Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Rolul alimentatiei in sanatatea noastra

in Sanatate

Starea de sanatate, puterea de munca si durata vietii noastre depind aproape in exclusivitate de modul de hranire, de alimentele pe care le folosim, cum le preparam si cum le combinam. Cele mai importante substante pentru mentinerea unui organism sanatos le primim din alimente. Deseori ocolim tocmai acele alimente care ne aduc cele mai multe beneficii, inlocuindu-le cu altele mai putin benefice pentru organismul nostru precum consumul exagerat de carne, de alcool, otet alimentar sau tutun.din vremui stravechi se cunoaste obiceiul de a manca mai consistent si mai mult in prima parte a zilei si foarte putin si usor seara, pentru un somn mai linistit si mai odihnitor. Mancatul fara stres, fara suparare, mestecatul lent, folosirea alimentelor proaspete si bine preparate evita multe imbolnaviri ca bolile de ficat, de stomac, bolile intestinelor. Nu beti niciodata bauturi foarte reci in timpul meselor, evitati mancarurile foarte calde sau fierbinti, iar somnul de dupa masa de pranz este total nesanatos, cu exceptia copiilor mici. Cine adoarme imediat dupa ce a manca va avea parte de un stomac lenes, digestie lenesa care provoaca o stare de nervozitate, a asimilare nesanatoasa si chiar obezitate.

Multe din legume trebuie consummate in stare cruda, de exemplu, o salata de cruditati preparata din varza dulce, telina, morcovi si mere. Salatele de cruditati sau salatele “verzi”(laptuci, castraveti andive) au efecte benefice stomacului. O hrana preparata din cartofi, fasole verde, dovlecei, conopida, orez, gulii, varza dulce si vinete fierte la care de adauga putin untdelemn, contine multe vitamne si substante minerale, ideale pentru sanatatea organismului nostru. Daca fierbeti prea mult legumele, ele isi pierd continutul in vitamine. Vitaminele care se pierd prin prepararea mancarurilor la cald se pot inlocui foarte bine cu fructe in stare cruda (mere, pere, piersici, cirese, visine, alune, nuci, banana, citrice), asa ca mancati cat mai multe.

Alimentatia bazata pe legume si fructe, pe branzeturi si lapte este mult mai sanatoasa decat cea “imbibata” cu mezeluri si carne multa. Consumul de ardei grasi, ceapa verde, castraveti, ridichi, salata verde este esential pentru sanatatea noastra. Cand pregatiti porumb, arpacas, orez, linte, mazare sau fasole boabe, puneti-le mai intai la inmuiat in apa rece 5-6 ore si apoi fierbeti-le inabusit foarte putin timp, astfel nu-si vor pierde puterea lor hranitoare si continutul in vitamine. O alimentatie corecta si variata va asigura mult mai multi ani de viata si va va feri de o multitudine de boli si afectiuni.

Mancarurile chinezilor, de exemplu, se prepara din alimente legume, carne de pui, vita sau peste, tocate marunt. O digestie buna asigura un consum complet al caloriilor si nu apare obezitatea. Totodata nu se depun grasimi pe peretii vaselor, inima bate normal, circulatia sangvina este buna, rinichii elimina corect toxinele, facand organismul sa se simta bine. Cand zaharul, faina, amidonul sun folosite in mod excesiv sunt toate sansele sa apara diabetul, iar pentru persoanele care consuma multa carne se pot depune cristale de acid uric la articulatii si apare o boala dureroasa si indelungata, guta. Dupa o asimilare incorecta a alimentelor, deunerile de grasime pe vasele sangvine, stare de obezitate, conduce la o reducere a duratei de viata cu pana la 50%. Evitati grasimile animale prajite, folosind in schimb untdelemnul si margarina vegetala.

Aparitia pietrei la rinichi sau la vezicula biliara este direct legata de ce alimente folositi. De exemplu, pentru calculoza renala, consumul exagerat de spanac, rosii, cacao, cafea nu este indicat. De asemenea si bolile de nervi sunt legate de ce mancam. Multe eczema, urticarii, nu ar aparea daca pacientul ar fi mai atent ce si cat mananca. Nici o boala nu poate fi vindecata daca nu se intocmeste o lista de alimentatie rationala, in special afectiunile stomacului si intestinelor, bolile de rinichi si ficat, diabetul, tulburarile neuron-vegetative, nu se pot vindeca decat printr-un regim alimentar strict intocmit, evitand acele alimente care au o influenta nefasta asupra sanatatii noastre.

loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem.

Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Sanatate

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web