Protestele declanșate de OUG 13 au lăsăt urme adânci și în bugetele televiziunilor. Paradoxal, deși audiența a crescut, numărul reclamelor a scăzut. Însă nu pentru toată lumea. Antena 3 și România TV au resimțit din plin boicotul unor branduri.
Numărul TOTAL de reclame difuzate de posturile de știri pe 20 ianuarie (înainte de protestele de stradă) și pe 7 februarie, potrivit paginademedia.ro.
20 ianuarie | 7 februarie | |
---|---|---|
Antena 3 | 470 | 160 |
Romania TV | 510 | 290 |
B1 TV | 415 | 450 |
Digi TV | 440 | 435 |
Realitatea TV | 500 | 530 |
După primele proteste (cele din 22 ianuarie), o serie de clienți nu s-au mai regăsit în calupurile de la Antena 3 și România TV. Printre aceștia: Procter&Gamble, Coca cola și Pepsi, potrivit paginademedia.ro. Pe 3 februarie, lista brandurilor care nu s-au mai regăsit cu campanii a crescut.
n perioada 30 ianuarie-2 februarie, în calupurile publicitare ale România TV erau aproape 100 de branduri. Între 3 și 5 februarie, mai erau 30. La Antena 3, de la 104 branduri cu reclame în perioada 30 ianuarie – 2 februarie, mai sunt acum 25, scrie și IQads.