Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Ce se intampla cu noi daca mananci 2 oua pe zi!

in Sanatate

Ouăle se află printre cele mai hrănitoare alimente de pe planetă. Un ou conţine toate substanţele nutritive necesare pentru a transforma o singură celulă într-un puişor. Cu toate acestea, ouăle au dobândit o reputaţie proastă, pentru că gălbenuşurile sunt bogate în colesterol.

Nutritionistii recomanda sa nu mananci mai mult de doua oua pe zi. Acestea sunt foarte sanatoase, dar consumate in exces pot avea consecinte extrem de daunatoare.

Ce se întâmplă când oamenii mănâncă mai multe ouă pe zi?

De mai multe decenii, oamenii au fost sfătuiţi să-şi limiteze consumul de ouă sau cel puţin să nu mănânce gălbenuşul (albuşul conţine în mare parte proteine şi puţin colesterol). Recomandările frecvente includ maxim 2-6 gălbenuşuri pe săptămână. Totuşi, nu există un suport ştiinţific concludent pentru această limitare. Din fericire, există un număr mare de studii excelente pe care ne putem baza, scrie scientia.

În aceste studii, persoanele sunt împărţite în două grupuri. Un grup a mâncat câteva (1-3) ouă întregi pe zi, iar celălalt grup a mâncat altceva în loc (de exemplu, înlocuitori de ouă). Cercetătorii au urmărit participanţii la studiu mai multe săptămâni/luni.

Studiile arată că:
• În aproape toate cazurile, colesterolul HDL (”bun”) creşte.
• Nivelul colesterolului total şi LDL de obicei nu s-a modificat, dar uneori a crescut uşor.
• Consumul de ouă bogate în Omega-3 poate scădea nivelul trigliceridelor din sânge, un alt factor important de risc (13, 14).
• Nivelul din sânge al antioxidanţilor carotenoizi, precum luteina şi zeaxantina, creşte semnificativ.

Se pare că răspunsul la consumul unui ou întreg depinde de individ. În cazul a 70% dintre persoane, nu are niciun efect asupra colesterolului total sau LDL. Totuşi, pentru 30% dintre persoane aceste numere au crescut uşor.

Acestea fiind spuse, nu cred că există o problemă. Studiile arată că ouăle modifică particulele de LDL din mici, dense, în LDL mari. Persoanele care au predominant particule LDL mari, prezintă un risc mai mic de boli de inimă. Deci, chiar dacă ouăle pot produce o uşoară creştere a nivelului colesterolului total şi LDL, acesta nu este un motiv de îngrijorare. Ştiinţa este clară, trei ouă pe zi sunt perfect sigure pentru persoanele sănătoase, care încearcă să rămână aşa.

Concluzie: ouăle cresc colesterolul HDL (”bun”). Pentru 70% dintre oameni, nu există o creştere a colesterolului total sau LDL. În cazul unor p

Un singur ou pe zi poate face minuni in cazul problemelor cardiace, musculare, oculare. Sa nu uitam si ca este un antioxidant foarte puternic. Cu toate acestea, mai mult de doua oua pe zi cresc riscurile cu aproape 100% de deces.

Un semnal de alarma a fost tras recent de un tunisian, care, in urma unui pariu, a consumat 28 de oua crude, care i-au fost fatale. Tanarul in varsta de 20 de ani a simtit o durere in stomac, dupa care a murit. Medicii nu si-au dat seama inca de cauza decesului, insa un lucru e clar: ouale consumate in exces sunt foarte periculoase.

loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem.

Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Sanatate

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web