Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Gimnastica care ne intinereste

in Sanatate

Dintre toate formele de gimnastica pe care le pun la dispozitie salile de profil, daca ar fi sa alegem una singura, aceasta ar fi stretching-ul. Pentru ca dezvolta musculatura in mod inteligent, dandu-i suplete, si pentru ca nu te saturi niciodata de ea.

In anii ’80, cand aerobicul a cazut de pe piedestal, a aparut, din fericire, un nou tip de gimnastica, mai blanda si mai eficienta decat sariturile acelea ca de cangur; stretching-ul (de la americanul to stretch – ”a intinde”) isi face aparitia si nu va mai parasi salile de gimnastica, datorita multiplelor sale avantaje. Este gimnastica anti-stres prin excelenta. Diversele forme de agresiune pe care le suportam in viata de zi cu zi au efecte asupra siluetei noastre si a starii de spirit. Ne aplatizam, ne crispam, intepenim si, pe masura ce ne pierdem din suplete, ne simtim tot mai prost. Datorita intinderilor care actioneaza asupra muschilor si a tendoanelor, se elimina oboseala si rigiditatea, fara efort prea mare si prea rapid. Stretching-ul completeaza perfect sporturile de anduranta (jogging-ul) sau sedintele de fortificare a muschilor.

MAI SUPLE SI MAI RELAXATE

Stretching-ul ne invata sa respiram profound, si asta ne ajuta foarte mult sa ne destindem. De aceea, la fel ca si yoga, aceasta gimnastica este foarte potrivita pentru persoanele anxioase, care respira scurt. Executat pe ritmuri lente, stand pe loc, stretching-ul actioneaza asupra sensibilitatii tesuturilor musculare. Singura conditie este ca miscarile sa fie lente, nu bruste, iar revenirea la pozitia normala sa nu fie brutala. Fiecare miscare dureaza intre 15-30 de secunde. Trebuie sa intindem in mod progresiv muschii diverselor parti ale corpului, sa respiram rar, sa ne destindem spatele. Practicat cel putin de trei ori pe saptamana, stretching-ul are efecte remarcabile asupra siluetei. Este indicat, de asemenea, pentru incalzire, la pregatirea muschilor inainte de a schia, a juca tenis sau a face jogging.

TESTATI-VA GRADUL DE SUPLETE!

Din pozitia asezat, cu picioarele intinse, incercati sa duceti mainile cat mai aproape posibil de picioare.

  • Atingeti calcaiul: bravo, dar aveti grija sa nu va prinda rugina.
  • Ajungeti pana la gambe : puteti mai mult. Exersati in mod regulat.
  • Nu depasiti genunchii: sunteti ingrozitor de rigida. Faceti ceva in acest sens.
loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem.

Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Sanatate

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web