Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Comunicarea didactica

in Pedagogie

invatamant-preuniversitar

Poate fi definită ca un schimb de mesaje cu conţinut specific ître profesor şi elevi. Ea se realizează oral-70% din timpul instruirii, scris, pe cale vizuală şi chiar prin gesturi.

Scopul comunicării didactice:

  • transmiterea şi asimilarea informaţiei

  • rezolvarea de probleme

  • formarea unor capacităţi, convingeri, sentimente şi atitudini

  • adoptarea unor decizii referitoare la strategiile didactice. tehnici de învăţare, orientare şcolară şi/sau profesională

  • evaluarea rezultatelor

Pt a fi eficientă comunicării didactice i se cer anumite calităţi, caracteristici:

A)-ale profesorului:

  • claritatea mesajelor

  • precizia mesajelor

  • utilizarea unui limbaj adecvat şi accesibil elevilor potrivit nivelului lor de înţelegere corespunzător vârstei

  • structura logică a transmise

  • prezentarea interesantă a materiei predate

B)-ale elevului:

  • să aibă capacitate de concentrare

  • să posede cunoştinţele anterioare necesare învăţării

  • săfie motivaţi pt a învăœa

  • să cunoască limbajeleutilizate de profesori

Dintre obstacolele care apar mai frecvent în comunicarea didactică menţionăm:

  • supraîncărcarea determinată de criza de timp dar şi de dorinţa unor profesori de a nu omite lucruri importante

  • utilizarea unui limbaj inaccesibil elevilor

  • dozarea neuniformă în timp a materiei de predat

  • starea de oboseală a elevilor sau indispoziţia profesorului

  • climatul tensionat şi zgomotos

În calitate de diriginţi profesorii folosesc comunicarea individuală şi în grup pt a dezbate şi a soluţiona diverse probleme specifice categoriei de vârstă a elevilor pe care-i îndrumă d.p.v. educativ. În această calitate ei trebuie să ştie să conducă dezbaterile, să-i asculte cu atenţie şi cu respect pe elevi, să-i incite pt a participa la discuţii şi să-i motiveze. Dacă trebuie să le comunice unor elevi anumite decizii diriginţii vor avea grijă să facă acest lucru după o pregătire prealabilă a celor vizaţi, sv explice şi să motiveze decizia pt ca aceasta, bună sau rea, să aibă şi o valoare educativă.

DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem. Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Pedagogie

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web