ventrala pe spate,trebui sa intoarceti capul in spate.Daca veti stapani acest exercitiul veti putea sa-l realizati inlocuind cele doua materiale plutitoare cu o centura plutitoare.

Punct important : 
Trecerea dintr-o pozitie in alta,modificand pozitia capului.

Cand se face trecerea la exercitiul urmator?
Atunci cand veti reusi sa treceti dintr-o pozitie in alta fara a avea nevoie sa atingeti solul,veti incepe sa va stapaniti bine echilibrul.Veti putea apoi sa treceti la lectia 4 unde veti invata sa faceti pluta fara materialul ajutator.

Lectia 4 : Realizarea pozitiei *pluta* fara niciun fel de material

In aceasta lectie veti descoperi exercitiile de echilibru abordate pana la lectia 3.Faceti-va timp sarealizati exercitiile care vor urma,daca le veti reusi veti invata apoi mai rapid sa inotati. 

Exercitiul 1 : Realizarea pozitiei *pluta* pe burta fara material auxiliar

Interesul exercitiului :

Veti atinge cu ajutorul acestui exercitiu o autonomie completa in pozitia *pluta* pe burta.Acest lucru va va deschide calea diferitelor deplasari ventrale.

Inspirati adanc(acest lucru va va permite o mai buna flotatie) scufundati-va fata apoi intindeti-va. Departati mainile si picioarele si incercati sa mentineti aceasta pozitie cat mai mult timp posibil fiind total relaxati.

Puncte importante :

  • Inspirati adanc inainte de a realiza acest exercitiu.

  • Tot corpul trebuie sa ramana perfect la suprafata.

Cand se face trecerea la exercitiul urmator?

Treceti la exercitiul urmator atunci cand veti reusi sa mentineti aceasta pozitie mai mult de 5 secunde ramanand perfect stabili si relaxati..

Exercitiul 2 : Efectuarea unei deplasari ventrale

Interesul exercitiului:

Acest exercitiu va va permite sa incepeti deplasarea incercand totodata sa va regasiti echilibrul in miscare si fara material auxiliar.

In mica profunzime,En petite profondeur,asezati-va cu spatele la perete(puteti sa cereti o mana de ajutor)

Impingeti-va de perete,intinzandu-va cu fara in apa,mainile apropiate si bratele intinse

Lasati-va sa alunecati cat mai mult timp posibil fara sa va miscati.

In caz ca intampinati dificultati,efectuati acest exercitiu mai intai in pozitie verticala pe fundul bazinului.

Puncte importante :

Pastrati o pozitie cat mai corect posibil pentru a putea parcurge o distanta cat mai mare ( bratele intinse,mainile apropiate,fata scufundata in apa,intre brate)

Cand se face trecerea la exercitiul urmator?

Veti putea schimba exercitiul atunci cand veti reusi sa va lasati sa alunecati la cel putin 5 metri pastrand o pozite stabila. O data reusit acest exercitiu,veti avea toate sansele sa incepeti sa va deplasati pe burta.

Exercitiul 3 : Realizarea pozitiei *pluta* pe spate fara ajutorul vreunui material auxiliar

Interesul exercitiului : 

Veti atinge,datorita acestui exercitiu,o autonomie completa in pozitia *pluta* pe spate.Acest lucru va va deschide portile deplasarii(inotului) pe spate.

Intindeti-va calm pe spate,mainile si picioarele departate pentru o mai buna flotatie.Capul trebuie sa fie bine pozitionat cu privirea catre sus si pozitia trebuie sa fie cat mai orizontala posibil.

Puncte importante :

  • Umpleti-va plamanii cu aer inainte de a va lasa lungi pe spate.

  • Scoateti un pic burta in fata.

  • Cand se face trecerea la exercitiul urmator?

Se trece la exercitiul urmator atunci cand veti reusi sa mentineti aceasta pozitie mai mult de 5 secunde ramanand in echilibru.

loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem.

Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Sport

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web