Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Salata verde, arma secretă în lupta cu toxinele şi kilogramele

in Articole/Biologie/Centru Media/Enciclopedie/Retete/Salate/Secretele bucatariei

   În lupta cu kilogramele în plus sau cu toxinele din organism, exiată o legumă care acum, primăvara, o găseşti aproape oriunde: Salata verde. Este cea care te ajuta mereu să îţi recapeti tonusul, şi stimulează procesele metabolice, constituind un aliment ce împrospătează, revigorează şi curăţă organismul.

   Frunzele de salată combat multe stări anormale. S-a stabilit că salata verde stimulează pofta de mâncare şi ajută la obţinerea unor valori normale ale hemoglobinei, aceasta datorită conţinutului mare de vitamine şi săruri minerale. Tot ea, salata, mai combate anumite stări anormale, printre care şi stresul. Substanţele din salata verde stimulează şi drenează ficatul, intensifică tranzitul intestinal, înlătură starea de „lene” a organelor interne, curăţă vasele sanguine şi reglează activitatea glandelor endocrine. Salata conţine, de exemplu, săruri de iod, ce previn şi combat reumatismul, producănd un efect antisclerotic, dacă aceasta este consumată sistematic. Sărurile de magneziu, din salata verde constituie un stimulent al celulelor, întârzie îmbătrânirea şi combat cancerul glandei tiroide. Sărurile de fosfor au un rol plastic şi dinamic. Ele se combină cu vitamina D şi menţin la valori normale calciul din organism. Sărurile de zinc, prezente în frunzele de salată, au efect benefic în formarea globulelor roşii, asupra glandelor genitale, a hipofizei şi a pancreasului.

   Clorofila aflată în frunzele de salată are rol antianemic, iar aminoacizii şi mucilagiile aflate în cantitate mare au un rol important în normalizarea digestiei, fiind un real ajutor contra constipaţiei. In afara acestui efect, substanţele cu rol de hormoni au un rol deosebit de important în menţinerea integrităţii pielii şi a vindecării multor afecţiuni ale acesteia.

   Studii recente au dovedit că persoanele care consumă salată verde au un nivel considerabil mai mare de vitamina C, E, B6 şi acid folic, nutrienţi-cheie care menţin un sistem imunitar sănătos şi reduc riscul de obezitate, de boli cardiace sau alte boli cronice. Unele specii de salata verde, ca Romaine, cu frunza crocantă şi lungă, sunt surse excelente de vitamina A, C, mangan şi crom, conţinând de asemenea fibre, vitamina B1, B2 şi anumite minerale: potasiu, fier, molibden şi fosfor. Unele teste clinice găsesc de bun augur îmbunătăţirea salatei prin adăugarea unui dressing (sos rece) care nu numai că adaugă un plus de aromă, dar şi creşte gradul de absorbţie al anumitor nutrienţi consumaţi.

   Salata verde nu conţine calorii şi este foarte bogată din punct de vedere nutritiv. Conţine foarte multă vitamina C, de aceea este indicat consumul Salatei verzi în amestec cu alte legume crude.

   Pentru consum, alegeţi frunzele crocante, de culoare verde aprins, solide şi evitaţi-le pe cele cu frunze îngălbenite şi veştede. Frunzele se desprind de pe cotor, se scufundă într-o baie de apă, unde se lasă, timp de 510 minute, apoi se spala frunza cu frunză şi se consumă. (foto: C. DUMITRU)

DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Latest from Articole

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web