Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Modalitati de combatere a anxietatii

in Sanatate

Anxietatea este o reactie normala, fireasca in unele situatii provocatoare ale vietii de cele mai multe ori producand senzatii de intoarcere pe dos a stomacului sau frangerea mainilor. Uneori o farama de anxietate este chiar buna, ea va impiedica sa cadeti in situatii riscante, face ca ritmul cardiac sa se intensifice si muschii sa se incordeze ca si cum ar fi nevoie sa actionati.

La cealalta extrema, nelinistea duce la furie necontrolata, nelinistea fiind considerate o dereglare anxioasa. Dereglarile anxioase cuprind accesele de panica, dereglarea anxioasa generalizata, fobiile, sindromul posttraumatic si dereglarea obsesiv- compulsiva. Persoanele care sufera ncesita ingrijire medicala specializata si uneori medicamente.

In general, oamenii se situeaza undeva intre cele doua extreme. Ei se nelinistesc la maximum, dar, de fapt, nu au nicio dereglare. Anxiosii cronici sunt zilnic in stare de functiune, iar anxietatea le distruge sanatatea emotionala si fizica.

Iata cateva sugestii pentru a inlatura nelinistea excesiva:

  • Respirati – puteti incerca exercitiile yoga de respiratie: inspirati pen as 4 secunde, tineti-va respiratia 7 secunde, apoi expirati pe gura 8 secunde. Practicati aceasta tehnica te tot parcursul zilei in reprize de cate un minut.
  • Stabiliti-va contacte umane – mergeti la biblioteca, la restaurant, faceti plimbari scurte, mergeti la cumparaturi, intrati in vorba cu cineva sau telefonati unei persoane apropiate. Cu cat sunteti mai singuratic, cu atat e mai posibil sa se instaleze anxietatea.
  • Meditati – meditatia contribuie semnificativ la micsorarea anxietatii. Practicati un fel de meditatie cel putin 15 minute pe zi.
  • Cantonati-va in prezent – concentrati-va pe ceea ce se intampla acum, nu ceea ce s-a intamplat in trecut sau va fi, in viitor.
  • Nu va comportati ca o victima – daca sunteti nelinistit, in ceea ce priveste sanatatea, serviciul sau situatia materiala, alcatuiti un plan pentru a va rezolva problemele. Actionand, diminuati anxietatea, stability impreuna cu seful o reevaluare a indatoririlor profesionale, pregramati un control la medicul de familie sau deschideti un cont mic la banca.
  • Intelegeti sensul real al faptelor – nelinistea excesiva provine adesea din lipsa de informare.
  • Inlaturati sursele care va distrag atentia – persoanele anxioase trebuie sa micsoreze stimularea. De exemplu, acasa nu raspundeti la telefon, inchideti radioul din autimobil, luati o pauza de pranz departe de locul de munca si de telefonul mobil.
  • Inchideti televizorul si rezistati tentatiei de a citi un ziar.
  • Imaginati-va cum ar fi lucrul cel mai rau – de obicei, lucrul cel mai rau care vi se poate intampla, nu este acela la care va ganditi.
  • Puneti-va pe hartie toate gandurile anxioase pentru dezamorsarea lor si pentru restabilirea calmului.
  • Inainte de somn eliberati-va mintea, cititi un roman sau urmariti o comedie la televizor si evitati orice activitate casnica de felul spalatului sau calcatului rufelor.
  • Faceti haz de propria persoana – simpla sesizare a laturii amuzante a unei situatii duce imediat la dezamorsarea aspectului ei negativ.
  • Impartatisiti cu cineva tristetea – vorbind despre probleme, veti gasi mai usor solutii si veti intelege ca nelinistile nu sunt chiar de nerezolvat.
  • Lasati sa treaca – timpul rezolva totul.
  • Nu va autocompatimiti – nu va considerati vulnerabili, invatati sa faceti din anxietate un stimul si nu o problema.
  • Descoperiti provocarea – anxietatea apare de regula cand oamenii au prea multe lucruri de facut dintr-o data, ganditi-va la viata ca la o perioada plinade actiune variata si provocatoare.
  • Evitati alcoolul – evitati pe cat posibil alcoolul sau limitati consumul la cel mult doua pahare pe zi. Adesea oamenii sunt mai anxiosi a doua zi dupa chef, desi imediat dupa ingerare alcolul diminueaza anxietatea, insa pentru o foarte scurta perioada de timp.
  • Incercati calmarea cu valeriana
  • Reduceti consumul de cofeina – nimic nu este mai rau pentru anxietate decat consumul de cofeina continuta in alimnte precum ciocolata, in bauturi precum cafeaua, ceaiurile, cola de toate felurile si in alte bauturi energizante, dar si in medicamente care se vand fara reteta ca siropurile impotriva tusei, decongestionantele nazale si leacurile pentru raceala, cofeina afecteaza neurotransmitatorii din creier, provocand anxietate.
  • Pentru a va calma inainte de culcare beti un pahar cu lapte cald.
loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem.

Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Sanatate

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web