-datorita nemultumirii artistilor de pictura acelor vremuri a inceput cautarea de teme si tehnici noi
-afisul devine in Franta un punct de mare interes: afis cultural(pt spectacole teatrale)si afise comerciale
-henri de toulouse lautrec- cel care a procedat la o simplificare a formelor prin indepartarea detaliilor
-mijloace aparente sumare de desen
– intuire a elementelor expresive
-desenele sale imbinau grotescul cu nevoia de frumusete si puritate
-acorda importanta miscarii gesturilor, expresia figurilor persoajelor sale
-grafica publicitara privita ca o arta incepand cu toulouse
-stilul acestuia era caracterizat prin generozitate si dinamica
-a folosit putine culori, usurand percetia compozitiilor si comunicarea mesajului
-pierre bonnard- primul care ar fi reusit sa realizeze coerenta culorii si liniei fine
-simt remarcabil al liniei- arta japoneza
-J. cheret- cel care a reusit sa starneasca ilizii si interesul publicului
Publicitatea, marketing, psihologie, arta
-funtionarea si schimbarea opinii publice, influentele grupale, interpersonale si massmediale au loc intr-un context socio cultural determinat( un spatiu cultural specific si un timp istoric dat)
– sugestia este definita ca procesul mental care rezulta din acceptarea fara baze logice si actionarea in baza ideilor, actiunilor sau atitudinilor altora
– in mom in care determinarea actiunilor se face in mod constient am avea de a face cu autosugestie , dar nu atat actiunea ar fi interesanta , cat modul in care ea este deteminata
-publicitatea este o ‘ arta” a maselor pt ca se adreseaza publicului larg avand menirea, de a prezentaproduse sau servicii consumatorilor
-publicitatea este unul dintre cele 5 instrumente imp folosite d firme pt orientarea comunicatiilor , convingatoare pt consumatori si alte categ de public vizate
Obiectivele publ. -mesajul-rezultatele
-publicitatea informativa, este folosit intens in perioada de pionierat pe piata unei categ de produs atunci cand obiectl este acela de acrea o cerere primara;
-publicitate persuasiva- e\devine imp in etapa oncurentei, atunci cand obiectvul este cel de a atrage o cerere selectiva, ( majoritatea reclamelor);
-publicitatea de reamintire- este foarte imp in cazul prod aflate in faza maturitatii;
-publicitatea de asigurare- este o forma inrudita cu cea de reamintire si care cauta sa ii convinga pe cei care au achizitionat deja un anumit produs ca au facut alegerea corecta
-in publ persuasiva ar exista 2 cai: ruta centrala ( reclama se adreseaza unui segment de pop careia ii este adresat prod) si ruta periferica ( se adreseaza celor care au fost definiti ca foarte puin probabil interesati de prod respectiv)
-o reclama actioneaza intot pe ambele cai simultan