Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Alimente care fac bine pielii!

in Sanatate

Zilele cu soare vor fi tot mai dese, asa ca trebuie sa stii ca o alimentatie corecta iti poate asigura atat mentinerea siluetei, cat si o protectie mai buna a pielii. Dieta bogata in legume, fructe, leguminoase, nuci, seminte si  cereale integrale poate imbunatati semnificativ sanatatea organismului, insa unele alimente naturale au un efect special asupra aspectului pielii, oferindu-i stralucire.

Rosiile contin licopen si vitamina C, cu multiple beneficii asupra pielii, au efet de combatere a imbatranirii premature din cauza expunerii la radialtiile UV, trateaza hiperpigmentarea (pete inchise de pe piele) si favorizeaza producerea colagenului, care da elasticitate pielii si incetineste aparirita ridurilor. Pasta de tomate crescute organic are o concentratie mare a acestor nutrienti benefici pielii. Morcovii au, pe langa vitamina A, si betacaroten, alaturi de vitamina C. Consumati des, morcovii au efect antioxidant si de protectie solara.

Fructele de padure, ca afinele si zmeura, abunda in antioxidanti, flavonoide, polifenol, vitamine si minerale, ceea ce le da proprietati antiinflamatoare si pot preveni imbatranirea pieli. Portocalele sunt renumite pentru continutul de vitamina C, care ajuta la prevenirea imbatranirii pielii, a hiperpigmentarii si poate imbunatati secretia de colagen. Nivelul ridicat de antioxidanti care se regaseste in portocale poate reduce si efectele cauzate de radicalii liberi, adica mai putine riduri. Tot portocalele datorita continutului de apa, pot mentine o buna hidratare a pielii si elasticitatea acesteia.

Avocado, fructe foarte cunoscute pentru grasimile sanatoase pe care le contin, mai exact acizi grasi poli si monosaturati, pastreaza pielea hidratata si sanatoasa. Acizii grasi pot ajuta la o absorbtie mai buna a vitaminelor si a nutrientilor din aceste alimente, care protejeaza impotriva efectelor cauzate de razele soarelui. De-a lungul timpului, continutul fructului de avocado a fost asociat si cu reducerea efectelor date de razele ultraviolete, conform mi multor studii.

Pentru a avea o piel sanatoasa si cu aspect frumos e bine sa incluzi in meniul tau si alimente precum cele bogate in acizi grasi omega 3 (peste gras, seminte de dovleac neprajite, seminte de in, migdale crude). Nu ocoliti nici citricele, deoarece contin vitamina C cu actiune de prevenire a ridurilor si stimulare a productiei de colagen, dar si fibre si cereale integrale.

Odata ce faceti schimbari in dieta, sa nu va asteptati la un miracol peste noapte. Este nevoie cam de sase saptamani pentru ca pielea noua sa iasa la suprafata, astfel incat beneficiile schimbarii dietei vor fi vizibile dupa tot atat timp. Pentru afectiuni persistente ale pielii discutati cu un medic dermatolog.

loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Latest from Sanatate

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web