Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Cinci pasi pt o viata mai fericita

in Educational/Sanatate

s560x316_Cinci_pasi_pentru_o_viata_mai_fericita

Trebuie să bem multă apă

Sunt multe persoane care sunt la curent cu faptul că băutul apei ne menţine hidrataţi şi poate îmbunătăţi aspectul pielii, dar apa are, şi rolul de a ridica moralul. Descoperirile legate de subiectul supravieţuirii pe Pământ arată că mai mult de jumătate din cele 200 de persoane pe care s-a făcut studiul afirmă că dacă beau între 6 şi 8 pahare de apă pe zi, starea lor mentală se îmbunătăţeşte.

Apa în cantităţi insuficiente poate duce la confuzie, iritare şi la absenţa puterii de concentrare. Acest lucru are loc pentru că apa aduce cu sine în celulele organismului substanţele nutritive şi ia cu ea toxinele atunci când iese din corp.

Două nuci braziliene în fiecare zi

Două nuci braziliene sau un pachet mic de nuci obişnuite şi stafide consumate în fiecare zi au drept rezultat o dispoziţie mai bună. Un studiu a arătat că, dacă organismul primeşte 100 mlg de seleniu zilnic, dispoziţia pe care o avem zi de zi cunoaşte îmbunătăţiri considerabile şi, anxietatea scade. Cantităţile zilnice de seleniu necesare organismului sunt 60 mlg pentru femei şi 75 mlg pentru bărbaţi – ceea ce înseamnă aproximativ o nucă braziliană şi jumătate. De asemenea, acest mineral mai poate fi luat din cereale, peşte şi crab. Dacă vreţi ca dispoziţia pe care o aveţi să se îmbunătăţească, se recomandă consumarea a două nuci braziliene zilnic.

Să râdem mai mult!

Unele studii au scos la iveală faptul că râsul produce endorfine, substanţe chimice naturale care alină durerea şi produc un sentiment de euforie, ceea ce ajută la reducerea stresului fizic şi mental.. Pentru a ne simţi mai bine, trebuie să încercăm să râdem mai mult; de aceea se recomandă vizionarea de comedii, întâlnirile mai dese cu prietenii sau urmărirea unor spectacole de divertisment.

Cum să ne hrănim ca să nu ne îmbolnăvim

Putem mânca tot ce ne place, dar nu trebuie să amestecăm, de-a valma, proteine şi hidrocarbonate. Dacă aceste alimente ajung simultan în stomac, se produc nişte fenomene nedorite: o categorie de alimente are nevoie de mediu acid pentru a fi digerate, cealaltă – dimpotrivă, de unul alcalin. De aici apar reacţii de neutralizare, din care rezultă stagnarea alimentelor în stomac şi intestin, fermentaţia şi chiar putrezirea lor.Toxinele rezultate otrăvesc organismul şi apar boli, care mai de care mai grave: gastrite, colite, dar şi obezitate, diabet etc. Statele Unite unde s-au inventat acele hamburghere, chiftele aşezate într-o chiflă, cu tot felul de mirodenii şi adaosuri, precum şi alte combinaţii de crenvurşti, în foietaj sau clătite etc., sunt pe primul loc în lume la capitolul obezitate şi boli de nutriţie. La acestea se adaugă bolile tractului digestiv, deoarece, pe lângă combinaţiile alimentare, organismul este afectat şi de viteza cu care ajung alimentele în stomac. Iar omul modern, foarte grăbit ,azvârle mâncarea în stomac pe nemestecate, ceea ce este o bombă cu efect distrugător.

Cum trebuie să mâncăm

Se recomandă ca masa să fie luată mereu la aceeaşi oră. De aceea, trebuie să alegem o oră potrivită cu care să ne obişnuim. Astfel, ora de masă va crea un reflex în organism. Acesta se va obişnui cu ora de masă şi se va pregăti în vederea primirii alimentelor. Durata unei mese este bine să fie de circa 30 min. Cu 15 min înainte de masă este bine să ştim meniul. Este recomandat să se mănânce în linişte, mestecând atent, nu să se înghită hrana bucăţi. Mai bine să rămână mâncarea neterminată decât să mâncăm în viteză, fără să mestecăm.

Locul în care mâncăm este bine să fie liniştit, confortabil. Cel mai bine este să mâncăm acasă, în familie (sau, când nu se poate să luăm masa în cercul celor apropiaţi, este mai bine ca fiecare să mănânce de unul singur).

Ambianţa plăcută poate fi completată de o muzică lentă, o floare şi o lumânare aprinsă pe masă. La masă este bine să purtăm haine mai largi şi comode, iar în picioare – papuci de casă, cât mai uşori şi moi. Este bine să se evite materialele sintetice.

Nu trebuie să ne aşezăm la masă cu apăsare în suflet, cu proastă dispoziţie, în stare de stres sau certându-ne. La creştinii ortodocşi există un obicei, care a existat din vechime: înainte de a începe masa, se adresează ruga: Binecuvântează, Doamne, bucatele acestea!, iar la terminarea mesei: Mulţumescu-ţi Ţie, Doamne, pentru ce ne-ai pus pe masă!

Această rugă, aducând binecuvintarea Domnului asupra bucatelor, reprezintă un fel de cod care declanşează mecanismul sănătăţii noastre. Astfel, mâncând ceea ce trebuie şi când trebuie, organismul va avea un metabolism sănătos, întârziind cât mai mult îmbătrânirea şi, desigur, prelungind viaţa. Căci ce poate fi mai bun decât tinereţea, sănătatea, viaţa!

TĂMÂIA

 În prezent, constituie un element de bază în ritualul creştin-ortodox, fumul său sfinţind locurile, alungând demonii, purificând mintea şi spiritul. În medicina populară şi în cea mănăstirească românească, este un preţios leac magic, cu virtuţi de protecţie şi de exorcizare. Se spune că o bucăţică de tămâie sfinţită ţinută la gât apără de deochi, de blestem, de ispitele Necuratului, de boli şi de toate relele.

Câteva recomandări terapeutice ale tămâiei

Inflamarea sânilor – se pun pe zona afectată comprese cu infuzie de tămâie, comprese care se vor ţine vreme de 1-2 ore pe zi. Această răşină are efecte cicatrizante şi antiinfecţioase puternice, fiind şi un foarte bun antiinflamator extern.

 

Adjuvant în psihozele şi nevrozele grave – se fac, de asemenea, fumigaţii în camerele de culcare ale celor afectaţi. Este un străvechi leac de medicină monahală, care şi-a arătat nu o dată eficienţa, mai ales asociat cu celelalte modalităţi de tratament.

Precauţii şi contraindicaţii ale tămâiei

 Pentru a nu apărea accidente din cauza contrafacerilor, nu va fi folosită intern decât tămâia procurată din magazinele şi farmaciile naturiste, pe ambalajul căreia se menţionează explicit că poate fi administrată pe cale orală.
Tămâia atacă dinţii dizolvându-i, motiv pentru care preparatele cu tămâie nu vor fi ţinute mult timp în gură şi nu vor fi lăsate mult timp în contact cu dantura.

Înainte de a te încrede în alţii, ai încredere în tine!

Motto:
Viaţa e în mâinile tale.
Existenţa ta, asemeni cercurilor magice, e supusă transformării. Ai atâtea posibilităţi de a trăi! Nu ezita! Pentru că indiferent de alegerea făcută, experienţa prin care vei trece iţi va fi o extraordinară sursă de putere şi împlinire spiriruală. Şi oricât de dificil va fi fost, vei vedea cum îndoielile devin speranţe, cum conflictele devin bucurii.

Încrederea este o forţă dinamică

Încrederea se bazează pe dragoste, în timp ce neâncrederea e un rezultat clar al fricii. A avea încredere în alţii înseamnă înainte de toate să crezi în tine. Numai că sentimentul de încredere te face vulnerabil. El presupune să ne analizăm sentimentele, să ne asumăm riscurile vieţii, să ne depăşim teama de a fi răniţi încă o dată, să ne lăsăm conduşi de intuiţie. Şi, cel mai important dintre toate, să înţelegem că încrederea este o forţă dinamică care ne dă puterea să depăşim temerile, îndoielile. Secretul unei existenţe armonioase şi fericite stă în înţelegerea profundă a acestui sentiment. A te încrede în oamenii din jurul tău presupune a crede că universul încă ne mai suportă. Cu alte cuvinte, prin încredere dobândim siguranţa de sine. Astfel suntem conştienţi că fiecare pas pe care îl facem e sigur, că fiecare situaţie în care ne găsim reprezintă un pas mai aproape de liniştea interioară şi de libertatea individuală.

Exerciţiu de recăpătare a încrederii

Pentru a avea mai multă încredere în dumneavoastră vă sfătuim să staţi câte 10 min.în fiecare zi în faţa unei icoane, respectând urmatorul ritual. Aşezaţi-vă în faţa unei icoane pentru a vă curăţi mintea. Meditaţi la problemele ce vă apasă. Spuneţi în gând o rugăciune pentru pacea dumneavoastră sufletească, nu neapărat una citită din vreo cărticică. Mai degrabă rugaţi-vă cu propriile dumneavoastră cuvinte. Aprindeţi o lumânare şi repiraţi adânc de 7 ori.

Apoi masaţi-vă abdomenul şi plexul solar cu puţin ulei aromatic obţinut din combinarea a 4 picături de esenţă de cedru, 4 picături de esenţă de santal şi puţin ulei vegetal. În acest timp repetaţi de 3ori Cred că Universul mă suportă, de aceea simt că sunt mai puternic şi mai viu. În final mai respiraţi adânc de 7 ori. 

DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem. Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Educational

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web