Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Spanacul, bomba de vitamine şi minerale necesare corpului

in Articole/Biologie/Centru Media/Educational/Enciclopedie/Retete/Salate/Sanatate/Secretele bucatariei

   Spanacul, ştim toţi, este unul din cele mai gustoase alimente de sezon, indiferent de modul în care e gătit. Dincolo de calităţile ce ţin de gust şi senzaţia plăcută de bine după o masă gustoasă, acesta este şi un contribuabil la bunul mers al organismului.

   Spanacul are putine calorii, dar o mulţime de vitamine si minerale, fiind un întăritor al sistemului imunitar, cu numeroase proprietăţi nutritive şi tonifiante. Este un ajutor important pentru păstrarea imunităţii organismului, pentru îmbunătăţirea sistemului cardio-vascular şi în lupta cu diverse tipuri de cancer. Are proprietăţi antioxidante şi de aceea ajută inima, arterele şi venele să rămână sănătoase. In plus, magneziul ce îl conţine are rolul de menţinere a nivelului optim al tensiunii arteriale. Efectul său este atât de puternic, încât e nevoie doar de o salată cu spanac pentru ca în câteva ore să se reducă nivelul tensiunii.

   Spanacul are puţine calorii şi o mulţime de vitamine şi minerale. Este o sursă bogată de proteine şi calciu, de care avem nevoie într-o dietă echilibrată, dar şi de fibre, care ajută digestia. Pentru mult timp s-a crezut în puterea spanacului de a lupta împotriva anemiilor, din cauza conţinutului mare de fier, din cauză că o lucrare de cercetare publicată de un medic german, în secolul al XIX-lea, susţinea că spanacul are de zece ori mai mult fier decât oricare alte legume verzi. În 1937, însă, un grup de cercetatori au demontat mitul acesta, demonstrând că o banală virgulă lipsă în acea lucrare a dus la interpretarea greşită a datelor. De fapt, spanacul are doar o zecime din cantitatea de fier menţionată initial.

   Alături de salata verde, urzici sau lobodă, spanacul este un remediu-aliment deosebit de eficient în caz de astenie, având, în primul rând, proprietăţi remineralizante de mare valoare. Este recomandat în anemii, convalescenţă, astenie fizică şi nervoasă. De aceea, este indicată folosirea lui abundentă, în special la începutul primăverii, când organismul este slabit şi cu mari lipsuri de minerale şi vitamine.

   Pentru gătit, se aleg frunzele de spanac ce sunt de un verde închis, cu codiţe crude. Orice alt aspect al spanacului dovedeşte că e cules de prea multe zile şi e pe cale să se ofilească. Nu se spală decât înainte de a fi folosit, pentru că altfel se va ofili mai repede. Spanacul de primăvară, cu frunze mici, poate fi transformat uşor într-o salata săţioasa, în combinaţie cu orice leguma. Poate fi folosit şi ca umplutură la plăcinte, sau în piureuri, supe, sosuri, omlete, dupa ce a fost fiert sau opărit. (foto: pixabay.com)

loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Latest from Articole

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web

loading...