Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

20 de trucuri pentru o zi buna!

in Sanatate

Ai observat ca sunt zile in care lucrurile bune se tin lant si altele cand totul pare sa-ti marga pe dos? Ziua buna (sau rea) se cunoaste de dimineata! Si are abiceiul sa se termine cam la fel cum a inceput. N-ai dormit bine, n-ai auzit ceasul desteptator, autobuzul iti pleaca de sub nas, la serviciu  esti trasa de urechi si nici macar n-a fost boacana ta…Ei bine, toti avem zile cand ne simtim tristi, stresati sau obositi. Totul e sa le imbunam. O putem face folosind cateva strategii simple.

1 O portie de citrice! Surse pretioase de antioxidanti, citricele sunt bune si pentru sistemul nervos, nu doar pentru talie si imunitate. Un pahar de suc proaspat de portocale / grepfrut sau fructele consumate ca atare la micul dejun atenueaza anxietatea si sporesc voia buna. Anumite substante pe care acestea le contin au un impact pozitiv asupra neurotransmitatorilor din creier, imbunatatind rapid starea de spirit. O idée buna doar daca n-ai probleme cu stomacul!

2 Spune ce simti! Cand te lovesti de o situatie care te pune in dificultate, cel mai bine e sa vorbesti despre ea cu cineva care a trecut printr-o experienta similara. Daca, dintr-un motiv sau altul, nu-ti surade ideea de a te destainui unui amic de care nu te prea leaga prea multe lucuri, atunci vorbeste cu o persoana draga: cea mai buna prietena, iubitul, mama. Dupa ce ti-ai varsat naduful si ti-ai luat o piatra dupa inima, schimba subiectul cu altul mai vessel. Sa intorci prblema pe toate partile mai mult de 10-15 minute, nu-ti foloseste la nimic, ci dimpotriva, mentine stresul si pastreaza actuala in mintea ta partea negativa a lucrurilor. Si scrisul ajuta daca ai de-a face cu o situatie care te afecteaza emotional. Asadar, noteaza tot ce simti si ti-e greu sa exprimi prin viu grai.

3 Incepe cu…o pauza! Inainte de a te apuca de treaba, ia o pauza de zece minute in care sa-ti dai voie sa te relaxezi, trup si suflet. Stai cu ochii inchisi, respira adanc, destinde musculatura incordata. O astfel de pauza luata la fiecare doua ore de munca (la serviciu sau acasa) se pare ca reduce stresul pana la jumatate.

4 Incearca ceva nou! Nimic nu are darul de a te scoate din starea depresiva mai mult decat o experienta noua, cu conditia sa fie una amuzanta, pozitiva si sa te acapareze suficient incat sa uiti de gandurile negre. Schimba-ti putin rutina zilnica. Coboara din autobus cu o statie mai devreme si opreste-te la un magazine nou, mananca ceva ce n-ai incercat inainte, ia-ti un frappe in locul cafelei obisnuite, completeaza un rebus, da fuga intr-un parc in pauza de masa.

5 Cumpara-ti… orice! Nu-i nevoie sa cheltuiesti o caciula de bani ca sa-ti faci o bucurie. Ba chiar e indicat sa nu investesti o suma prea mare in cumparaturi cand esti trista, altfel, mai tarziu apare sentimental de vinovatie, care-ti darama moralul in loc sa-l ridice. Dar daca ajungi acasa cu o bluza noua care-ti vine ca turnata, cu un fard nou ori cu o simpla masca fructata pentru ten obosit, e foarte probabil sa te simti dintr-odata mai in forma.

6 Vizioneaza un film! Daca ai timp sa mergi la cinema sau sa te uiti acasa la o comedie, brovo! Daca nu, uita-te macar la poze ori filmulete cu animalute haioase, peisaje deosebite sau orice imagini care ti se par atragatoare sau linistitoare. E dovedit ca, atunci cand ai in fata ochilor imagini care-ti plac, fluxul sangvin catre anumite zone din creier creste, la fel si starea de bine. Pune pe birou si in fiecare incapere de-acasa poze cu persoanele cele mai dragi.

7 Culori de voie buna! Se stie ca emotiile sunt influentate de culorile pe care le ai in preajma. Intr-o zi in care nu te simti in cea mai buna forma, nu face greseala de a purta haine negre, gri sau maro, care sa-ti adanceasca starea proasta. Cand vine vorba de imbracaminte, mizeaza per oz, galben, portocaliu, verde, cu efect calmant si de stimulare a optimismului. Rujurile sau fardul sa fie si ele in culori aprinse, vesele.

8 Un pic de yoga! Daca esti acasa, asaza-te cu spatele pe podea si strange genunchii la piept. Incruciseaza-ti mainile pe sub genunchi si balanseaza-te incet inainte si inapoi, rotunjindu-ti spatele. Acest leganat te calmeaza la fel ca pe bebelusi. Este o pozitie foarte relaxanta, cu efect imediat. Repeta lent, de zece ori.

9 Pune niste muzica! Sterge orice melodie lacrimogena, care-ti trezeste amintiri triste, lasa-le doar pe cele vesele, preferatele tale, care-ti dau fiori ori de cate ori le auzi. Se pare ca astfel vei stimula nivelul de dopamine si, odata cu el, sentimentele pozitive.

10 Elibereaza energia! Cand stima de sine e scazuta, iar energia negativa la cote maxime, sportul face minuni. Ideal este un exercitiu mai agresiv, cum sunt orele de kickboxing sau tae bo, care te ajuta sa te simti puternica si sigura pe tine. In urma unui astfel de antrenament, endorfinele eliberate in corpul tau iti vor oferi o stare de relaxare si de detasare.

11 Mai multa verdeata! Si in farfurie, si pe strada, bucura-te de verde! Iarba si copacii inverziti sunt o adevarata terapie daca ii admiri si te bucuri de ei din plin pentru cateva momente. E lucru dovedit ca pana si o plimbare scurta de un sfert de ora pe o alee inverzita te ajuta sa te remontezi. Cat priveste dieta, verdeturile, precum varza si spanacul, ar trebui consumate mai ales la cina, pentru ca au darul de a ajuta organismul sa produca mai multa melatonina, hormonul somnului.

12 Un pic de triptofan! Alege pentru pranz mancaruri bogate in triptofan, un aminoacid cunoscut pentru calitatea sa de a ridica moralul, ajutandu-te si sa te bucuri de un somn odihnitor. Curcanul si somonul sunt doua surse la indemana si foarte usor de preparat, ca si tomatele sau sfecla rosie.

13 Un premiu dulce! Cand esti suparata, ai goli frigiderul ca sa te simti un pic mai bine. De vina e grelina, hormon al foamei, al carei nivel creste in conditii de stres. Asa se explica de ce apare tentatia sa mananci in exces – si nu orice mancare: parka numai de dulciuri, grasimi si alte bombe calorice ti-e pofta! Nu face excese, dar ofera-ti un mic rasfat, cum ar fi o bucata de ciocolata neagra (maximum 50 de grame) sau o inghetata. Hormonul fericirii vine la pachet cu o astfel de tratatie!

14 Sa fie lumina! Se stie ca lumina naturala este cel mai bun si rapid antidepresiv. Daca te-ai trezit cu fata la cearsaf, deschide larg geamurile si aeriseste camera cateva minute. Ridica draperiile din toata casa si lasa lumina sa inunde fiecare incapere. Daca la serviciu nu ai parte de lumina naturala, ar fi bine sa iesi la aer de cateva ore pe zi.

15 Aromaterapia aduce veselia! Emotiile pot fi stapanite cu ajutorul miresmelor pe care le porti. Pulverizeaza pe gat si la incheietura mainii parfumul favorit si apeleaza cu incredere la aromaterapie: uleiurile esentiale de iasomie, trandafir, lacramioare, violete, portocal au efect antistres garantat. Scortisoara si levantica te ajuta si ele sa detensionezi nervii intinsi la maximum. Foloseste o lampa de aromaterapie sau pulverizeaza-le in incaperea unde-ti petreci mare parte din zi.

16 Zambeste-ti in oglinda! Cand nimic nu-ti merge bine, iti vine sa dai din picioare, sa plangi, sa tipi, nicidecum sa zambesti. Totusi, e dovedit ca un chip incruntat nu poate atrage energii pozitive. De aceea, spun psihologii, e bine sa faci un efort si sa zambesti chiar si atunci cand starea ta nu e nici pe departe una buna. Uita-te in oglinda cand faci asta, astfel, creierul primeste semnale de fericire si te ajuta sa te remontezi.

17 Haz de necaz! Tonul face muzica si atitudinea face diferenta intre o zi proasta si alta reusita. In loc sa-ti plangi de mila, mai bine cauta partea amuzanta a situatiei si fa haz de necaz. O gluma buna smulge zambete si in cele mai posomorate zile. Daca n-ai niciun chef de glumit, macar citeste cateva bancuri bune si descreteste-ti fruntea astfel.

18 Un ceai calmant! Sunatoarea, valeriana, roinita, teiul sunt ceaiurile care-ti aduc pace, calm si somn. O cana bauta seara, cu o ora sau doua inainte de culcare, te ajuta sa te detasezi de griji si sa scapi de insomnii. Daca adaugi un pic de miere in licoare, gustul este mai bun si efectul e garantat.

19 Apa, ajutor la indemana! De cate ori nu ti s-a intamplat sa-ti amintesti lucruri importante sau sa-ti vina idei bune in timp ce faceai dus? Asta, datorita efectului relaxant pe care-l are apaasupra psihicului. Incepe ziua cu un dus rapid (nu-ti ia multa vreme si merita fiecare minut – jetul racoritor de apa te energizeaza instantaneu), iar seara fa o baie in care sa te cufunzi cu totul (mai ales daca adaugi cateva picaturi de ulei esential calmant sau sare de mare, iesi de acolo ca noua chiar si dupa numai zece minute).

20 Culca-te mai devreme! Daca obisnuiesti sa mergi la culcare la miezu noptii, dupa o zi nu tocmai buna culca-te la ora 23:00. O ora de somn in plus iti creste nivelul de energie si te ajuta sa incepi ziua urmatoare odihnita, cu zambetul pe buze.

loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Latest from Sanatate

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web