Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Cele mai bune poziţii de somn când eşti bolnav

in Sanatate

Somnul este indispensabil pentru sănătate, dar nu contează atât de mult câte ore dormi, ci cât de bine dormi. Când ai probleme de sănătate, este bine să alegi cea mai potrivită poziţie de somn ca să te relaxezi şi să te odihneşti pe deplin.

Majoritatea oamenilor are o singură poziţie preferată de somn şi cei mai mulţi dintre noi dormim pe o parte, arată statisticile. Fiecare poziţie de somn are avantajele şi dezavantajele ei, dar când suferi de anumite afecţiuni este bine să ţii cont de poziţia cea mai indicată, care îţi va putea uşura suferinţele.

DURERILE DE UMĂR

Este simplu să dormi pe o parte, pe umărul care nu te doare, pentru a-l amenaja pe celălalt. Dar, în somn, te poţi întoarce şi vei pune o presiune mult mai mare pe umărul bolnav. Este mai indicat să dormi pe spate, în cazul acesta, şi să laşi ambii umeri să se relaxeze. O altă soluţie ar fi să schimbi salteaua şi să cumperi una mai moale, cu spumă de memorie, care se mulează după formele corpului tău şi nu supune umărul bolnav la o preiune prea mare.

DURERILE DE ŞOLD

Cea mai bună poziţie de somn, dacă te dor şoldurile, este tot poziţia pe spate. Când stai întinsă cu faţa în sus pe pat, coloana vertebrală se curbează uşor şi detensionează musculatura din zona şoldurilor. Este indicat să încerci să nu dormi pe o parte, ca să nu pui şi mai multă presiune pe şolduri, dar este bine să încerci să dormi pe o saltea mai moale.

RIDURILE SE ADÂNCESC ŞI ÎN SOMN

Persoanele care dorm adesea pe partea dreaptă, spre exemplu, capată în timp riduri mai pronuntate pe obrazul şi în jurul ochiului drept. Când noapte de noapte obrazul tău stă lipit de pernă şi pielea este supusă unei presiuni constante, la care se adaugă şi transpiraţia, este firesc să se adâncească ridurile. Cel mai bine ar fi să îţi schimbi des poziţiile de somn, să dormi când pe o parte, când pe alta şi să dormi din când în când şi pe spate, astfel încât să se relaxeze nu doar toţi muşchii corpului, ci şi muşchii şi pielea feţei.

DURERILE DE CEAFĂ

Caută cea mai potrivită pernă care să îţi ţină capul la acelaşi nivel cu umerii, fie că dormi pe spate, fie că dormi pe o parte. Poţi folosi două perne mai subţiri, dar sunt mult mai indicate pernele ergonomice din spumă cu memorie, care sunt suficient de ferme pentru a-ţi ţine capul drept. Este important să nu dormi cu capul înclinat mai jos decât umerii sau pe o pernă foarte moale.

DURERILE DE GENUNCHI

Dacă ai dureri de genunchi şi îţi place să dormi de obicei pe o parte, este indicat să foloseşti o pernă subţire pe care să o pui intre picioare. Astfel, genunchii nu se vor atinge şi nu vor pune presiune unul asupra celuilalt. În cazul acestui gen de durere, este mult mai indicat să dormi mai des pe spate, pentru a-i ţine uşor indoiţi.

APNEEA ŞI SFORĂITUL

Dacă tu sau partenerul tău suferiţi de afecţiuni respiratorii sau de apnee şi sforăiţi, cea mai bună poziţie de somn este pe o parte, cu gâtul la nivelul umerilor şi bărbia uşor ridicată pe pernă. Când dormi pe spate, musculatura gâtului se relaxează prea mult şi sforăitul este mult mai puternic. În plus, respiraţia se poate opri pentru câteva secunde, ceea ce poate duce la sufocare.. Dar dacă reuşeşti să dormi cu gâtul şi capul puţin ridicat pe pernă, aerul va intra mai uşor pe căile respiratorii şi sunt şanse mari să nu mai sforăi.

DURERILE DE MĂSELE SAU DE MANDIBULĂ

Încearcă să nu dormi niciodată pe burtă sau pe o parte, cu obrajii îngropaţi în pernă, dacă te dor măselele sau dacă ai dureri de mandibulă. Dacă dormi pe o parte, presiunea pe obraji va agrava durerile.

ACNEEA

Coşurile nu apar doar în adolescenţă. Ne confruntăm cu ele şi la maturitate, uneori cu câteva zile înainte de declanşarea menstruaţiei. Când dormi pe burtă sau pe o parte, cu obrajii îngropaţi într-o pernă pufoasă, transpiraţia şi grăsimea specifica tenului favorizează apariţia coşurilor. Cea mai bună soluţie este să ţii obrajii departe de pernă, dacă ai acnee. Mai bine dormi pe spate, dar cu obrazul ridicat, ca să nu transpire peste noapte.

REFLUX GASTRIC

În timpul nopţii, când stai culcată în pat, se relaxează sfincterul şi acidul gastric, urcă spre esofag provocând iritaţiile bine cunoscute, ca nişte arsuri. Studiile şi opiniile pacienţilor au arătat că, dacă dormi pe partea stângă, acidul gastric urcă mai greu în stomac, aproape deloc, şi nu vei mai avea senzaţiile acelea neplăcute de arsură. Dacă suferi de această afecţiune, e bine să dormi pe o parte, pe stânga, şi să ridici puţin salteaua astfel încât partea superioară a corpului să stea puţin mai sus decât şoldurile. Poţi pune o pătură sub saltea, să o ţină ridicată, şi te vei simţi mai bine peste noapte.

DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem. Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Sanatate

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web