Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Remedii de durata pentru protejarea inimii

in Sanatate

Angina este de multe ori confundata cu infarctul miocardic. Angina nu este la fel de grava, dar pe-aproape, tratati-o ca pe un avertisment al inimii. Aceasta apare cand inima primeste o cantitate insuficienta de sange sau de oxigen, ceea ce se poate manifesta ca o greata sau o ameteala temporara ori ca o arsura sau o durere in piept. Angina nu este o bola in sine, ea este un symptom al unor probleme de baza, de regula al bolii arteriale coronariene.

Orice factor care creste cererea de oxigen a inimii, cum ar fi exercitiul fizic sau stresul emotional, poate declansa crizele de angina. De obicei, ele dureaza mai putin de 5 minute si este putin probabil sa provoace o leziune permanenta a inimii. Totusi, problemele care stau la baza crizelor anginoase sunt acelea care ameninta viata. Senzatia neplacuta provocata de angina poate fi calmata cu nitroglicerina, cu beta-blocante si cu alte medicamente care dilate arterele sau reduce cererea de oxigen a inimii, in plus pentru a miscora probabilitatea aparitiei crizelor si a preveni inrautatirea situatiei este necesar sa recurgeti la unele modificari ale stilului de viata.

  • Stapaniti nivelul colesterolului – impreuna cu alte substante grase din sange, colesterolul se acumuleaza incet in peretii arterelor si impiedica curgerea sangelui spre inima. Daca suferiti crize de angina inseamna ca acumularile de grasimi au atins niveluri periculoase. Mentineti-va colesterolul total la un nivel care sa nu depaseasca 5,2 milimoli pe litrul de sange, valoare care reprezinta limita superioara nepericuloasa. In afara administrarii medicatiei prescrise, reducerea cantitatii de grasimi saturate in dieta este una dintre cele mai eficiente metode de a tine in frau colesterolul. Grasimile saturate se gasesc in general in carnurile rosii, in budincile copioase, in unt si in branzeturi tari cum ar fi cedarul, si in alimentele prajite. Daca aveti un colesterol crescut limitati consumul de carne rosie la de doua ori pe saptamana si evitati gustarile gata preparate continand unt sau alte grasimi.
  • Mancati carnuri sanatoase – daca sunteti amator de carne, mancati carne rosie slaba si incercati carnurile rosii cu continut mic in cholesterol, ca vanatul sau mancati pui – piept, fara piele, cel mai recomandat. Pregatiti-l mai degraba la gratar sau daca trebuie sa-l prajiti folositi uliuri cu continut redus de grasimi saturate si indepartati excesul de grasime de pe carne, tamponand-o cu un servetel.
  • Consumati peste – pestele este cu adevarat benefic pentru sanatate: uleiurile de peste ca cele ce se gasesc in ton, macrou, sardine si somon – toate in stare proaspata – nu vor creste colesterolul, iar acizii grasi omega-3 pe care ii contin aceste specii de peste pot actiona ca un factor de ocrotire a inimii. Mancati peste gras cel putin de doua ori pe saptamana.
  • Alegeti produse lactate cu continut mic de gasime – folositi lapte degresat si semidegresat iar in loc de unt folositi margarina, care are un continut mai mic de grasimi saturate, cum ar fi margarina fabricate din ulei de floarea soarelui si din ulei de masline.
  • Cresteti cantitatea de fibre prin dieta – prezente in cereale, in leguminoase, in fructe si in alte alimente abisnuite din plante, fibrele ajuta deoacere previn trecerea colesterolului prin peretele intestinal in fluxul sangvin. Alimentele bogate in fibre saunt satioase, ceea ce inseamna ca veti consuma cantitati mai mici din alte alimente cu continut ridicat de grasimi.
  • Treceti pe dieta vegetariana – o dieta lipsita de carne nu este la indemana oricui, dar ea constituie un mod perfect prin care persoanele cu angina pot sa-si tina, partial, sub control boala arteriala – cauza anginei.
  • Faceti exercitii fizice cu regularitate – miscarea constituie un factor essential de prevenire a bolilor de inima. Faceti zilnic 20-30 de minute de exercitii, timp de 6-7 zile pe saptamana. Totusi, inainte de a incepe un program de exercitii este important sa va sfatuiti cu medicul in caz ca ati avut deja de-a face cu angina. Vi se va sugera sa incepeti cu plimbari scurte sau inot, crescand efortul intr-o perioada de cateva saptamani sau chiar luni.
  • Faceti exercitii fizice catre sfarsitul zilei – dimineata poate fi un interval de timp riscant pentru persoanele cu angina din cauza unor hormone, cum ar fi cortizonul si adrenalina, carora peste noapte le creste nivelul, dar coboara in timpul diminetii. De asemenea fiti atenti la zilele foarte reci, cand starile de angina sunt mult mai usor de provocat.
  • Luati mese usoare –mesele copioase declanseaza angina, deoarece sangele dirijat spre intestine in timpul digestiei nu se mai afla la dispozitia inimii. Luati 5-6 mese usoare pe zi in loc de 2-3 mese copioase.
  • Mentineti-va o greutate corporala sanatoasa – supraponderalii tind sa creasca si mai mult in greutate pe masura ce trec anii, pun o incarcatura incredibila pe inima. In primul rand, inima trebuie sa lucreze mai din greu pentru a aproviziona cu sange tot tesutul corporal excedentar. In plus, deoarece excesul de greutate este asociat cu nivelurile de colesterol crescute, circulatia sangelui se face si mai greu, iar kilogramele in plus predispun la dibet care, la randul lui, poate afecta arterele coronare.
  • Nu va expuneti la fum – indiferent daca sunteti fumator sau doar sunteti expus la fumul de tigara, purificati aerul din jur. Fumatul diminueaza temporar aprovizionarea inimii cu oxigen, de unde poate sa apara angina.
  • Luati aspirina – daca stomacul o tolereaza, specialistii sunt de acord ca persoanele cu angina sa ia zilnic 1 tableta de aspirina cu concentratie mica de 75 mg, ceea ce confera o buna protectie a inimii si circulatiei sangvine. Ea nu va pune capat durerii anginoase, dar reduce riscurile aparitiei cheagurilor de sange care pot duce la infarct. O aspirin ape zi poate reduce cu 28% riscul unei boli coronariene.
  • Mancati nuci pentru aport de vitamina E – vitamina E este un nutrient antioxidant care ajuta la oxidare, in care moleculele de oxigen instabile aflate in sange deterioreaza colesterolul, facand mult mai probabila aderarea lui la artere si astfel diminuand fluxul sangvin catre inima. Sursa buna de vitamina E sunt nucile, uleiurile vegetale, vegetalele cu frunze verzi si unele cereale imbunatatite cu vitamina E.totusi, evitati o supradozare a acesteia.
  • Luati cantitati suplimentare de vitamina C – ca si vitamina E, vitamina C este un antioxidant care ajuta la prevenirea acumularii colesterolului in artere vitamina C exista din belsug in fructe si vegetale, in special in citrice si tomate. Totusi, vitamina C se distruge usor prin prelucrare termica sau prin depozitare indelungata. Asa ca mancati fructe si legume crude ori de cate ori este posibil, fierbeti-le in aburi sau in apa putina, la foc mic sau gatiti-l la microunde un timp foarte scurt, coaceti si fierbeti cartofii in coaja lor, pastrati la frigider sucurile preparate, dar nu mai mult de 3 zile. Ca si in cazul vitaminei E, nu luati in exces vitamina C, suplimentel sunt rareori necesare. Dozele mari de vitamina C si E pot amplifica stresul oxidativ si pot face mai mut rau decat bine.
  • Reduceti stresul zilnic – stresul emotional alcatuiste o parte inevitabila a vietii de zi cu zi, dar cand tensiunea si anxietatea cresc, cerintele de sange si de oxigen ale organismului cresc si ele, ceea ce conduce la angina. Puteti apela la meditatie sau yoga, descoperiti ce da roade in cazul dumneavoastra.
loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem.

Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Sanatate

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web