Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Ai probleme digestive in mod frecvent? Te întrebi de ce? Răspunsul este: modul în care combini alimentele.

in Sanatate

De ce este important cum combini alimentele? Pentru a le digera complet .Daca mancarea ajunge in intestinul tau incomplet digerata ea intra in putrefactie in interiorul organismului tau si poate ramane blocata acolo ani de zile.

Astfel vei avea in tine o sursa constanta desubstante toxice care te otravesc zi de zi, te expun foarte multor boli si dezvolta un mediu excelent pentru dezvoltarea bacteriilor daunatoare dar si parazitiolor intestinali.

Tractul gastrointestinal este un tub lung si musculos care functioneaza ca un procesor de alimente pentru organismul uman. Sistemul digestiv este format din cavitatea bucala si glandele salivare, stomac, intestin subtire si intestin gros, ficat, pancreas, colon si vezicula biliara.

Deşi mănânci puţin, kilogramele continuă să se acumuleze şi, în plus, ai probleme digestive în mod frecvent? Te întrebi de ce? Răspunsul este: modul în care combini alimentele.

Inainte de toate, hai sa vedem cat dureaza aproximativ digestia alimentelor:

* 0 – 15 min. : apa
* 15 – 30 min. : sucuri din legume si fructe crude, majoritatea fructelor in stare cruda
* 40 min. – 2.5 ore : legumele crude, verdeturi, germeni si vlastari in stare cruda, avocado, legume gatite
* 1.5 – 4 ore: ulei, cereale, fasole, naut, linte, cartofi, legume amidonoase
* 2 – 4 ore: nuci, seminte crude
* 4 – 10 ore sau mai mult: diverse tipuri de carne, peste, crustacee, lactate procesate

Iată câteva asocieri nepotrivite prezentate de specialiştii ,,Click! Sănătate”!
Carne cu cartofi
Deşi friptura cu cartofi prăjiţi se numără printre mâncărurile preferate ale multora dintre noi, regulile de nutriţie recomandă să nu combini proteinele (carne, peşte, ouă sau brânză) cu carbohidraţi (pâine, paste, cereale, cartofi sau dulciuri). Rezultatele acestei asocieri sunt scăderea imunităţii organismului, degenerarea unor ţesuturi şi acumularea kilogramelor în plus.

Cartofi copţi cu unt
Nu este bine să combini grăsimi saturate cu amidon, iar în această categorie se încadrează piureul, pâinea cu unt, macaroanele cu brânză, pâinea cu şuncă sau cartofii cu unt ori smântână. Dacă faci acest lucru, activitatea pancreasului scade şi, implicit, şi secreţia de insulină, crescând riscul apariţiei diabetului zaharat. Poţi consuma în schimb grăsimile cu proteine sau cu acizi.
Pâine cu salată de roşii
Roşiile, dar şi fructele acide, precum portocalele, grepfrutul sau lâmâile, nu trebuie mâncate la aceeaşi masă cu carbohidraţii. Această combinaţie face ca enzimele care ar trebui să descompună carbohidraţii să fie distruse de mediul acid. Fructele şi legumele acide, precum şi sucul de fructe, trebuie consumate între mese pentru că produc fermentaţie în stomac.
Carne cu lapte
Dacă tocmai ai mâncat o friptură şi apoi vrei să bei un pahar cu lapte, ar fi bine să te gândeşti de două ori înainte de a face acest lucru. Laptele neutralizează mediul acid din stomac, necesar pentru digestia cărnii. Acelaşi lucru este valabil şi în cazul celorlalte proteine concentrate. Aşadar, evită combinaţiile de carne sau preparate din carne cu nuci sau cu ouă ori de brânză cu nuci sau cu ouă. Altfel, indigestia nu va întârzia să apară. De altfel, laptele ar trebui consumat întotdeauna singur.

1. Apa e importanta. Consuma cel putin 2,5 litri de apa zilnic, te va ajuta nu doar la digestie ci si la buna functionare a intregului organism. Nu se bea apa niciodata in timpul mesei si nici imediat dupa masa, deoarece dilueaza sugurile gastrice si inhiba digestia. Atentie! Am vorbit de consumul a 2,5 litri de apa, nu alte lichide! Sucurile, oricat de naturale ar fi ele nu au acelasi efect ca si apa. Aceste sucuri pot fi tratate ca alimente, chiar ca mese separate, nicidecum ca apa.

2. Fructele se consuma pe stomacul gol. Fructele contin foarte multi nutrienti necesari corpului, contin vitamine si minerale indispensabile organismului. Desi multi sunt obisnuiti sa consume fructe ca si desert dupa masa, recomandat este sa fie consumate cu aproximativ 30 minute inaintea mesei sau la doua ore dupa masa. Zaharul, fructoza si dextroza inhiba secretia sucurilor gastrice.

3. Legumele fara amidon pot fi combinate cu orice alta grupa de alimente (carne, branzeturi, nuci, seminte, grasimi si uleiuri etc) – fibrele alimentare din legume cresc senzatia de satietate asadar nu ezita sa asociezi o salata de cruditati la alimentul preferat.

4. Legumele care contin amidon nu se combina cu alimente bogate in proteine. Pentru digerarea legumelor si cerealelor sunt necesare enzime alcaline, pe cand pentru digerarea proteinelor este necesar acidul clorhidric. Astfel, acesta va inhiba enzimele alcaline si legumele si cerealele vor fi tinute mai mult in stomac si vor intra in putrefactie si fermentatie, ducand astfel la indigestii si balonari.

5. Stomacul nu poate digera doua alimente concentrate in acelasi timp – alimente concentrate sunt toate alimentele inafara de legume sau fructe. Asadar e de evitat combinatia a doua tipuri de proteina la aceeasi masa. Spre exemplu carne si branza sau carne si leguminoase.

6. Alimentele grase (unt, untura, uleiuri, slanina etc) nu se combina nici cu proteinele si nici cu alimentele bogate in amidon. Alimentele grase se asociaza corect doar cu vegetalele.

7. Este de preferat ca laptele sa fie baut gol, fara a fi asociat cu alte alimente. Desi este inca o controversa atunci cand vine vorba de lapte, desi in continuare unii sustin ca este gresit consumul laptelui ca adult, exista foarte multi care consuma in continuare. Printre ei ma numar si eu :). Dar este de preferat sa fie consumat la o masa, fara a fi combinat cu alte alimente.

8. Fructele acide (citrice, mere, fructe de padure) si cele dulci (banane, pere, mango etc) nu se combina. De asemenea fructele acide se pot combina intre ele (spre ex portocale si grapefruit) dar cele dulci trebuie consumate un singur fel odata (spre ex se consuma doar banane).

9. Combinatia intre carbohidrati (cartofi, paste, cereale, paine, dulciuri, etc) si grasimi (unt, sunca, smantana, etc) este interzisa. Atentie! Nu trebuie eliminate aceste alimente, ci doar trebuie consumate la momente diferite.

10. Nu este recomandata combinatia intre carbohidrati si proteine.

11. Combinatia intre proteine si grasimi este acceptata, uneori recomandata.

12. Alimentele bogate in amidon (paine, cereale, cartofi, orez, paste etc) se combina corect cu leguminoasele (fasole, mazare, linte, naut etc).

13. Proteinele animale (carne, peste, oua, branzeturi) se combina corect cu legumele sarace in amidon (spanac, rosii, castraveti, ardei, broccoli, varza etc). Proteinele animale nu se combina in niciun caz cu alimentele bogate in amidon (ex friptura cu piure sau cartofi prajiti, peste cu orez etc) si nici cu grasimile deoarece va rezulta un bol alimentar indigest. Daca totusi vrei sa manânci proteine combinate cu grasimi (ex branza cu smantana), adauga si o salata. Vegetalele contrabalanseaza efectul inhibitor pe care il au grasimile asupra digestiei proteinelor.

14. Nucile si alunele se consuma separat, necombinate, in cantitati mici deoarece sunt alimente foarte calorice. Contin multe grasimi esentiale si multi aminoacizi esentiali in stare simpla. Ele tonifieaza organele si ajuta la constructia corpului. Nucile in special, pot ajuta pe cei slabi sa creasca in greutate, daca au absorbtia buna si nu au alte probleme de digestie. Nucile si semintele se combina bine cu legumele fara amidon si cu fructele uscate. Intr-o salata in care s-au folosit nuci, sau un dressing de nuci, este de preferat sa nu se mai foloseasca si ulei, deoarece nucile contin uleiuri naturale. Nucile si semintele se combina mai bine cu legumele crude decat cu cele gatite.

15. Unii recomanda renuntarea consumarii mai multor feluri de mancare la o masa, tocmai pentru a evita combinarea incorecta a alimentelor si pentru a avea un control mai mare asupra aportului caloric. Se recomanda a se tine cont de ordinea administrarii alimentelor, in functie de complexitate. Ordinea este urmatoarea : sucuri din fructe, sucuri din legume, fructe, legume, legume gatite la aburi sau cuptor, nuci, seminte, cereale, lapte + oua + carne, alte alimente foarte procesate.

Acestea sunt cateva reguli general valabile. Sunt extrase din diferite studii si articole, sunt spuse/scrise de antrenori personali si nutritionisti din intreaga lume. As fi ipocrit sa spun ca le respect pe toate cele de mai sus. Cati dintre voi nu ati consumat clasica masa in familie de duminica (felul 1 supa, felul doi sarmalute, felul 3 piure + friptura + salata, desert)? Sigur, am intotdeauna grija sa nu consum mizerii mari si sa nu fac excese, dar recunosc, nu combin intotdeauna corect alimentele. Mereu ii ofer corpului ce imi cere, cu limitele de rigoare.

DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem. Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Sanatate

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web