Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Iată cum îți poti recupera RAPID silueta după naștere

in Stiri online

Cele noua luni de sarcina supun organismul femeii la incercari grele. Solicitarile sunt foarte mari si fiecare celula a mamei intra in acest efort colectiv care presupune „construirea” unui fat sanatos, asigurarea celor necesare pentru o buna evolutie a sarcinii si, desigur, pastrarea sanatatii mamei.

 Fatul nu este, asa cum se credea in trecut, un „pirat” care jefuieste organismul matern de nutrienti. El se afla, in ordinea directionarii resurselor, abia dupa mama si placenta. Deci, existenta unor deficiente nutritionale face ca rezervele existente sa mearga intâi la mama si abia apoi la cel mic. De ce?! Pur si simplu pentru ca, in ordinea naturala a lucrurilor, mama este mai importanta, deoarece, evident, ea poate da nastere si altor copii in viitor.

Corpul mamei are de suferit

La finalul sarcinii, mama ramâne cu „urme” metabolice, nutritionale si ponderale care trebuie solutionate in perioada imediat urmatoare. Se stie de mult timp ca sarcinile frecvente, care se succed la intervale mici, ce nu dau posibilitatea refacerii organismului matern, au ca urmare probleme de sanatate serioase. Dintre acestea, as vrea sa amintesc doar osteomalacia (o „inmuiere” a oaselor, care isi pierd capacitatea de rezistenta specifica). Daca, dupa nastere, mama alapteaza, organismul este supus in continuare la solicitari deosebite, de aceea, masurile care se iau trebuie sa fie organizate rapid.

Kilogramele in plus

Cea mai vizibila amintire a sarcinii sunt kilogramele in plus. Exista limite la sporul ponderal din timpul sarcinii (vezi tabelul), dar practica nu le respecta intotdeauna. Este normal ca mama sa piarda 6-7 kilograme in ziua nasterii. In zilele urmatoare, se mai pot pierde 1-2 kilograme. Restul insa ramâne. Daca mama alapteaza, cam 4 kilograme de grasime vor fi pierdute in continuare in primul an.

Statisticile arata ca, la un an dupa sarcina, cele mai multe femei au, in medie, 1 kilogram in plus fata de greutatea de dinainte de sarcina. Pare putin, dar nu este de neglijat.

Alimentatie sanatoasa si activitate fizica

O atentie sporita trebuie acordata alimentatiei si reluarii activitatii fizice. Daca mama alapteaza, nu este momentul unor cure de slabire drastice. Fata de cât manânca in mod obisnuit, mama are nevoie de inca 600 de kilocalorii pe zi pentru a face fata efortului de secretie si sinteza a laptelui. Daca insa mama este foarte sedentara, acest necesar este mai mic. Inca si mai mult, daca mama nu alapteaza, ea va trebui sa dea jos si kilogramele pe care organismul le-a depus „in camara” pentru alaptat. Se considera ca mama nu trebuie sa slabeasca mai mult de 0,8 kilograme pe luna daca alapteaza.

Citeste mai mult pe: SLABSAUGRAS.RO.

 

DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Latest from Stiri online

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web