Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Mănânci, dar tot ţi-e foame?! Află ce merită să introduci în meniu şi la ce alte aspecte ar trebui să ai grijă

in Regim alimentar

Acum că vara a sosit fiecare îţi doreşte să arate cât mai bine. Dar cum să te prezinţi într-o formă cât mai avantajoasă când, deşi mănânci, ţi se face foame la scurt timp? O cauză probabilă poate fi cantitatea insuficientă de fibre alimentare. Acestea menţin saţietatea, scad nivelul de zahăr din sânge şi nu conţin calorii

LEGUMINOASELE SUNT SURSE ALIMENTARE ESENŢIALE

Alimentele bogate în fibre reprezintă o parte esenţiala a unei diete corecte. Pâinea cu făină integrală, care are un indice glicemic mai mic decât pâinea albă, orezul brun, paste integrale, dar mai ales leguminoasele (mazăre, fasole, linte, soia, năut), îşi demonstrează beneficiile în special pe măsură ce înaintezi în vârstă. Aceste alimente pot preveni afecţiuni ale colonului, scad presiunea sangvină, îmbunătăţesc nivelul colesterolului şi previn constipaţia. Vei simţi mai mult senzaţia de saţietate şi îţi vei îmbunătăţi greutatea. De asemenea, aceste boabe au un complex de carbohidraţi care echilibrează nivelul de glucoză din sânge, ceea ce le recomandă şi pentru persoanele cu diabet.

2-4 PORŢII, SĂPTĂMÂNAL

Mănâncă leguminoase de două până la patru ori pe săptămână: în salate (soia, linte, mazăre, năut), în supă (linte, fasole) sau ca fel principal.

NU UITA DE FRUCTE, LEGUME ŞI CEREALE

Ai la dispoziţie multe alimente care conţin fibre. Pe lângă cele menţionate, alege legume, cereale, fructe. Şi suplimentele alimentare pot fi un plus, însă doar cu recomandarea medicului. În cazul unui deficit de fibre, acestea se po lua gradual şi se măreşte cantitatea de fluide băută zilnic. Altfel te poţi confrunta cu balonare şi constipaţie.

EFECTE DOVEDITE ÎN SLĂBIRE

Un studiu recent publicat de Annals of Internal Medicine susţine că participanţii care au adăugat fibre în alimentaţie, cel puţin 30 g pe zi, au slăbit până la 2,5 kg fără să schimbe nimic altceva în alimentaţia lor.

GUSTAREA PERFECTĂ

Un măr de dimensiuni mici conţine circa 3,5 grame de fibre şi 75 calorii. Într-un studiu realizat în Rio de Janeiro (Brazilia) şi publicat în ziarul Appetite se menţionează că femeile care au adăugat 3 mere de dimensiuni mici, zilnic, în alimentaţia lor, au slăbit un kilogram în 10 săptămâni, mai mult decât persoanele care nu au avut deloc fructe în dietă. Un alt potenţial avantaj pe care îl poate avea consumul de mere este că acestea conţin acid ursolic, despre care se crede că poate accelera arderea grăsimilor şi menţinerea masei musculare. Aşadar, merele au şi mai multe plusuri pe lângă gustul bun, aportul de vitamine, preţul accesibil şi faptul că sunt uşor de transportat şi mâncat ca gustare.

SĂ CONSUMĂM BIBRE ÎN STARE CRUDĂ

Fibrele alimentare sunt importante în dieta zilnicî, aşa cum o dovedesc numeroase studii. Ar trebui să consumăm aproximativ 25-30 g pe zi. Fibrele acţionează la nivelul colonului absorbind pe suprafaţa lor colesterolul, grăsimile, anumite substanţe potenţial toxice. În plus, favorizează tranzitul intestinal, combatând constipaţia şi protejând împotriva tumorilor colonice. Cea mai bună formă a fibrelor este cea crudă. Nu ar trebui să fie zi în care să nu consumăm legume, salate şi fructe în stare nepreparată.

loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Latest from Regim alimentar

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web

loading...