Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Durerea de spate- cauze si preventie

in Sanatate

 

Intre 60% si 90% din populatie pare sa sufere de dureri de spate si preponderant de lombalgii, dureri ale regiunii lombare (segmental de jos al spatelui) La unele persoane lombalgia poate deveni cronica si invalidanta. Lumbago desemneaza o lombalgie acuta care apare dupa un efort neobisnuit. El provoaca o incapacitatea severa si dureri intense vreme de o saptamana, dar nu este, in general, o boala grava.

Care sunt posibilele cauze?

Spatele se intinde de la ceafa pana la bazin. In functie de zona dureroasa, putem vorbi de cervicalgie (ceafa), dorsalgie (partea de sus a spatelui) sau de lombalgie (partea inferioara a spatelui). Durerea de spate poate avea multe origini:

  • Tensiuni musculare aggravate de contrarietati, stress sau anxietate;
  • Leziunea unuidisc interverterbral (discurile moi care separa vertebrele) care sepoate fisura si poate provoca o hernie de disc;
  • Modificari ale articulatiilor vertebrale datorate artozei;
  • O fractura de vretebre prilejuita de un accident sau, in unele cazuri de un simplu efort, si favorizata de osteoporoza;
  • Un traumatism al muschilor spatelui, uneori in urma unei miscari bruste sau a unui soc;
  • Unele boli, precum ulcerul gastric, un calcul biliar sau o pancreatita.

Mai simplu, in prezenta unei musculature dorsale prea  slabe sau la supraponderali, se intampla frecvent ca defectele de tinuta sa antreneze contracture si un dezechilibru al coloanei vertebrale. Oboseala spatelui pe care o resimtim dupa un rastimp prelungit de stat in picioare sau asezat este un exemplu. Tot asa, in timpul sarcinii, mai ales in ultimele luni, greutatea fatului moifica pozitia coloanei vertebrale si provoaca dureri dorsale frecvente.

 

Semnele care trebuie sa te alerteze

Cand durerile sunt violente sau foarte invalidante, daca se asociaza cu febra sau cu alterare a starii generale, daca apar si alte tulburari (digestive, urinare, etc), daca durerea de spate apare fara nici un motiv apparent, trebuie sa consultati un medic.

Ce putem face pentru preventie?

 

  • Fii atent la kilogramele in plus, deoarece un exces de greutate solicita si maltrateaza suplimentar coloana vertebrala.
  • Adopta posturile corecte in gesturile cotidiene si la lucru: indoaie picioarele si pastreaza-ti spatele drept cand te apleci, aseaza-te pastrand spatele drept.
  • Cand ai de dus un bagaj, tine-l cat mai aproape de corp: cu cat este mai indepartat, cu atat supune coloana vretebrala la eforturi intense. In general, evita sa duci greutati mai mari de 10 kilograme.
  • Daca trebuie sa ridici un pachet sis a il deplasezi pe o distanta scurta, evita sa te rotesti stand aplecat. Ghemuieste-te, ridica-te cu forta picioarelor si pastrand spatele drept, apoi, in picioare fiind, roteste-te pentru a te afla cu fata spre locul unde trebuie pus pachetul.
  • Evita tocurile inalte si pantofii plati.
  • Fa exercitii fizice (gimnastica sau natatie) pentru a intari musculature dorsala si abdominala.
  • Dormi pe o saltea adaptata la morfologia ta si care nu iti provoaca vreun disconfort.

Cum alinam durerea?

Aplica local caldura pentru a destined muschii.

Culca-te pe o parte cu perna intre genunchi si evita pozitia de culcat pe burta.

Odihna atenueaza, desigur, durerile. Totusi, este important sa reiei activitatea fizica de indata ce e posibil, pentru a evita slabirea muschilor. Nu ezita sa ceri sfatul practicianului care te asista.

Corecteaza-ti pozitiile proaste, in picioare sau sezand, la locul de munca si cand mergi, astfel incat sa respecti curburile naturale ale coloanei vertebrale, fara tensiuni inadecvate.

 

“Scoli de spate”

 

Exista structuri terapeutice unde o seama de profesionisti (kinetoterapeuti, chirurgi ortopezi, ergoterapeuti, etc.) dau numeroase sfaturi de prevenire a durerilor si de educatie fizica, si invata pe pacientii suferinzi de lombalgii cornice sa isi domoleasca durerea.

Actiunea calmanta a masajului poate fi amplificata prin bai, dusuri sau impachetari cu namol cald, in cadrul unor talasoterapii sau al unor bai termale. Rezultatele benefice alte acestora par a se datora cel putin tot atat de mult reeducarii cat a eficientei apelor termale.

Cum folosim medicinile alternative?

 

Numeroase practici alternative pot usura durerile de spate, s in special cele care fac apel la manipulari, precum osteopatia, sau la miscari controlate, precum metoda Feldenkrais.

Terapiile manuale

Osteopatia si chiropractica sau etiopatia necesita adesea mai multe sedinte. Ele pot fi eficiente in egala masura in durerile acute si cornice.

Osteopatia craniana amelioreaza in chip durabil lombalgiile si permite iesirea din faza acuta de lumbago fara pericol.

Haptonomia poate trata si preveni durerea de spate, lucrand asupra tinutei si a pozitiei in timpul mersului, fara tensiuni inadecvate.

Tehnici de relaxare

Pe termen lung, diverse tehnici de relaxare , practicate cu regularitate, pot avea de asemenea, efecte pozitive.

Acupunctura

Aduce deopotriva o usurare si permite eliberarea tensiunii musculare.

Homeopatie

In homeopatie, durerile lombalgiilor cornice sunt  alinate cu Natrum sulfuricum sau Brberis vulgaris, in timp ce lumbago se trateaza cu Calcarea fluorica, insa homeopatul va indica tratamentul cel mai potrivit.

Aromoterapia

Se recomanda masarea zonelor dureroase cu amestecuri diluate din uleiuri esentiale  cu proprietati antiinflamatoare: ienupar, menta iute, lavandin, maghiran, lamaita.

loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem.

Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Sanatate

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web