Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

De ce trebuie şi de ce nu trebuie să mâncăm ouă

in Educational/Sanatate

cum-sa-consumi-corect-ouale-oana-cuzino-iti-spune-ce-reguli-trebuie-sa-respecti_size1

Oul este un produs alimentar care conţine tot ceea ce îi este necesar organismului şi cu cea mai mare cantitate de albumine. Nu întâmplător dietologii au luat albuminele care există în ou drept un etalon – chiar şi pentru echilibrul aminoacizilor pe care îi conţine. Principala caracteristică a albuminelor din ou este capacitatea de a fi asimilate foarte uşor, spre deosebire de alte albumine. În ou albuminele deţin 93,7 procente, în timp ce în peşte acestea deţin 76 de procente, în carnea de vită 73,3 procente, iar în fasole – 58 de procente. Pe lângă vitamine, oul mai conţine şi diverse substanţe (cum ar fi metionina, un aminoacid folositor pentru ficat). Gălbenuşul are o calitate unică de a determina contracţia vezicii biliare, prin aceasta stimulând activitatea fierii şi acţionând asupra canalelor de scurgere ale intestinului, contribuind în acelaşi timp la asimilarea grăsimilor. Ouăale prăjite şi adăugata în ele maioneză sunt contraindicate. Un om sănătos şi activ, dacă în cursul zilei nu a consumat alte albumine de origine animală, poate consuma până la 2 ouă pe zi. Ouăle sunt contraindicate celor care sunt diagnosticaţi cu pietre la vezica biliară. Dacă aveţi pietre la vezica biliară, procesul de contracţie sub acţiunea gălbenuşului de ou (la fel se întâmplă şi în cazul altor produse, cum ar fi untul sau margarina) are loc în mod dureros şi adesea se poate transforma în colici. Aceasta este singura cauză pentru care trebuie să vă abţineţi de la folosirea ouălor. De obicei, terapeutul sau medicul nu le recomandă pacienţilor să consume ouă înainte de operaţie, iar după îndepărtarea pietrelor uită cel mai adesea să le explice bolnavilor că interdicţia nu mai este valabilă.

În gălbenuş colesterolul este într-o cantitate destul de mare (270mg la un ou de dimensiuni medii), dar cu toate acestea, după cum au arătat diverse studii, după consumarea unui ou nivelul colesterolului în sânge nu creşte aproape deloc (o ceaşcă de ouă crude adăugată dietei zilnice creşte nivelul colesterolului doar cu 9%). Dacă vă plac foarte mult ouăle, însă aveţi probleme cu colesterolul, mâncaţi doar un gălbenuş (colesterolul se găseşte numai în el) şi 2 sau 3 albuşuri. Puteţi mânca şi omletă cu ouă şi verdeaţă, cu condiţia să fie pregatită dintr-un gălbenuş şi 2 albuşuri într-o tigaie cu capac unsă cu unt sau cu lapte. Albuşul de ou este un izvor extraordinar de proteine. Dar trebuie să aveţi în vedere un lucru: ouăle sunt prezente în dulciuri, fursecuri, îngheţată,în unele paste făinoase şi în alte produse alimentare. Ouale pot provoca alergii. Acest lucru este posibil în combinaţie cu câteva preparate medicamentoase, cum ar fi sulfamidele din antibiotice. Pentru a preveni apariţia unor reacţii alergice nu trebuie să le daţi ouă copiilor până la vârsta de 6 luni.  Cu cât oul este supus pregătirii termice o perioadă de timp mai mare, cu atât este mai greu de digerat. Oul fiert moale se digeră în întregime după o oră, două, în timp ce oul fiert tare sau făcut omletă de-abia după vreo trei ore.

Pentru a deveni cauza unei boli provocate de salmonela, ouăle trebuie mai întâi să fie infectate (iar germenii de salmonela sunt prezenţi doar într-unul din 7.000 de ouă proaspete) şi să fie păstrate mult timp în condiţii necorespunzătoare. Pentru a evita neplăcerile spălaţi oul înainte de a fi folosit. Cutiile pentru păstrarea ouălor în frigider trebuie de asemenea spălate din când în când pentru că oul nu are coaja ermetică, iar bacteriile pot pătrunde în interiorul lui. Gradul de prospeţime depinde de modul în care au fost păstrate. Dacă oul nu este păstrat în frigider, peste o săptămână el nu mai este proaspăt. Dacă este ţinut în frigider într-o cutie specială cu capătul ascuţit în jos, pentru a nu exista presiune asupra camerei cu aer (spaţiul dintre albuş şi coajă), el poate fi păstrat până la trei săptămâni.

Culoarea gălbenuşului – de la galben palid, până la galben aprins şi chiar roşiatic – depinde de componenta furajelor pentru găini. Gălbenuşul foarte pronunţat nu vorbeşte despre un conţinut ridicat de caroten. Oricare ar fi culoarea gălbenuşului, el conţine totdeauna hematogen (ouăle sunt totdeauna folositoare în cazurile de anemie). Este ideal ca oul să fie pregătit termic. Dacă este folosit crud, proteinele din albuş se asimilează foarte greu. Chiar dacă oul este un produs foarte hrănitor, el nu îngraşă. Mai mult decât atât, scopul multor diete este scăderea cantităţii de albumine din regimul alimentar, iar oul cu cele 13 procente de proteine şi 80 de kcal pentru o dietă este o adevărată comoară. Astfel două ouă (160 kcal), 100g de pâine intermediară (236 kcal), 100g de morcov proaspăt (35 kcal), 10g de unt (90 kcal), kiwi sau un alt fruct (50 kcal), iată o masă serioasă pentru o dietă sănătoasă.

Regilor francezi le plăcea foarte mult să se răsfeţe cu câte ceva, cum ar fi ouăle de exemplu. Unul dintre Ludovici în fiecare zi mânca câte zece ouă, astfel încât pe la 30 de ani a început să miroasă insuportabil, ceea ce le făcea pe slugi să întoarcă nasul când ajungeau prin jurul lui. O asemenea pasiune s-a transformat în catastrofă, regele murind în curând. 

Omleta lui Ludovic al XV-lea

Şase gălbenuşuri de ou se bat bine cu 150g de zahăr pudră. Se pun la înmuiat 50g de caise uscate care se adaugă după aceea în gălbenuşuri. Se bat spumă şase albuşuri şi se adaugă peste gălbenuşuri. 100g unt se pun într-o tigaie, se pune omleta şi se lasă să se coacă la foc mediu. Omleta astfel pregătită se pune pe o farfurie şi se presară peste ea zahăr vanilat. 

loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem. Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Educational

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web