Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Respiratia care ne elibereaza de stres

in Sanatate

Respiratia – nimic mai banal. Si, totusi, facem acest gest atat de natural, “pe dos” sau foarte superficial, ceea ce este foarte gresit pentru ca de modul in care respiram depinde sanatatea noastra.

Nu ne dam seama de aceasta, dar in cea mai mare parte a timpului, respiram “pe dos”cand inspiram trebuie sa ne umflam burta,pentru a utiliza la maximum capacitatea diafragmei si pentru a inhala un volum de aer mai mare, deoarece trebuie sa facem oxigenul sa circule prin corp, sa-l transformam in energie interna si sa ne echilibram sistemul nervos. O respiratie profunda creeaza foarte repede o senzatie de destindere, de calm interior. Si, invers, cu cat respiratia este mai scurta, mai sacadata, cu atat creste stresul.

SANATATE CU PLAMANII LA MAXIMUM

O respiratie corecta are si un efect regenator asupra organismului, nu numai pentru ca aduce o cantitate mai mare de oxigen in sange – ceea ce face ca toate organele sa functioneze mai bine – dar ajuta la eliminarea din organism a bioxidului de carbon si a toxinelor. Practicand un masaj intern asupra abdomenului, se obtine si ameliorarea problemelor de digestie. Exercitiile de respiratie (pranayama), stau la baza practicilor yoga. In timpul cursurilor, ele insotesc diversele pozitii (asanas).

GIMNASTICA RESPIRATIEI

Daca va simtiti tensionati, nervos sau daca nu reusiti sa adormiti, faceti cateva exercitii de respiratie si incepeti cu niste oftaturi adanci. Inspirati pe nas,umflndu-va abdomenul la maximum si expirati aerul ca si cum ati goli un balon. Expirati tot pe nas, incet, numarand pana la zece,ca si cum ati vrea sa stigeti o lumanare. Pentru un exercitiu cu adevarat eficient, yoghinii numara secundele in timp ce respira si expira apoi incet, dar profound, intr-un rastimp dublu, ceea ce obliga la contractarea musculaturii abdominale, repetati de trei –  cinci ori.

NU UITATI!

  • La inceput, aportul mai mare de oxigen poate provoca un usor vartej, ca si cum ati fi usor ametit. Nu va panicati! Este suficient sa intrerupeti exercitiul pentru ca totul sa revina la normal.
  • Daca aveti posibilitatea, deschideti fereastra pentru a respira aer curat. Desigur, nu si in cazul in care da spre o intersectie sau spre o strada intens circulata.
loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem.

Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Sanatate

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web