Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Marketingul si competitivitatea produselor

in Arta/Comert

Urmarind realizarea produsului si constientizand rolul decisiv al formei pentru vanzarea marfurilor, marketingul a dispus si de noile posibilitati de diversificare a produselor. Diversificarea, ar fi conditionata si impusa, cu repercursiuni pentru design, de 2 grupuri de factori:

 
1. exteriori inteprinderii: variatia marfurilor, conjunctura social – economica, competitivitatea, uzura tehnica si morala a produselor.

 
2. de natura interioara: materiile prime, disponibilul financiar, forta de munca si calificarea ei, structura de organizare interioara, posibilitatile eventuale de expansiune sau strategia inteprinderii.
Implicatii multiple si complexe ar decurge din optiunea pentru serii mari sau mici in contextul diversificarii produselor.

 
Implicatii financiare ale designului
In viziunea comerciala, forma produselor nu ar fi decat un serviciu de promovare al vanzarilor acestora, in cadrul competitiei pe o piata unde, inclusiv din considerente de supravietuire, fiecare doreste sa ocupe o pozitie dominanta.

 
Dinamismul comercial, ambitioneaza si sa sesizeze tendintele de viitor, constientizand ca produsele apreciate in prezent de consumatori vor fi supuse fluctuatiilor acestor aprecieri in viitor. Semnificatia comerciala ar fi cea care valideaza eventuala sinteza fericita dintre factorii rationali si imaginatia creatoare a designului de produs.

 
Efecienta esteticii / designului unui produs nu este totusi usor de determinat pentru ca la eventualul succes pot interveni si alti factori:

 
– in cazul inlocuirii unui model existent cu alta generatie, campania de lansare si publcitate are un rol ce nu poate fi ocultat

 
– piata nu este inghetata, concurenta lucrand si ea la produse noi sau reactionand la aparitia produsului respectiv

 
La consolidarea designului, se admitea ca ponderea sa in eventuala sporire a vanzarilor, nu ar trebui supraestimata peste 20-30%.

 
Relatia marketing – creativitate

 
Oamenii care se ocupa cu marketul trebuie sa fie creativi. Ei sunt alesi pentru calitatile lor imaginative, dar trebuie sa fie antrenati sa-si utilizeze bine facultatile, atat izolat cat si in grup.

 
Colaborand si sprijinindu-se reciproc, direct si multiplu, designul si marketingul nu se confunda totusi. Functia prospectiva necesita aproape in mod obligatoriu, formarea de echipe pluridisciplinare pentru a putea incerca sa schiteze viitorul, trebuie sa utilizeze integral datele economice, tehnice, comerciale, psihologice, sociale si politice.

 
Marketingul are sarcina de a pregati pentru inoiri intreaga inteprindere de la director la personalul de excutie. Lui ii devine deci sarcina de a difuza spiritul creativ la toate nivelurile si in toate comparimentele.

loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem.

Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Arta

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web