Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Oul sursă de proteină

in Educational/Sanatate

sursa-de-proteine

Simbol al creaţiei şi reânoirii, oul este prezent în toate bucătăriile lumii. Oul are o valoare nutritivă foarte mare, conţinând în jur de 80 calorii dar este foarte bogat în colesterol 270mg7100g prezent în gălbenuş.

Ouăle din gospodăriile ţărăneşti se păstrează mai bine decât cele obţinute din crescătoriile de păsări. În general se păstrează între 15-21 zile în frigider, de regulă ne spălate, pentru a rămâne impermeabile la mirosuri.

Conţine 11% proteine atât de echilibrate şi complete, încât serveşte ca referinţă pentru evaluarea calităţii altor proteine alimentare. El constituie deci un „material de construcţie” esenţial pentru sănătatea oaselor, a muşchilor şi ţesuturilor. Prezintă avantajul de a fi mai puţin scump decât carnea sau peştele.

Este în mod special recomandat copiilor. În afară de proteinele necesare creşterii el conţine grăsimi speciale, lecitine şi fosfatide, necesare maturizării creierului. Este bogat în vitamina D care fixează calciul în oase.

Este bun pentru regim cu condiţia să fie fiert tare. Datorită conţinutului în proteine „taie pofta de mâncare şi foamea”. Trebuie să menţionăm faptul că un ou tare are nevoie de 1 oră şi jumătate ca să traverseze stomacul, faţă de trei sferturi de oră pentru un ou moale.

În cazul în care suferiţi de hipercolesterolemie (colesterol crescut) nu consumaţi decât albuşul, grăsimile fiind concentrate în gălbenuş.

Combinaţii indicate.

-Cartof şi ou- lipsa de glucide din ou este compensată de prezenţa acestora în cartof, formând astfel un sortiment alimentar complet, bogat în vitaminele: A,B, C, D, şi E.

-Tort cu caise- vitamina A din ou se combină perfect cu carotenoizii din caise. Se formează astfel un compus care activează sinteza pigmenţilor retinei, necesari vederii.

-Ouă cu spanac- spanacul este foarte bogat în vitamina C şi fier, compuşi pe care oul nu-i conţine.

-Salată de crudităţi sau legume fierte cu ouă tari. Oul dă onctuozitate legumelor şi în afară de aceasta constituie un aliment lejer şi complet.

-Omletă cu ciuperci- este o reţetă foarte savuroasă şi rafinată.

-Pentru copiii cărora nu le plac ouăle, acestea se pot administra sub formă de spumă (în diferite dulciuri) care furnizează de asemenea calciu şi fier.

Oul este bun pentru piele şi păr, datorită conţinutului în vitamina A şi E.

Un gălbenuş de ou aplicat pe păr înainte de şamponare, dă strălucire părului şi îl hrăneşte. Pentru hrănirea pielii, amestecaţi un gălbenuş de ou cu un iaurt şi o lingură de ulei de măsline, pe care o aplicaţi pe faţă.

Bine de ştiut:

Două ouă furnizează tot atâtea proteine cât 100 g de carne. Ele acoperă 40% din nevoile de vitamina A şi 20% din nevoile de vitamina D, E şi K. Consumate de 2-3 ori pe săptămână, în alternanţă cu carne, sunt excelente surse de proteine.

-Un ou (55g) conţine aproximativ 80 calorii

-Apă 40g

-Proteine 6,5g

Colesterol 270 mg

Calciu 27 mg.

-Fier 1,4 mg.

Vitamina E 1 mg.

Vitamina A 500mg.

O specialitate de ouă de raţă mult apreciată în China constituie „ouăle de 100 de ani” care se obţine astfel: ouăle de raţă sunt învelite cu o pastă obţinută din var, pământ şi paie de orez, şi se păstrează astfel mai multe luni.

Ştiţi de ce ouăle fierte tare au un miros pronunţat de sulf? Acest miros provine de la compuşii sulfuraţi prezenţi în gălbenuş şi eliberaţi de căldură.

Pentru a elimina acest inconvenient, nu depăşiţi timpul de fierbere, şi puneţi imediat ouăle într-un vas cu apă foarte rece.

loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem.

Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Educational

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web