Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Pasi catre construirea increderii in tine la locul de munca

in Psihologie

Intelegerea motivului pentru  care unii oameni se comporta intr-un anumit fel si pregatirea consecintelor pentru a influenta acel comportament reprezinta factorul major in determinarea capacitatii tale de a schimba comportamentul pe termen lung. Acest lucru depinde de masura in care poti imbina corespunzator antecedentele si consecintele. Aceasta imbinare credibila a antecedentelor cu consecintele se numeste incredere.

locuri_de_munca_01

Cu alte cuvinte, pentru a fi crezut, trebuie sa faci (consecinta) ceea ce spui ca vei face (antecedent).

Spunandu-i unei persoane, ca daca face un lucru intr-un anumit fel, ii va fi mai usor, dar apoi nu se intampla asa, ii zdruncinam intr-o oarecare masura increderea. Spunandu-i cuiva ca, daca munceste din greu ii va fi mai bine dupa aceea, si nu se inatmpla asa, pierdem si mai multa credibilitate.

In organizatii apare frecvent convingerea ca o comunicare defectuasa este cea mai mare piedica in calea eficientei. Ce se intampla cand in unele organizatii se comunica prea mult? Daca se comunica lucruri care nu se intampla, indiferent de motive, incredera angajatului in persoanele de la conducere va scadea, si, in final, va disparea. Mai multa comunicare nu inseamna ca lucrurile merg mai bine, daca transmitem informatii care nu au corespondent in realitate. Indiferent ce comunicam, trebuie sa fim siguri ca respectivul lucru se va intampla.

Cand oamenii ne spun ca nu comunicam, nu ne spun ca nu vorbim. Ne spun ca, dupa ce vorbim, nu se schimba nimic.

Odata ce incredrea a fost stabilita, oamenii iti vor acorda prezumtia de nevinovatie daca faci o greseala. Daca nu au incredere in tine, nu te vor crede nici atunci cand spui adevarul.

O modalitate de a vedea lucrurile asa cum le vad ceilalti

Primul pas care trebuie facut cand incercam sa schimbam performanta cuiva este sa intelegem de ce se comporta in acest fel. Deci, este  util sa descoperim ce antecedente pregatesc terenul pentru a declansa un comportament si ce consecinte determina mentinerea acestui tip de comportament.

Consecintele sunt clasificate in functie de trei dimensiuni:

  1. Pozitiva sau negativa

Aceasta dimensiune raspunde la intrebarea: “Din perspectiva angajatului, consecinta este pozitiva sau negativa?”

  1. Imediata sau viitoare. Vrem sa stim daca acele “consecinte apar odata ce comportamentul s-a declansat sau putin mai tarziu?”
  2. Sigura sau nesigura. Exprima probabilitatea ca angajatul sa experimenteze cu adevarat efectele consecintei.

Cand construim o analiza a perfomantei, este important sa intelegem ca o singura consecinta poate fi nesemnificativa. Este important sa fie identificat pattern-ul consecintelor pozitive si negative imediate.

Tousi, vom putea identifica pattern-uri care  ne vor ajuta sa rearanjam consecintele astfel incat sa fie mai favorabile pentru comportamentul dorit.

“Capacitatea de a face o analiza a performantei corecta este o masura indirecta a empatiei.”

loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem.

Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Psihologie

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web