Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Principiile procesului de invatamant

in Stiri online

pr_inv

Principiile didactice sunt norme sau teze generale care imprimă un sens funcţional procesului de învăţământ asigurându-i astfel premisele necesare îndeplinirii în condiţii de eficienţă a obiectivelor şi sarcinilor pe care le urmăreşte în desfăşurarea sa.

Principiile didactice sunt:

– principiul participării active şi conştiente a elevilor în activitatea de învăţare

– principiul unităţii dintre senzorial şi raţional, dintre concret ţi abstract

principiul sistematizării şi continuităţii cunoştinţelor

– principiul accesibilităţii, luării în considerare a particularităţiilor de vârstă şi individuale ale elevilor

– principiul teimeiniciei şi durabilităţii performanţelor în învăţare

Sistemul principiilor didactice

Esenţa fiecărui principiu:

1.Principiul participării active şi conştiente a elevilor în activitatea de învăţare. Principiile moderne în selecţia mijloacelor de învăţământ audio vizuale:

-orce comentariu oral trebuie însoţit pe cât posibil de elemente sau mijloace audio vizuale

-repartiţia echilibrată a mijloacelor audio vizuale şi folosirea lor raţională

-principiul autoinstruirii pe baza mijloacelor audio-vizuale

Cerinţele principiului participării active şi conştiente a elevilor vizează atât activismul cadrului didactic cât şi cel al elevului.

2.Principiul unităţii dintre senzorial şi raţional, dintre concret şi abstract cunoscut şi sub denumirea de principiul intuiţiei acesta exprimă cerinţa ca actul cunoaşterii realizate de cătere elevi să se bazeze pe contactul nemijlocitcu elemente din realitatea obiectivă. Intuiţia, materializarea imaginilor perceprive serveşte ca suport în elaborarea noţiunilor, raţionamentelor, sintezelor etc.O bază materială modernă care implică facilităţi privind interactivitatea, instruirea programată, întreaga baterie de metode ce intră sub incinta activ participativului stimulează interacţiunea subiect obiectmijloc de asimilarefăcând posibil transferul de experienţe şi integrându-le în structuri ample încorporându-le în structuri logice.

3.Pruncipiul sistematizării şi continuităţii cunoştinţelor

Balastul de informaţii fără nici olegătură cu solicitările pe care le va reclama realitatea socio-profesională pentru care îl pregătim pe tânăr nu face decât să-l îndepărteze pe acesta de adevăratul sens al învăţământului. De aceea se impun organizarea logică şi gradată a informaţiilor dobândite în procesul de predare-învăţare. Programarea desfăşurării proceselor şi operaţiilor intelectuale a.î. între logica ştiinţei şi logica pedagogică să existe o relaţie de continuitate.

4.Principiul legării teoriei de practică

Creşterea dimensiunii practice aplicative ca obiect al învăţământului contemporan are la bază presiuni exercitate asupra sistemului şcolar din interiorul şi din exteriorul acestuia. Testele de evaluare s-au modernizat a.î. principiile şi deprinderile elevului sunt principalele abilităţi supuse controlului şi evaluărilor. La finele şcolarităţii nu mai contează erudiţia, volumul de cunoştinţe acumulate ci capacitatea de transfer, de a opera cu aceste cunoştinţ, aptitudinea de a rezolva situaţii problematice.

5.Principiul accesibilităţii, luării în considerare a particularităţilor de vârstă şi individuale ale elevilor.

Eficienţa procesuluieducaţional depinde de adaptarea conţinuturilor la particularităţiile structurii gândirii subiecţiilor, la experienţa lor de viaţă. Limitele acesteia asupra licitării a naturii umane trebuie bine gândite de experţii în materie de pedagogieşi psihologie întrucât orce dezechilibru fizic sau psihic creat poate genera serioase perturbări. Esenţa principiului vizează adaptarea conţinuturilor ţi a intermediarilor transmiterii lor la particularităţile devârstă şi individuale pe cât posibil într-un sistem instituţionalizat.

6.Principiul teimeiniciei şi durabilităţii performanţelor în învăţare.

Acest principiu deschide noi perspective în stimularea activităţii eficiente atât din partea cadrului didactic cât şi în ceea ce priveşte activitatea independentă a elevului, studiul individual al acestuia.

loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem.

Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Stiri online

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web