Influenta SEO asupra promovarii site-urilor web

in Informatica

Introducere in optimizarea pentru motoarele de cautare

Internetul a devenit un mediu primordial pentru a atrage clienţi la nivel global. Daca acum 10 ani, publicitatea online evolua retrograd sau, de ce nu, parea, mai degraba, ca involueaza, in zilele noastre, aceasta metoda de promovare a unui serviciu, bun sau site este de departe cea mai benefica dintre cele deja existente in mentalitatea publica. Pe langa publicitatea care ne era livrata excesiv prin intermediul televizorului, astazi, putem observa o adevarata desfasurare de forte si nu numai, cand vine vorba de promovarea online a unui produs.

Promovarea produsului inseamna optimizare de site (SEO), campanii de promovare (planificate, cu obiective bine stabilite) online si offline – reclama pay per click, PR, branding, programe de afiliere, stickere lipite pe ambalajul produselor si in general tot ce ne poate ajuta sa obtinem mai multe comenzi in magazin.

Metodele folosite de marketingul online pot fi grupate în două categorii: publicitate online şi optimizare pentru motoarele de căutare.

Prima aduce clienti imediat ce se deruleaza o campanie de promovare si poate fi de folos in formarea rapida a unei baze de date de clienti. A doua poate creste profitabilitatea pe termen mediu si lung si poate sustine dezvoltarea afacerii.

Ce este „Search Engine Optimization” ?

Promovarea pe internet a unui site web se poate efectua prin mai multe metode, dar cea mai importanta dintre ele este optimizarea pentru motoarele de cautare (search engine optimization), intrucat este cel mai simplu mod in care se poate afla de existenta lui, costurile sunt scazute si potentialul de promovare este foarte mare, pentru ca cea mai mare parte a vizitatorilor unui site web provine din motoarele de cautare. Desi este o componenta a marketingului motoarelor de cautare, denumirea de optimizare pentru motoarele de cautare a aparut mult mai devreme, fiind utilizat pentru prima data in anul 1997. Instrumentul traditional de marketing care poate fi considerat similar cu motoarele de cautare este ghidul Pagini Aurii, care ajuta la cautarea de produse si prestatori de servicii.

Optimizarea pentru motoarele de cautare

(SEO) este procesul de imbunatatire prin metode organice (naturale – fara plata) a vizibilitatii unui site web in cadrul rezultatelor motoarelor de cautare, pentru obtinerea unei pozitii cat mai inalte pentru unul sau mai multe cuvinte cheie dorite, prin intermediul unor modificari facute la nivelul site-ului (cod sursa,design si continut) si in afara site-ului (prin construirea de linkuri). Cele mai mari costuri generate de optimizarea cautarilor organice provin din angajarea de consultanti SEM si din schimbarea tehnologiilor care stau la baza site-ului, deoarece de multe ori acesta trebuie refacut complet pentru integrarea unui sistem de administrare a continutului (CMS – Content Management System).

Deciziile avute in vederea optimizarii unui site web pentru motoarele de cautare trebuie sa se bazeze in primul rand pe ceea ce potentialii clienti s-ar astepta sa gaseasca pe acel site, din aceasta cauza este foarte important sa nu se foloseasca repetarea excesiva a unor cuvinete cheie sau alte practici ce ar putea ingreuna accesul utilizatorilor la informatiile publicate.

loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem.

Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.