Optzeci la suta din relieful Japoniei este muntos și câmpiile dintre munți sunt aproape complet populate cu clădiri rezidențiale și de afaceri. Construcția de proiecte mari, cum ar fi aeroporturi, devine din ce în ce mai dificilă. Drept urmare, Japonia a trebuit să gândească altfel și a făcut acest lucru prin recuperarea apelor de mică adâncime din jurul coastei cu proiectele de “umplere”; Tokyo și Chiba sunt exemple notabile. Dar încercarea de a face piste plutitoare este o idee nouă și necesită o multime de analize tehnice și științifice pentru a proiecta, construi și testa.
Inginerii japonezi au cautat o nouă abordare și au fuzionat tehnologiile din industriile de construcții navale și arhitectură pentru a crea conceptul de structuri utilizabile ca piste de aeroport plutitoare complet funcționale. În 1995 Japonia a format Asociația de Cercetare Tehnologică a Megafloat (TRAM) pentru a dezvolta în continuare ideile care au avut originea în anii 1970. Ingineris-au inspirat și din Aquapolis, un proiect de oraș plutitor conceput la Expozitia Internațională Oceanică Okinawa, care a avut loc în 1975.
Rezultatul a fost o pistă de aeroport lungă de 4.000 m, inclusiv o serie de modele mai mici experimentale de testare, pentru a demonstra soliditatea tehnologiei. Proiectul s-a bazat pe cercetare și dezvoltare în șase domenii, inclusiv design și cercetare, fabricare, remorcare, siguranță și asamblarea și instalarea pe mare.
Criterii de funcțiune au fost elaborate pentru proiect: inclusiv panta pistei, panta căii de rulare și alinierea aeronautică. Inginerii, de asemenea, au modelat pentru Megafloat și scenarii ca deriva, eșec la acostare, mișcare excesivă, daune provocate de apă, valuri mari, condiții taifun, scufundarea structurii sau inundații, și rezistenșa la coroziune.
Proiectul Tokyo Bay Megafloat a fost încheiat în 1998, dar informațiile și experiența dobândită în timpul duratei de viață a proiectului au condus la mai multe planuri pentru construirea de alte aeroporturi plutitoare, Megafloat II este acum planificat pentru orașul Yokosuka în Prefectura Kanagawa și va avea aceeași structură și dimensiuni testate în portul Tokyo.