Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Inotati pentru a va ineca grijile!

in Sanatate

Oare faptul ca am petrecut noua luni din viata in apa ne face san e simtim atat de bine cand inotam? Ori poate pentru ca trupul se elibereaza de propria-I greutate, iar muschii nu sunt suprasolicitati.

Pleosc in apa! Si, imediat, ne copleseste un val de senzatii placute, acelea din viata noastra intrauterine care, pe cei mai multi dintre noi, ne poarta cu gandul la calm, leganare, siguranta. De aceea, in momentul in care ne depasin teama si preocuparea pentru performanta, simplul fapt de a inota este o relaxare extraordinara. Faceti asta la piscina, cand aveti putin timp liber sau la mare, in vacanta.

ALERGARE IN STARE DE IMPONDERABILITATE

Lista cu efectele binefacatoare ale inotului este lunga: calmeaza durerile lombare, accelereaza circulatia sanguina si limfatica, este un masaj pentru corp, intareste musculature, creste capacitatea cardio-vasculara si diminueaza tensiunea din tendoane si ligamente, impune sincronizarea respiratiei, ceea ce ne oblige sa respiram profound si regulat. Daca, prin reducerea greutatii corpului in apa, se usureaza efortul muscular, in schimb, rezistenta pe care apa o opune miscarii, face ca efortul sa creasca. Astfel, pe o distanta egala, prin inot se ard de patru ori mai multe calorii decat prin alergare.

FARA COMPLEXE IN APA

Nu toate ne simtim ca niste sirene. Pentru cine este sensibil la rece sau se teme de apa, gimnastica acvatica reprezinta o solutie impotriva stresului – daca nu doar de simplul fapt din a sta in apa, ci si de temeratura acesteia, aproximativ 29 grade C – creandu-ne o extraordinara senzatie de destindere si nici nu este nevoie sa ne udam pe cap. Cu trupul in apa, uitam de complexe si de rotunjimile nedorite.

NU UITATI!

  • Chiar daca inotati inca din copilarie, ar fi bine sa luati cateva lectii de inot, chiar si numai pentru a  invata stilul craul sau cum sa va controlati respiratia. Va va crea o senzatie de libertate.
  • Daca nu ati mai fost la piscine de multa vreme, luati-o usor, nu mai mult de 30 de minute in trimpul primelor trei sedinte, apoi adaugati cate cinci minute la urmatoarele, pana ajungeti la 45 de minute. Incepeti cu stilul bas – ajuta la incalzire si antreneaza intregul corp. apoi, alternate diferite stiluri. Foarte eficient este stilul indian, indicat pentru partile laterale ale corpului si subtierea taliei.
loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem.

Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Sanatate

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web