Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

COLESTEROLUL MĂRIT, O PROBLEMĂ CARE NU TREBUIE IGNORATĂ

in Sanatate

54% dintre europeni au colesterolul marit. Aceasta problema e una din principalele cauze ale bolilor cardiovasculare, care fac ravagii si reprezinta 4,5% din cifra totala a deceselor din lume, mai précis a 2,6 milioane de oameni anual, conform Organizatiei Mondiale a Sanatatii.

 Faptul ca ai colesterolul marit nu doare si nu da alte semne. Doar in urma analizelor de sange poti afla care este nivelul lui si daca acesta depaseste sau nu valorile normale. Colesterolul este un compus cu functii clare in organismul nostru. Dar cresterea nivelului sau in sange (colesterolemia marita) poate sta la originea unor boli extrem de serioase. In cazuri rare, hipercolesterolemia poate avea o component genetica. De cele mai multe ori, insa, ea este cauzata de un stil de viata nesanatos si de o greutate corporala marita.

CUM PREVII HIPERCOLESTEROLEMIA

Avem la dispozitie mijloace simple, care pot fi aplicate cu usurinta de oricine pentru prevenirea hipercolesterolemiei. O prima masura este mentinerea greutatii, daca este in limite normale, sau sa slabim, daca suntem supraponderali sau obezi. O alta masura pe care o avem de luat e modificarea regimului alimentar. Aportul de colesterol alimentar trebuie redus drastic. Alimentele grase de origine animala contin cantitati mari de colesterol. Carnea grasa, untul, smantana, branzeturile grase trebuie consumate numai exceptional. In schimb, alimentele bogate in fibre, mai ales solubile, trebuie sa fie prezente la fiecare masa. Trebuie sa tii cont de faptul ca valorile colesterolului difera de la o persoana la alta si depind  de mai multi factori, astfel ca medicul specialist este singurul in masura sa interpreteze rezultatele, sa evalueze situatia si sa puna un diagnostic.

FII ACTIVA!

Stilul de viata activ ajuta la cresterea colesterolului “bun” (HDL) din sange. Stimuleaza deplasarea depozitelor de grasime catre ficat, ceea ce ajuta la mentinerea sanatatii inimii si a vaselor de sange in bune conditii. Ai nevoie de doar 150 de minute pe saptamana de miscare de intensitate moderate. Cel mai bine ar fi sa faci sport timp de 30 de minute, 5 zile pe saptamana. Renuntarea la fumat e un pas esential pentru reducerea colesterolului.

MANANCA SANATOS!

Redu consumul de grasimi trans si grasimi saturate alegand: uleiuri vegetale (ulei de masline), in locul grasimilor de origine animala (cum ar fi untul sau untura); peste slab sau carne de pasare in locul carnii procesate sau carnii rosii; alimente care contin fibre solubile (mere, banane, pere, citrice, prune, caise, piersici, coacaze, gutui, struguri, morcovi, sfecla, fasole boabe, linte, mazare, tarate de ovaz, orz, soia, seminte de susan etc.). Daca vrei sa rontai ceva intre mese alege nuci, seminte sau boabe de soia in locul chipsurilor.

BETA-GLUCANII, FIBRELE-MINUNE DIN FULGII DE OVAZ

Fulgii de orz si de ovaz contin niste fibre aparte, beta-glucanii, care scad substantial colesterolul sau ajuta la mentinerea sa in limite normale. Consumati ca atare sau preluati din suplimente alimentare cu beta-glucani, sunt de un real ajutor in managementul hipercolesterolemiilor. Si consumul legumelor si al fructelor este important, mai ales pentru unele din ele sunt surse de fibre solubile. Nu in ultimul rand, miscarea, efortul fizic conduc direct sau indirect, prin controlul greutatii, la normalizarea colesterolului.

CARE ESTE VALOARE NORMALA A COLESTEROLULUI

Adultii: colesterol total < 200 mg/dl; LDL<100 mg/dl.

Copii cu varste cuprinse intre 4 si 19 ani: colesterol total<170 mg/dl; LDL<110 mg/dl.

Loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem. Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Sanatate

Mergi la Sus

Politica cookies Mai multe informații

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Politica de confidentialitate

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web