Mandri ca suntem romani! Noul prototip DACIA DUSTER o lovitura de imagine la Geneva

in Articole

Dacia Duster. Un nume nascut din trecutul glorios al industriei multilateral dezvoltate a comunismului romanesc. Realitatea contemporana ne invita sa ne adancim mai mult capacitatea rationala si sa ciulim mai mult urechile la adresa celor spuse in curentul celor puternici si moderni. Mai precis, Dacia Duster a reprezentat la Geneva o lovitura de imagine pentru brandul romanesc, reusind sa-i lase cu gura cascata pe jurnalistii unde industria auto se face ca este la ea acasa.

 Britanicii s-au indragostit de Duster, de Dacia

Spre exemplu, jurnalistii de la publicatia britanica Newspress s-au declarat indragostiti de conceptul romanesc, motiv pentru care ar dori sa vada modelele romanesti in insula Britanica. A fost si cazul! Adica, Sandero era programat sa-si faca aterizarea oficiala dincolo de Canalul Manecii, dar difucultatile crizei economice mondiale a incurcat planurile de la Pitesti. Britanicii se arata dezamagiti de aceasta situatie, aruncand vina asupra celui supranumit ‘cost-killer’, nimeni altul decat Carlos Ghosn, taticul aliantei Renault-Nissan. Fara indoiala ca britanicii ar dori sa vada versiunea de serie a conceptului Duster in ograda proprie. Duster este un nume preluat de Dacia din amintirea unei epoci triste pentru noi toti, comunismul anilor ’80, care a trimis la export un automobil 4×4 produs de ARO. Dincolo de aceasta realitate pur statistica, Duster este rezultatul muncii si creatiei artistice a centrului de design Renault din Bucuresti. Nu doar britanicii s-au aratat incantati si in acelasi timp oarecum nostalgici de conceptul romanesc, intreaga presa auto din Europa de Vest si-a suflecat manecutele si a apaludat la scena deschisa Duster, exceptie facand francezii de la Caradisiac (prestigios site auto) care au batjocorit secretismul de tip sovietic de care au dat dovada oficialii standului romanesc de la Geneva.

 La Geneva, Dacia n-a uitat ca vine din Romania

Un episod izolat care suna cam asa: jurnalistii de la Caradisiac au dorit sa pozeze conceptul inainte de dezvelirea oficiala, cu o seara inaintea deschiderii salonului, dar au fost luati la fuga de oficialii Dacia . Am putea spune ca este tipic romanesc ce s-a intamplat, avem mania ingamfarii si secretizarii, ne place sa privim prin vizor decat sa indraznim sa deschidem usa relaxati si cu bun simt. Pe de o parte, sustin critica celor de la Caradisiac, intelegandu-i substratul, deoarece traiesc in tara asta si stiu cat de ipocriti si rai putem fi fara niciun rost. Nu era cazul unui tam-tam de asa anvergura, deaorece Dacia publicase deja imaginele oficiale cu prototipul Duster, de unde atata secretizare? In fine, pe de alta parte, Duster este o realizare si va ramane asa.

Conceptul romanesc a rupt gurile strainilor prezenti la Geneva, care doresc acum modelele Dacia pe strazile lor. Duster este un succes al Romaniei, este primul exemplu de realizare colectiva din ’89 incoace.

Dacia a lansat, la cea de-a 79-a editie a Salonului International de la Geneva, noul model al marcii Dacia, mai precis un coupe sportiv.

dacia-duster-a-cucerit-europa

Dacia Duster este un „MVP (Multi Purpose Vehice), avand doua usi cu deschidere in sensuri contrare”, se arata intr-un comunicat al Dacia si este echipat cu un motor diesel de 1,5 litri. La 105 cai putere, consumul este de 5,3 litri/100 de kilometri, iar emisiile de dioxid de carbon sunt de 139 de grame/km.

Desi deocamdata este doar la stadiul de „concept- car”, pe viitor, elementele de design vor fi imprumutate de la noile modele ale producatorului autohton de autoturisme. Asta ne-au declarat reprezentantii fabricii de la Mioveni.

Autoturismul a fost conceput de o echipa formata din designeri francezi si romani. Au lucrat aproximativ un an pentru ca modelul pe care il vedeti acum sa capete aceasta forma.

Modelul de serie SUV ce va fi produs de Dacia va intra in concurenta dreapta cu Hyundai Tucson, Kia Sportage sau chiar Nissan Qashqai. Pretul unui SUV produs de Dacia potrivit analistilor ar fi in jurul sumei de 20.000 de euro.

Pe langa acest concept car Duster, la Geneva au fost lansate si modelele Citroen Picasso, Opel Ampera sau Alfa Romeo Mito GtA.

Cu ce ne ajuta pe noi acest lucru?

Este adevarat ca Duster a avut un succes imens, a devenit un brand apreciat, a creat o imagine pozitiva Daciei si romanilor in general, dar cat din acest bun vom culege cu totii? Mai nimic, daca ar fi sa-mi dau o parere personala. Din start vreau sa critic televiziunile care au facut-o lata din nou si pentru un pic de senzational au dezinformat in draci. ‘O vom vedea pe strada?’, ‘Cand va aprea pe piata?’ si multe alte titluri care dovedesc o crasa lipsa de cunoastere a domeniului, pe care o pot intelege de altfel, dar ceea ce ma enerveaza este nepasarea acestor gargui ai presei, cazuti de atatea ori la examenul ‘documentarii’. Duster, ca sa inteleaga toata lumea, este un prototip, un studiu de design, o fantezie, daca vreti. Elemente ale acestui concept vor fi preluate pe viitoarele modele, dar in carne si oase nu-l vom vedea niciodata. Este imposibil sa produci asa ceva. Punct.

dacia-duster-concept-live-at-geneva-motor-show-img_3

  Sa nu se aleaga praful, adica Duster-ul!

Ceea ce imi pace la Duster nu se refera la caracteristicile lui tehnice, la designul conceput, de fapt nu are nicio legatura cu conceptul in sine, ci cu reactiile lumii la adresa lui. Pana nu demult, reuseam sa fim europeni prin realizari personale, prin oameni, cum au fost Cioran, Eliade, Hagi sau Nadia. Acum avem un sistem, avem o mandrie care poate fi culeasa din efortul colectiv, am lucrat in echipa si am facut-o excelent. Cred ca este primul exemplul de dupa ’89 cand am reusit sa ne mandrim in Europa cu o realizare colectiva.

loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem.

Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.