Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Remedii pentru astenia de primăvară

in Educational/Sanatate

astenia-de-primavara-remedii-garantate-pentru-depresia-sezoniera-18447260

Depresia sezonieră este una dintre formele tulburărilor depresive. Este vorba despre depresiea care se instalează toamna, la începutul iernii sau la începutul primăverii. Pentru a stabili diagnosticul de depresie sezonieră, trebuie să existe cel puţin două sezoane consecutive fără stări depresive de altă natură. Simptomele sunt asemănătoare oricărui episod depresiv: tristeţe permanentă, în special dimineaţa, pierderea interesului pentru orice activitate, iritabilitate, tulburări ale somnului, pierdere în greutate sau îngrăşarea, gânduri sinucigaşe. În raport cu depresiile de altă natură, victimele depresiei sezoniere au mai degrabă tendinţa de a dormi prea mult (hipersomnie) şi de a mânca prea mult (bulimie). Deseori sunt atraşi de dulciuri cu care încearcă să-şi alunge tristeţea ce-i cuprinde seara.

Depresia sezonieră trebuie să se distingă de momentele de melancolie pe care fiecare dintre noi le simţim din când în când. În acest caz, simptomele depresive uşoare pe care le resimţim uneori nu ne împiedică să ne desfăşurăm activitatea zilnică. În schimb, victimele depresiei sezoniere sunt foarte deranjate în viaţa de zi cu zi, în munca lor şi în relaţiile cu ceilalţi.

Toate segmentele de vârstă ale populaţiei pot fi atinse de astenie, care poate fi:

astenie fizică – este progresivă, dar se ameliorează prin odihnă, iar apariţia sa provine uneori din motive organice (regimuri, diete, consecinţe postoperatorii). În acest caz, dinamismul persoanei nu este afectat.

astenie psihică – nu se remarcă nici o îmbunătăţire a stării prin odihnă, iar principalele sale simptome sunt: oboseala matinală, tulburări de somn, lipsa motivaţiei pentru activităţi.

Cauzele cele mai frecvente sunt:

…la persoanele în vârstă – malnutriţia, boala;

…la adolescenţi – creşterea, alimentaţia deficitară, examenele şcolare, competiţiile sportive;

…la femei – tulburări hormonale (sarcină, menopauză), supraâncărcarea sarcinilor profesionale şi familiale;

…la bărbaţi sau la femeile foarte active – surmenaj, neglijarea percepţiei de oboseală, stresul, alimentaţia deficitară.

Bărbaţii care suferă de depresie sezonieră au nevoie să doarmă mai mult decât de obicei şi se pot simţi obosiţi chiar şi după o noapte de somn de 12 ore. În paralel, apetitul lor creşte şi este o perioadî când pot lua în greutate.

Scopul terapiei în astenie este de a redresa sinteza metabolismului şi de a reconstitui potenţialul energetic. Mijloacele prin care se realizează acest lucru sunt : administrarea energizantelor asociate cu o bună igienă de viaţă care să cuprindă o alimentaţie echilibrată, un program de somn ordonat, toate acestea însoţite de exerciţii fizice. Compoziţia medicamentelor energizante cuprinde aminoacizi, vitamine, săruri minerale.

Cereale integrale pe care le puteţi consuma după preferinţe şi în alternanţă: grâu germinat, secară, ovăz. Trebuie să găsiţi modalitatea cea mai gustoasă pentru a le consuma, la micul dejun puteţi mânca fulgi de ovăz înmuiaţi sau fierţi în lapte (cu o linguriţă de unt pentru cei mai gurmanzi) şi îndulciţi cu puţină miere. Această reţetă constituie o modalitate mai specială şi mai savuroasă pe care o puteţi pregăti cu regularitate.

Legumele şi fructele proaspete trebuie să le consumaţi crude. Mâncaţi frecvent morcovi, ţelină, hrean, varză, praz, măsline, ciuperci, creson, spanac, fără să vă feriţi să le combinaţi cu ceapă, usturoi sau pătrunjel. Dintre fructe, consumaţi cu prioritate caise, prune, struguri, portocale (sub formă de suc la începutul micului dejun), lămâi (sub formă de suc pentru asezonarea salatelor), nuci, mere (cel puţin un măr pe zi ). Pentru a varia consumul de fructe şi legume, din când în când vă puteţi prepara (cu ajutorul robotului de bucătărie) câte un suc din fiecare fel de legumă sau fruct sau mai mult, combinându-le obţineţi delicioase cocteiluri adaptate gusturilor dumneavoastră.

Printre alimentele care ajută organismul să depăşească această stare de oboseală întărindu-l şi având un aport considerabil de minerale şi vitamine se numără şi carnea de vită, care trebuie consumată fiartă sau pregătită la grătar, şi gălbenuşul de ou.

Mierea poate fi consumată pe tartine de pâine prăjită, la micul dejun, sau puteţi bea diferite băuturi îndulcite cu miere: limonade, lapte etc. Mierea de salcâm este cea mai indicată, deoarece savoarea sa nu schimbă gustul băuturii şi este întotdeauna lichidă.

Persoanele obosite, nervoase, cele care suferă de reumatism, boli cardiovasculare, constipaţie sau celulită vor beneficia de incontestabile ameliorări ale stării de sănătate utilizând oricare dintre următoarele remedii: infuzia din busuioc, din frunze de nuc (20g la un litru de apă), din flori de coada şoricelului sau cimbrişor. Pentru o cură eficace, se recomandă ingerarea zilnică a unui litru din oricare dintre aceste infuzii, 1-2 săptămâni. Pentru îndepărtarea asteniei mai este indicată, zilnic, o cană cu vin de flori de salcâm (20g de flori infuzate într-un litru de apă).

Urmaţi un tratament simplu, natural, foarte uşor de integrat în programul dumneavoastră zilnic, 6 săptămâni, şi care vă va reda rapid necesarul de energie şi tonus.

Ginseng – sub formă de pudră foarte fină ambalată în capsule astfel încât să se administreze câte 3g pe zi în primele 2 săptămâni, apoi 2g timp de 4 săptămâni.

Polen – câte 2 linguri de granule diluate într-un pahar cu apă sau suc de fructe proaspăt, îndulcit cu o linguriţă de miere de salcâm; se iau dimineaţa înainte de a servi micul dejun.

Polenul acţionează la nivelul neuropsihic prin stimularea bunei dispoziţii şi a acţiunii euforizante, însoţită de creşterea capacităţilor intelectuale. Asupra metabolismului general are un efect reglator, intervenind pe diverse planuri, cu precădere asupra creşterii şi asupra îmbătrânirii.

Polenul are următoarele proprietăţi generale:

…tonifiant şi stimulator general al sănătăţii, cu efect euforizant;

…reechilibrare funcţională prin acţiune naturală şi psihologică;

…dezintoxicant general al întregului organism.

Pentru stările de oboseală, convalescenţă chirurgicală, surmenaj, epuizare fizică şi psihică, astenie cronică a persoanelor în vârstă, polenul are efecte miraculoase. Fiind un produs natural, polenul nu are efecte adverse sau contraindicaţii, nu prezintă incompatibilităţi. Poate fi luat şi de femeile însărcinate fără nici un fel de inconvenient.  

Magneziu – aproximativ 300 mg pe zi, sub formă de comprimate de glucolactat de magneziu; se iau în două reprize: prima dată în timpul servirii micului dejun şi a doua oară în timpul cinei.

loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem.

Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Educational

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web