Misteriosul Tunel Izvor de la Sinaia. Nimeni nu-i cunoaşte adevăratele ramificaţii şi întinderea lor. Ce secrete ascund strafundurile muntelui

in Curiozitati

Intotdeauna, un tunel ascunde o po­veste, un mister, o aventura, o le­gen­da. Un astfel de tunel, aproape ne­stiut de opinia publica, uitat de au­to­ritati, lasat balta de constructori si de beneficiar, in acest caz Caile Fera­te Romane, este dintre Sinaia si Mo­roieni. La un secol de la constructia sa, tainitele nu i-au fost inca dezlega­te. E terminat tunelul, asa cum afirma unii locuitori din Sinaia, care spun ca stiu de la batranii lor acest lucru, sau e numai in capete realizat? Au fost impuscati de catre nemti, cand au aflat ca au pierdut razboiul, sute de oameni care lucrau la constructia tunelului? Vorbim despre muncitorii romani si italieni, care, se spune, au avut ghinionul sa se afle la treaba, cand s-a sunat retragerea. Au ramas in maruntaiele muntelui Paduchiosul o locomotiva cu abur si un vagon de serviciu, asa cum iarasi se spune?

Exista – si de aceea se tem autoritatile sa reia proiectul si sa redeschida tunelul – un depozit de armament al nemtilor, care au plecat fara sa ia nimic din acele arme, convinsi fiind ca se vor intoarce la un moment dat ca sa schimbe soarta razboiului? Au minat, asa cum de asemenea, se zvoneste prin zona, fara a putea fi, insa, pe baza de acte, inscrisuri sau declaratii oficiale dovedit, drumul de acces catre acel depozit? si de ce, in 1985, la gura dinspre Moroieni a fost aruncata in aer de catre Securitate, intrarea si, blocata, astfel, pentru, daca nu eternitate, multa vreme de acum incolo? Pentru atata vreme cat ni­meni nu pare interesat de re­des­chi­derea tunelului de sub munti, care ar putea aduce insemnate profituri celor doua judete, Dambovita si Pra­ho­va, care ar putea micsora dis­tantele, care ar putea relansa turismul in Bucegi si nu numai.

poze-combinate

Are pereţi înalţi placaţi cu piatră, iar localnicii îl numesc Misteriosul Tunel Izvor, şi spun că înăuntrul lui s-ar afla o locomotivă, un vagon şi o sută de schelete umane…

Încă accesibil îndărătul unei porţi de fier, pe un podeţ de lemn putrezit ce duce la intrarea în munte, tunelul din Sinaia îşi păstrează secretele îngropate în tenebrele muntelui. Se spune că traversează Muntele Păduchiosu, că ar exista o altă ieşire cunoscută în localitatea Cărpiniş, judetul Dâmboviţa, că ar avea cam şase kilometri, dar nimeni nu-i cunoaşte adevăratele ramificaţii şi întinderea lor, ca de exemplu porţiunea de dincolo de Platoul Izvor, despre care bătrânii locului povestesc istorii vechi legate de securişti şi schelete zidite în munte.

Se poate pătrunde în tunel prin intrarea din Sinaia şi se poate înainta cam 480 de metri, până la zidul de şase metri înalţime care blochează restul tunelului. Locomotiva – pe care nu a scos-o nimeni ca s-o putem vedea – poate fi a SS-iştilor, iar scheletele rămase de pe urma unui masacru din timpul ocupaţiei. Dar istoria şi ramificaţiile tunelului depăşesc cu mult cunoştinţele noastre, şi chiar ale celor mai bătrâni oameni ai locului…

Ca de exemplu, întrebarea de ce securitatea a detonat intrarea dinspre Moroieni si a zidit-o pe cea dinspre Sinaia? Ce secrete descoperite în străfundurile muntelui au oprit o investiţie uriaşă ce fusese făcută şi care avansase destul de mult? Documentele cunoscute nu amintesc nimic, iar oamenii s-au obişnuit să vadă uneori vechea intrare în munte, fără să-şi mai pună întrebări…

In plus, in partea dinspre Sinaia, ca sa ajungi la intrarea tunelului treci un pod, destul de vechi. Niciodata pe acel pod nu va putea trece nici macar un vagon gol, daca tunelul ar fi avut initial destinatie feroviara, in fata intrarii am fi avut un pod cu o structura metalica, o lucrare solida…

Spre deosebire de altii, care trag concluzii dupa ce consulta diferite surse neverosimile, eu am intrat in acel tunel pe cat se poate inainta. Cum am intrat nu se cuvine a spune, important este ca am vrut sa intru si am reusit. La data cand am fost in el, eram interesat de zidul ce bareaza accesul. Speculatiile il dadeau ca fiind un zid din beton armat, greu de trecut, de nu stiu cati metri grosime.

Asa de impenetrabil este zidul incat in 30 de secunde poti trece dincolo de el. Am trecut dincolo de el? Am trecut…acest lucru a fost posibil datorita faptului ca eram pe aceeasi frecventa a gandurilor cu persoana ce ne-a condus in interior.

In ultimii 15 ani am facut atatea lucruri cu final imprevizibil prin Bucegi incat pot spune ca sunt un mare norocos, dar si norocul asta tine pana la un moment dat…Sunt pasionat de aventura, de cercetari, descoperiri, incat la inceput era de ajuns un dram de entuziasm, cu timpul insa devii mai prevazator.

Cand am intrat in zona unde tunelul nu mai avea nicio amenajare, am fost cuprins de un sentiment ciudat, un simt al pericolului. Cine vrea sa sape acolo dupa trenul ascuns, si-a pierdut mintile. Imediat ce ai trecut de zid, -exista o solutie de a trece-, esti in nesiguranta. Deasupra, la circa 7-10 metri se vede un tavan denivelat numai din pamant, in fata pe cel putin 15 metri sunt mormane inalte de pamant prabusit…deci nu poti merge sa cercetezi zona ce ti se infatiseaza in fata fara sa fii in pericol. Din tavan cad bucati mari de pamant.

Deci pot confirma ca peisajul existent dincolo de zid este rezultatul unei dinamitari. Intrebarea este de ce l-au dinamitat in acel loc si de ce nu au dinamitat gura tunelului? De ce sa te duci cu dinamita dupa tine sute de metri prin tunel cand poti foarte bine sa o asezi la intrare. O explozie la intrare ar fi surpat nu doar o buna parte din tunel ci si o mare parte din versant si oricine ar fi abandonat ideea refacerii tunelului, cand in fata ti se infatiseaza un versant vertical, fara cale de acces in fata, fara puncte de sprijin.

In opinia mea, au dinamitat tunelul in acel loc pentru a ascunde ceva, nicidecum sa surpe lucrarea. Daca doreau acest lucru minau tot, inclusiv intrarea, cum se face in orice razboi.

Asadar, in tunel a fost ascuns ceva de catre combatanti, care nu puteau fi decat romani sau germani, iar ce au ascuns acolo a fost cu scopul de a nu ajunge pe mana rusilor. Ca in anul 1985 trupe ale Securitatii au aruncat in aer intrarea in tunel dinspre Moroeni nu face decat sa confirme ca in tunel a stat ascuns ceva timp de zeci de ani. A stat ascuns, evident ca sa nu-l ia rusii. Ce a fost acolo a fost demult recuperat…eu asa cred, asa mi se pare logic.

Probabil vom afla dupa zeci de ani…

Personal, eram gata acum cativa ani, nu multi, cu niste prieteni, sa sapam in tunel, zona de dincolo de zid, insa suma pericolelor era cu mult mai mare decat scopul nostru, motiv pentru care nu cred ca se poate sapa in tunel dinspre Sinaia. Ar trebui scos afara tot ce este in portiunea amenajata a tunelului, demolat acel zid, aduse materiale de sustinere pentru a crea un culoar amenajat. Cu un Bobcat si 15 oameni eliberezi intr-o luna de zile circa 200 metri lungime. Nu cred ca explozia a surpat mai mult de cateva sute de metri lungime, intrucat o presupun a fi fost in mare parte controlata.

Mai sunt si alte solutii, dar nu vreau sa dau idei la nimeni, subiectul este destul de evitat, si cred ca daca ar fi cineva care sa investeasca in eliberarea tunelului, s-ar impotmoli. Ai nevoie de un act, care nu mai vine, etc. Nu cred, dupa cum se vehiculeaza, ca in interior au fost impuscati angajati romani de catre nemti, deoarece populatia ar fi pastrat aceasta amintire. Mai degraba au fost prizonieri de razboi.

Ca si cu alte subiecte din Bucegi, am fost un timp foarte interesat de acest tunel, insa aduni niste informatii, tragi niste concluzii si apoi afli ca nu e ok ce faci. Dar nici nu cred ca are cum sa fie acolo un tren, asa cum il stim noi.

Singurul lucru ce se poate face cu acest tunel este sa-l incluzi in circuitul turistic, are o poveste, o legenda, mai sunt necesare amenajari, un tren in miniatura, uniforme :)) Ca sa faci o cale rutiera cum se voia imediat dupa Revolutie, este foarte greu. Mai bine faci un alt tunel decat sa-l repari pe acesta… Oricum, de se va ivi un context favorabil, iar voi merge acolo, deocamdata un lucru poate fi realizat cand ii va veni timpul.

loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem.

Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.