Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Deficitul de vitamine si hipervitaminizarea

in Sanatate

Vitaminele sunt cerute de corpul nostru în cantităţi amănunţite pentru a menţine creşterea şi metabolismul normal. Vitaminele sunt substanţe nutritive organice. Spre deosebire de proteine, grăsimi sau carbohidraţi, vitaminele nu furnizează energie şi nu servesc drept materiale de construcţie. Funcţia lor este reglementarea proceselor fizice. Cele mai multe servesc drept coenzime.

În mod ideal, hrana noastră ar trebui să ofere toate vitaminele necesare. Unele sunt produse în corpurile . Nicio mâncare nu prevede necesarul de vitamine. Acesta este motivul pentru care o varietate de alimente este esenţială.

Avitaminoza este o deficienţa de vitamine.

Hipervitaminizarea  se referă la un exces de una sau mai multe vitamine.

 

Vitaminele solubile în apă sunt vitaminele B, C şi P. Acestea nu sunt stocate pentru mult timp în corp  (aproximativ 3 zile) şi avem nevoie de furnizarea lor în mod regulat. Vitaminele solubile în apă sunt absorbite în intestine şi excesele se elimină prin urina.

Vitaminele liposolubile sunt vitaminele A, D, E, F şi K. Aceste vitamine sunt absorbite în intestine, împreună cu grăsimile dietetice ingerate. Acestea sunt stocate în corp în anumite celule sau în ficat. Trebuie să fii atent în ceea ce priveşte suplimentarea cu vitamine solubile în grăsimi, deoarece excesul poate fi dăunător.

Vitamina C este adesea considerată dirijorul tuturor celorlalte vitamine. Ea este un nutrient esenţial pentru un număr mare de funcţii în cadrul corpului nostru. Luăm mare parte din vitamina C din dieta noastră, deşi enzimele transformă glucoza în ascorbat la nivelul ficatului, adăugându-se suplimentelor.

Vitamina C este un puternic antioxidant şi detoxifiant şi este necesară pentru producerea de colagen, care formează bază pentru oasele şi ţesutul nostru conjunctiv. Astfel, acesta joacă un rol major în vindecarea rănilor şi arsurilor, datorită facilitaţii sale de a forma ţesutul conjunctiv în cicatrice. Vitamina C ajuta la absorbţia fierului. Este probabil cel mai important nutrient pentru sistemul nostru imunitar.

Deci, vitamina C este pentru imunitate, detoxifiere şi vindecarea rănilor.

Semne de deficit

Acestea includ vindecarea lentă a rănilor (verifică, de asemenea, deficitul de proteine), pierderea dinţilor, sângerarea gingiilor, oase slabe şi ţesut conjunctiv slab, vânătăi care apar uşor şi scorbut.

Cele mai bune surse naturale

Fructele şi legume proaspete verzi, fructe exotice, cartofi şi ficat.

Complexul de vitamine B

Acesta este numele dat unui grup de substanţe nutritive esenţiale, care au anumite caracteristici în comun. Sunt aproximativ 10 vitamine B, care cuprind- Grupa B Complex.

Cele mai bune surse naturale sunt carnea şi ficatul, laptele, ouăle, cerealele integrale şi drojdia. Unele legume cu frunze verzi şi fasolea asigură, de asemenea, anumite vitamine B.

Vitaminele solubile în grăsimi- Vitamina A

Numele de vitamina A se referă la un număr de compuşi solubili în grăsimi.Cele două despre care ar trebui să ştii sunt retinolul şi beta-carotenul. Beta carotenul este, de asemenea, cunoscut sub numele de vitamina A. Pe scară largă, deficienta subclinică, nutriţională a acestei vitamine poate fi de aşteptat în dietele vestice de proastă calitate, mai ales cele lipsite de fructe şi legume galbene.

Doze terapeutice

Cantităţi mari de suc de morcov sau sucuri de legume de la verde închis la galben vor furniza tot beta-carotenul pe care un organism îl poate folosi. Ficatul va converti în vitamina A atât cât este necesar, iar restul va fi stocat în ţesuturile grase ale corpului, oferindu-le o colorare portocalie.

Acest lucru este cunoscut sub numele de carotenaemia.

Excesele vor cauza probleme.

Vitamina D

Aceasta vitamină solubilă în grăsimi poate fi achiziţionată fie prin ingestie (din produse alimentare sau suplimente) sau prin expunerea la lumina soarelui.

Razele ultraviolete ale soarelui convertesc o formă de colesterol, cunoscut sub numele de ergosterol, la vitamina D. Vitamina A şi D sunt sinergice şi sunt adesea găsite împreună în natură, de exemplu uleiurile din ficat de peşte, care sunt una dintre cele mai bogate surse naturale de aceste două vitamine. Vitamina D ajuta la absorbţia şi asimilarea de calciu şi fosfor şi este, prin urmare, foarte importantă pentru bună creştere a oaselor şi dinţilor, mai ales a copiilor.

Afecţiunea cunoscută sub numele de rahitism rezulta dintr-un deficit de vitamina D. Acesta boala răspunde bine la suplimentarea cu vitamina D.

Vitamina D ajută, de asemenea la menţinerea stabilităţii în sistemul nervos, a acţiunii cardiace normală şi coagulare sângelui normală.

Cele mai bune surse naturale Acestea sunt aceleaşi ca pentru vitamina A: uleiurile din ficat de peşte, ouă, lapte, unt şi brânză.

Vitamina F

Acest nume este utilizat în mod colectiv pentru acizii graşi esenţiali. Acest lucru se referă la acizi graşi nesaturaţi, care provin în principal din surse de ulei vegetal. Acestea sunt mai de dorit decât grăsimile săturate din surse animale.

Aşa cum am văzut, acizii graşi sunt esenţiali, componente de bază structurale pentru celulelor .

Cele mai bune surse includ toate uleiurile vegetale proaspete.

Vitamina K

Numele, vitamina K, este o abreviere pentru „koagulations” (daneză). Funcţia sa principală este producerea de factori de coagulare a sângelui, în special Protrombină.

Vitamina K provine din alimente ca legumele verzi, ficatu şi cerealele. Acesta este, de asemenea, produs de bacteriile aflate în intestinul nostru. Deficitul de aceasta vitamină este mai puţin frecvent, cu excepţia copiilor nou-născuţi, care pot fi expuşi unui risc de hemoragie, din cauza nivelului scăzut de vitamina K.

 

loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem.

Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Sanatate

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web