Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

10 beneficii ale mersului pe jos

in Sanatate

Te-ai gandit vreodata ca fie si doar 30 de minute de mers pe jos zilnic pot face adevarate minuni in privinta starii de sanatate si a vitalitatii organismului? E un indemn pe care ni-l tot repeta medicii, necontestat inca de nimeni. Ba, dimpotriva, el se dovedeste a fi mai actual ca oicand. De ce-ai face la fel cum obisnuiau strabunii, de vreme ce ai atatea mijloace moderne de transport la dispozitie? Un raspuns general ar suna cam asa: pentru ca este singura activitate care te ajuta sa-ti mentii sanatatea fizica si mentala la orice varsta. Mai convingatoare ar fi cateva argumente in favoarea acestui tip de activitate, 30 de minute de mers pe jos, care sa-ti intre in obisnuinta zilnica.

1 Silueta de invidiat! Da, nu prin a te lupta cu “fiarele” sau alergand cu naduf pe banda intr-o sala de fitness, nici prin infometare, ci pur si simplu prin desprinderea obiceiului de a merge pe jos. Te-ar putea convinge plimbaretii, pe care mersul pe jos ii ajuta sa-si mentina o greutate corporala constanta. In functie de durata si ritmul pasilor in timpul plimbarilor in aer liber, se elimina in special surplusul de grasime din zona coapselor si a abdomenului. Ti se pare tentant? Mergi pe jos o jumatate de ora pe zi, timp de cinci zile pe saptamana. Cercetatorii americani asigura ca mergand 1 km arzi circa 65 kcal, iar la 5 km astfel parcursi, te debarasezi de 300 cal.

2 FORTIFICA INIMA. Mersul pe jos creste tonusul si forta de contractie a muschiului cardiac, bataile inimii devin viguroase, sangele circula mai activ. Asa se face ca o jumatate de ora de mers pe jos in fiecare zi reduce riscul de atac de cord in aceeasi masura in care te poate ajuta un program intens de exercitii fizice.

3 PREVINE DIABETUL ZAHARAT. Exercitiile fizice regulate, cum este considerat si mersul zilnic pe jos, contribuie la eliberarea nivelului de zahar din sange. Diabetologii americani sunt de parere ca o persoana care merge pe jos macar doua ore si jumatate intr-o saptamana poate pierde cam 7% din greutatea corporala. Iar o asemenea pierdere, nu prin diete drastice si rapide, ci prin exercitii fizice moderate si o alimentatie sanatoasa, constiuie cea mai buna modalitate de a preveni diabetul si de a trata prediabetul.

4 STIMULEAZA SISTEMUL NERVOS. Si, implicit, procesele psihice. Asta, intrucat miscarea nu este in exclusivitate opera muschilor, ci si a numeroaselor fibre nervoase senzitive si motorii care ii inerveaza. Asa se face ca mersul pe jos reprezinta muzica muta nu doar a trupului, ci si a spiritului; in timpul plimbarilor, gandurile ne devin mai clare, ritmul pasilor ne da senzatia de calm, de liniste. Ca atare, intrat in obisnuinta, mersul pe jos imbunatateste functia cognitiva. Potrivit studiilor, s-a constatat ca, in cazul femeilor de varsta inaintata care obisnuiau sa mearga pe jos cel putin o ora si jumatate pe saptamana, declinul cognitiv era mai scazut decat al celor care parcurgeau mai putin de 40 de minute pe saptamana, acest tip de activitate prevenind tulburarile de memorie.

5 INTARESTE OASELE SI PREVINE OSTEOPOROZA. Potrivit studiilor, femeile la menopauza care obisnuiesc sa pargurga pe jos macar un kilometru si jumatate in fiecare zi se bucura de o densitate osoasa mai mare, fiind mult mai putin expuse riscului osteoporozei decat cele care duc o viata sedentara.

6 TE UMPLE DE ENRGIE. In general, miscarea imbunatateste circulatia venoasa, asigura o buna oxigenare a creierului, de fapt a tuturor celulelor din organism, crescandu-i considerabil nivelul energetic. Asadar, mersul pe jos, fie si in pas de voie, are influenta pozitiva asupra energeticii corpului. In timpul plimbarilor, acesta se elibereaza de energia negativa stransa, incarcandu-se cu energie benefica.

7 TE FERESTE DE CANCERUL DE COLON / MAMAR. Potrivit unui studiu din 2008, in cazul femeilor care obisnuiau sa faca zilnic miscare, chiar si de intensitate redusa, cum este mersul pe jos, riscul confruntarii cu cancerul de colon este mult mai mic decat la cele cu o viata sedentara. Un studiu arata ca femeile care merg pe jos in medie de trei ore pe saptamana prezinta un risc mult mai mic de cancer mamar decat cele inactive.

8 IMBUNATATESTE IMUNITATEA. Obisnuinta de a face zilnic miscare poate fi considerate cea mai buna vitamina si poate contribui la intarirea sistemului de protectie al organismului, numeroase boli fiind tinute astfel la distanta.

9 ADUCE BUNA DISPOZITIE. Miscarea are darul de a alunga gandurile negre, chiar si depresia. O simpla plimbare, in ritm alert sau domol, te elibereaza de preplinul de ganduri si sentimente, facand loc usor-usor bunei dispozitii.

10 CRESTE LIBIDOUL. Potrivit unor studii, mersul pe jos e direct raspunzator de imbunatatirea relatiilor intime. Greu de crezut? Cercetatorii sustin ca femeile cu varste cuprinse intre 45 si 55 de ani care au marit frecventa plimbarilor si a exercitilor fizice s-au bucurat de cresterea libidoului.

DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Latest from Sanatate

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web