Deşi România nu se poate lăuda deloc la capitolul autostrăzi, iată că statul român a mai şi renunţat la un proiect promiţător şi atât de necesar traficului din zonă: autostrada Comarnic-Braşov.
Printr-un comunicat de presă, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţională a anunţat opiniei publice această veste, precum şi motivele care au stat la baza deciziei: „În urma finalizării negocierii pentru atribuirea contractului de concesiune cu asocierea Vinci-Strabag-Aktor, CNADNR SA anunţă anularea procedurii pentru atribuirea contractului de concesiune de lucrări publice pentru proiectarea, construcţia, finanţarea, operarea şi întreţinerea autostrăzii Bucureşti- Braşov, tronsonul Comarnic-Braşov”.
Potrivit ziare.com, printre motivele invocate se află depăşirea ţintelor asumate de România privind deficitul bugetar şi datoria publică, precum şi faptul că firmele care au câştigat licitaţia nu au convins şi instituţiile financiare internaţionale să se implice în finanţarea proiectului.
Autostrada Comarnic-Braşov are 60 de kilometri şi trebuia construită de un consorţiu format din francezii de la Vinci, austriecii de la Strabag şi grecii de la Aktor.
Iată şi ce costuri ar implica construcţia acestei autostrăzi: 1,8 miliarde de euro construirea efectivă, iar în total 8,4 milioane de euro împreună cu costurile de finanţare şi cele de întreţinere pentru o perioadă de 26 de ani.
Aceasta nu este prima dată când este abandonată temporar construirea autostrăzii Comarnic-Braşov. Statul român a mai renunţat la acest proiect şi în 2005 şi în 2010.