Controlul propriei vieti. Gândurile pe care le avem ne afectează în primul rând pe noi

in Psihologie

Dumneavoastră decideţi, din punctul personal de vedere, cum să vă fie ziua, viaţa, lumea în care trăiţi. Aveţi această putere, fiindcă gândurile dumneavoastră, ce vă aparţin întru-totul, care sunt unice, sunt tot atât de reale ca şi lucrurile pe care le atingeţi, le pipăiţi sau le mirosiţi.

Dacă permiteţi ca prin minte să vă treacă permanent gânduri lipsite de respect de sine, iar cei mai mulţi dintre noi aşa procedăm în majoritatea timpului,- de exemplu:”Nu mă descurc prea bine… nu sunt îndeajuns de bine… probabil că nu voi fi plăcut… nu voi fi în stare să…”,- nu veţi fi optimist, ci descurajat şi lipsit de energie.

Cunoaştem cu toţii persoane pentru care nimic nu pare să meargă bine, iar când le auzim vorbind începem să înţelegem motivul- gândurile lor nu le ajută. Ele spun:”Niciodată, nimic nu merge bine pentru mine”. Aşa şi este!

Pe de altă parte, există persoane ale căror gânduri le ajută. Ele nu uită să-şi repete:”Mă descurc bine, pot rezolva acest lucru. Totul va ieşi bine”.

Procedând astfel, ele abordează orice situaţie în mod optim.

O persoană îţi planificase obiective clare la serviciu, totuşi era incapabilă să le atingă.

Ea (persoana în cauză) a recunoscut că-şi repeta mereu că nu putea face toate lucrurile acelea şi că nu era îndeajuns de bun deşi ţelurile pe care le stabilise singur nu-i depăşeau capacităţile. Când şi-a schimbat gândurile, în încercarea de a se sprijini pe sine, şi a continuat să acţioneze practic a obţinut ceea ce-şi dorise. Este inutil să-ţi scrii obiectivele dorite şi în acelaşi timp să-ţi repeţi:’Nu voi fi în stare să fac asta. Va fi extrem de dificil”. Modificaţi astfel de gânduri în:”Pot face asta, totul va merge bine”.

Gândurile noastre afecteză în mod direct felul în care ne minţim şi ne trăim viaţa.

Repetaţi-vă de suficiente ori că sunteţi un ratat, că nu sunteţi bun de nimic şi, în cele din urmă chiar aşa vă veţi simţi şi veţi acţiona. Mai bine spuneţi-vă:”Mă descurc bine. Sunt destul de bun. Oamenii mă plac, pot face ceea ce-mi propun”. Nu-i greu de constatat că o îmbunătăţire a calităţii gândurilor, atunci când observăm că sunt deprimante, ne va ajuta imediat să ne simţim mai bine.

Gândurile încurajatoare vă ajută, cele descurajatoare, nu. Ceea ce credeţi afectează modul în care simţiţi şi acţionaţi.

Nu uitaţi niciodată că gândurile derivă din opţiunea personală. Dumneavoastră le alegeţi.

În linii mari, sunteţi persoana care sunteţi graţie gândurilor pe care le aveţi.

Mintea dumneavoastră seamănă cu un calculator. În funcţie de programul pe care-l introduceţi, obţineţi anumite rezultate.

Se poate ca în copilărie o mare parte a acestui program să fi fost scris de părinţi, profesori etc.

O parte însemnată din el va fost utilă, totuşi este posibil ca unele gânduri să nu mai corespundă vieţii adulte pe care o duceaţi în prezent.

De asemeni, copiii sunt fiinţe independente, ei îşi formează de mici opinii puternice şi au puncte de vedere ce s-ar putea să nu mai fie relevante.

Trebuie să vă asiguraţi că gândurile sunt absolut utile. Puteţi anula unele gânduri sau le puteţi modifica, în funcţie de cele pe care le doriţi împlinite.

Important nu este dacă ele se pot sau nu împlini imediat, ci dacă doriţi să se împlinească.

Nu este bine să încercaţi să influenţaţi alte persoane împotriva dorinţei lor, mai ales în probleme personale, dar puteţi deveni o sferă de influeţă folosind gândurile încurajatoare.

Deşi nu putem influenţa direct alţi indivizi şi în nici un caz nu-i putem sili să accepte punctul nostru de vedere, ne putem influenţa cu uşurinţă modul în care privim şi acţionăm într-o anume situaţie. Tot aşa cum remarcaţi gândurile descurajante, puteţi deveni conştient de gândurile aflate imediat sub suprafaţă, care afectează modul cum vă comportaţi şi simţiţi în diverse situaţii. Când ceva vă sâcâie în mod repetat, ar putea fi util să vedeţi dacă nu cumva unul sau mai multe gânduri ori credinţe subconştiente vă opresc să obţineţi rezultatele dorite. Odată ce aţi recunoscut gândul respectiv, îl puteţi anula ori schimba într-unul util. La nivel practic veţi constata că este foarte util să vă concentraţi în mod deliberat asupra gândurilor încurajatoare, de sprijin, legate de o persoană sau o situaţie. Generozitatea începe cu gânduri încurajatoare despre dumneavoastră şi despre alţii.

Puteţi trimite în avans gânduri şi sentimente de bunăvoinţă, de exemplu, spre toţi cei alături de care lucraţi, spunând în minte cât de mult îi apreciaţi pe ei şi contribuţiile lor.

Mai cu seamă în relaţiile cele mai strânse, manifestăm tendinţa de a ne concentra atenţia asupra aspectelor care nu ne plac, asupra lucrurilor care ni se par că scârţie. Poate fi mai util să ne concentrăm deliberat asupra detaliilor care ne plac la cineva, asupra aspectelor sale pozitive, asupra calităţilor sale.

Gândiţi-vă la ceea ce merge bine, ce este benefic, vă veţi asigura că observaţi şi conştientizaţi multe altele. Vă veţi simţi de asemenea, bine atunci când gândurile dumneavoastră vor fi încurajatoare, deoarece ele vă afectează în primul rând pe dumneavoastră, mai mult dacât îi afectează pe ceilalţi.

Când aveţi gânduri plăcute şi armonioase faţă de alţii sau faţă de propria persoană, vă simţiţi plăcut şi în armonie cu cei din jur.

Când gândurile proiectate în exterior sunt de ură şi resentimente, dumneavoastră veţi fi cel mai afectat. Primiţi blestemul sau binecuvântarea propriilor gânduri. Ceea ce gândiţi nu va afecta în mod necesar atitudinea şi comportamentul altor persoane, mai ales dacă ele beneficiază de o „agendă” diferită din partea dumneavoastră. Există indivizi care nu operează pe baza armoniei şi bunăvoinţei şi, indiferent cât de multe gânduri încurajatoare aţi trimite spre ei vor continua să procedeze în felul lor, de aceea, trebuie să-i abandonaţi şi să vă vedeţi de propria viaţă. Din fericire, există tendinţa ca gândurile de armonie şi bunăvoinţă pe care le expediaţi spre alţii să fie reflectate spre dumneavoastră!

Gândurile pe care le avem ne afectează în primul rând pe noi, în mod pozitiv sau negativ.

Ele sunt corelate cu un volum mare de sentimente ceea ce le conferă o forţă superioară, atât în modul în care ne afectează, cât şi în genul de rezultate pe care le obţinem. Este util să le oferiţi gândurilor un plus de energie prin puterea emoţională.

Cu toate acestea, dacă observaţi că aţi trecut de la o declaraţie entuziastă, de felul:” Mi-ar plăcea să am asta”, la una disperată, precum:”Trebuie să am asta”, reveniţi la o poziţie mai echilibrată.

O persoană disperată nu constitue o atracţie. Dintr-o poziţie mai echilibrată, veţi avea mai multe şanse să obţineţi ceea ce doriţi.

Puteţi chiar trece mai departe de gândirea pozitivă spre o abordare globală, în care mintea şi sentimentele se concentrează asupra obiectivului dorit. Iar dacă vă conectaţi cu propria intuiţie ca să determinaţi ce anume este bun pentru dumneavoastră în orice moment, apoi să acţionaţi în consecinţă, vă aflaţi în mod sigur pe o cale bună. Când doriţi să aveţi mai mult succes, când doriţi (trebuie) să realizaţi ceva, trebuie să vă identificaţi gândurile încurajatoare.

Puteţi modifica un gând vechi descurajant sau introduc unul nou şi util, adăugând energia emoţională pe care vă aşteptaţi să o simţiţi atunci când atingeţi obiectivul propus. Imaginaţi-vă cum vă veţi simţi atunci când vă veţi atinge scopul propus(dorit) şi daclanşaţi imediat sentimentul respectiv. Această acţiune vă va ajuta să vă apropiaţi de ţelul propus. Atât gândurile cât şi sentimentele noastre foarte puternice. Utilizându-le laolaltă, ne putem fi de folos în cea mai mare măsură nouă înşine.

Concentrarea personală

  1. Scrieţi-vă toate gândurile utile şi încurajatoare. De exemplu:”Ascult cu atenţie ceea ce mi se spune, fac ceea ce mi se cere”. Gândurile de acest fel trebuie reamintite şi repetate.
  2. Scrieţi gândurile, care după părerea dumneavoastră nu vă ajută:” Nu sunt priceput în relaţiile cu oamenii, nu voi termina niciodată lucrarea începută; această lucrare este imposibil de realizat pentru unul ca mine”.

Când aţi identificat gândurile descurajante, dizolvaţi-le sau anulaţi-le. Lăsaţi-le să dispară. Vă puteţi proiecta în gând acest proces.

  1. Într-o situaţie care nu merge bine, observaţi ce anume aţi putea face pantru ca gândurile să vă

Mai întâi, scrieţi ceea ce identificaţi drept gânduri descurajante referitoare la situaţia respectivă, de exemplu:” Nu sunt îndeajuns de bun ca să încep această muncă… durează prea mult… nu o voi termina niciodată”.

Apoi, transformaţi-le în gânduri încurajatoare, de exemplu:” Sunt capabil pentru această muncă. Toate cele ce mi-am propus le voi termina cu competenţă, uşurinţă şi încredere”.

În această etapă; verificaţi dacă manifestările făcute vi se par corespunzătoare.

Ele nu vi se vor părea imediat adevărate, altfel nu ar fi atât de imperios necesar să le repetaţi.

  1. Dacă doriţi succesul într-o situaţie anume, întrebaţi-vă care ar fi gândurile cele mai utile pe care le-aţi putea avea despre finalul ei. În paralel cu stabilirea unui obiectiv şi cu demararea acţiunilor practice, reamintiţi-vă mereu aceste gânduri, pentru a obţine rezultate benefice. Scrieţi obiectivul situaţiei respective şi gândul util corespunzător.

Relaxarea

Relaxând corpul şi mintea, imaginaţi-vă cum toate gândurile demoralizante se dizolvă şi dispar. În locul lor, vedeţi lumina ce vă clarifică soluţia. Dacă este o situaţie care vă preocupă sau vă intrigă, apelaţi la intuiţie pentru identificarea oricăror gânduri demoralizante, astfel încât să le puteţi modifica mai uşor. Apoi, introduceţi noile gânduri încurajatoare. Imaginaţi-vă situaţia respectivă cu aceste noi gânduri.

Conştientizaţi starea de bine pe care o simţiţi. O puteţi apela oricând. {tiţi cum să procedaţi şi o veţi face. Ieşiţi apoi uşor din relaxare. Acum, sunteţi gata să efectuaţi cuvenitele etape practice.

loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem.

Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.